Avarie majoră ENEL într-un cartier de blocuri. Locatarilor li s-a defectat aparatura electrocasnică. Calea de urmat pentru primirea de despăgubiri

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tensiune de 411 Volţi pe reţeaua de 220 Volţi - avarie ENEL Foto AC
Tensiune de 411 Volţi pe reţeaua de 220 Volţi - avarie ENEL Foto AC

O avarie survenită miercuri, 21 aprilie, la prânz, în reţeaua electrică a provocat daune majore locatarilor unui bloc din cartierul Tomis Nord din Constanţa.

În jurul orei 12.30 a zilei de miercuri, 21 aprilie, alimentarea cu energie electrică s-a întrerupt brusc, iar aparatele electrocasnice care se aflau în funcţiune au început să scoată fum.

Măsurătoarea efectuată de unii locatari cu aparatul propriu a arătat că tensiunea era de 411 Volţi pe reţeaua de 220 Volţi. Oamenii au semnalat avaria şi daunele produse la dispeceratul ENEL. O echipă de intervenţie a venit la faţa locului abia în jurul orei 16.00. 

„Tot echipamentul electronic din casă este distrus - de la combina frigorifică până la maşina de spălat şi toate celelalte. Lucrătorii de la ENEL ne-au spus că trebuia să avem un regulator de tensiune, pentru protecţie, dar acesta protejează un singur aparat, nu pe toate. Noroc că n-avem gaze, că se strica şi centrala termică“, s-a plâns un constănţean păgubit.

„Regretăm disconfortul resimţit de clienţi şi îi asigurăm că respectăm reglementările în vigoare (Ordinul Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei 177/2015) privind acordarea despăgubirilor aferente aparatelor electrocasnice deteriorate, ca efect al unor supratensiuni accidentale produse din culpa operatorului de reţea, E-Distribuţie Dobrogea“, a transmis ENEL.

Oamenii trebuie să îşi facă acum o evaluare a pagubelor suferite. În afara aparatelor defectate, ei trebuie să vadă acum cum vor face faţă noilor achiziţii, deoarece până la lămurirea situaţiei cu ENEL nu pot renunţa încă la vechile aparate pentru a beneficia de programul Rabla pentru electrocasnice. Iar procedura de recuperare a banilor durează.

„Clientul semnalează incidentul ce i-a afectat aparatura electrocasnică şi cere despagubiri printr-o solicitare scrisă, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data apariţiei supratensiunii accidentale. Solicitarea de despăgubire poate fi transmisă prin orice orice canal de comunicare scris către furnizorul de energie electrică, urmând ca operatorul de reţea să analizeze şi să răspundă pentru fiecare solicitare în parte“, arată canalul oficial de informare ENEL.

Informaţiile privind acordarea despăgubirilor se află aici pe site-ul Enel

Furnizorul de energie poate acorda despăgubiri atunci când deteriorarea aparaturii electrocasnice a intervenit în urma unor evenimente din culpa operatorului de reţea. Despăgubirile pentru deteriorarea receptoarelor electrocasnice se acordă clientului final dacă sunt îndeplinite următoarele condiţii:

  • pentru locul de consum unde s-a produs evenimentul există încheiat contract de furnizare a energiei electrice cu clientul final;
  • clientul final a solicitat în scris acordarea despăgubirii, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data apariţiei supratensiunii accidentale. 

În cererea de despăgubire se vor menţiona cel puţin următoarele informaţii:

  • numele titularului contractului de furnizare;
  • adresa locului de consum;
  • date de contact (telefon, e-mail);
  • data la care a avut loc evenimentul care a produs deteriorarea receptoarelor electrocasnice/data luării la cunoştinţă a producerii evenimentului;
  • valoarea estimată a prejudiciului provocat prin deteriorarea receptoarelor electrocasnice.

Furnizorul de energie, după primirea cererii de despăgubire din partea clientului final şi dacă sunt îndeplinite condiţiile enumerate mai sus, va solicita operatorului de reţea analiza incidentului reclamat. Ulterior operatorul de reţea va înştiinţa Enel Energie cu privire la acordarea/neacordarea despăgubirilor, urmând ca în următoarele 3 zile lucrătoare să îţi transmitem răspunsul.

Dacă eşti îndreptăţit să primeşti despăgubiri, în termen de 60 de zile lucrătoare trebuie să ne prezinţi documentele justificative în vederea calculării despăgubirilor, precum şi modalitatea de acordare a sumei stabilite pentru despăgubire (virament bancar sau mandat poştal).

Procesul de acordare despăgubiri este reglementat prin Ordinul ANRE nr. 177/2015 pentru aprobarea Procedurii privind acordarea despăgubirilor clienţilor casnici pentru receptoarele electrocasnice deteriorate ca efect al unor supratensiuni accidentale produse din culpa operatorului de reţea. Solicitarea de despăgubire poate fi transmisă prin orice orice canal de comunicare scris. Pentru detalii, trebuie verificată pagina Modalităţi de transmitere a petiţiilor

Pe aceeaşi temă: 

România „modernă“: cum trăiesc în beznă, de 15 zile, mii de români, pentru că avariile la reţelele electrice încă nu au fost reparate 

Revolta oamenilor din satul unde au loc zilnic pene de curent. De ce se produc atât de des întreruperile

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite