Constanţa

articolul anterior articolul urmator

Cadavrul unui comandant român, ţinut de două luni într-o cameră frigorifică a vaporului. Apel pentru intervenţia preşedintelui Iohannis UPDATE

6
12 Jun 2021 14:52:55
Autor: Călin Gavrilaş
Sandu Dan a fost comandantul navei Vantage Wave
Sandu Dan a fost comandantul navei Vantage Wave

Comandantul român a murit în data de 19 aprilie. De atunci, familia încearcă să- repatrieze pentru a putea fi îngropat creştineşte. Doar că, autorităţile din mai multe ţări nu au permis acest lucru.

UPDATE Premierul Florin Cîţu este sigur că Ministerul Apărării face toate demersurile în acest caz. News.ro relatează că prim-ministrul a fost întrebat sâmbătă, 12 iunie, într-o conferinţă de presă susţinută la Sibiu, ce face statul român pentru repatrierea din China a trupului comandantului de navă decedat în urmă cu două luni, pe care autorităţile ameninţă să-l arunce în mare, speriate de infectarea cu tulpina indiană a Covid-19. „Sunt sigur că Ministerul Apărării face tot, dar nu ştiu exact situaţia şi trebuie să îi cer domnului ministru. Am să vorbesc cu domnul ministru Ciucă să ne asigurăm că nu se întâmplă acest lucru”, a afirmat Florin Cîţu. 

Sindicatul Liber al Navigatorilor (SLN) a scris într-o postare pe Facebook despre cazul comandantului a cărui corp neînsufleţit nu poate fi repatriat pentru a putea primi obiceiurile creştineşti de înmormântare acasă.

Comandantul Sandu Dan a decedat pe nava Vantage Wave, sub pavilion Liberia, pe data de 19 aprilie 2021, la patru zile după ce nava a părăsit un port de încărcare din India.

„S-a simţit rău şi cel mai probabil a suferit un infarct miocardic fatal pe un fond de îmbolnăvire încă necunoscut. Armatorii navei au incercat sa trimită corpul neinsufleţit către ţară dar fara succes deşi a tranzitat mai multe porturi special pentru aceast lucru:  Singapore, Taiwan, S.Korea, Malaysia, Vietnam, chiar şi Japonia. Nava a ajuns pe 7 mai 2021 la destinaţie în China dar autorităţile încă nu au lăsat nava să intre la operare nici pâna astăzi”, spun cei de la SLN.

S-au făcut până acum toate demersurile posibile pe lângă Ambasada României la Beijing, ITF România, compania şi agenţii navei din China, clubul de asigurare, Ministerul Afacerilor Externe, Ambasada Chinei la Bucureşti, avocaţi şi consilieri ministeriali.  

„Până acum lucrurile nu au putut fi rezolvate şi ce e şi mai rău, echipajul a început să raţionalizeze alimentele şi apa pentru că autorităţile chineze refuză orice interacţiune cu această navă. Trupul neînsufletit al comandantului Sandu Dan se află în camera frigorifică a navei din 19 aprilie şi toate organizaţiile internaţionale şi naţionale au fost alertate până în acest moment”, arată sindicaliştii.

Sindicatul Liber al Navigatorilor a făcut un apel la preşedintele României pentru a interveni pe căile oferite de acestă demnitate publică şi a găsi o modalitate de a debloca acest caz deosebit.

„Navigatorii sunt lucrători esenţiali în transportul internaţional. Prin activitatea lor, economia mondială este stabilă în acest context pandemic extraordinar şi merită respectul cuvenit pentru ca măcar rămăşitele pamânteşti ale celor care iată, sunt rapusi fiindcă îşi desfăşoară activitatea prin ţări şi locuri periculoase (vezi India) să poată fi returnate familiilor în orice condiţii.

Familia şi noi nu vrem decât ca Dumnezeu să îi poată odihni şi trupul în pace”, arată cei din SLN.

Citeşte şi:

Explozie în subteran, flăcări şi fum din pământ la baza unui bloc din Constanţa

UPDATE Vreme urâtă pe litoral. Meteorologii au emis o avertizare Cod roşu de ploi

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

6 Comentarii

Victor Nagy
12.06.2021, 15:41:47

Apel pentru intervenţia preşedintelui Iohannis Cam ce ar vrea sa faca presedintele ? Ca nu cred ca ati vrea sa faca pe antreprenorul de pompe funebre . Presupun ca astfel de situatii sunt relativ frecvente , care este cutuma , pe plan global , european , crestinesc ? Iar insistentele cu ... China ... dovedesc cel putin rea credinta daca nu si manipulare .... deoarece vaporul , cu mortul la frigider , a mai trecut si prin alte porturi decat chinezesti . Dar ... sa nu avem asteptari de la astfel de presa .

-11 (11 voturi)
Zürich
12.06.2021, 16:02:57

Daca se fac interventii la ambasada României la Beijing atunci unde crezi ca este problema ? Cine crezi ca blocheaza rezolvarea si cine izoleaza nava ? CHINA gaura lumii.

-8 (10 voturi)
Victor Nagy
12.06.2021, 16:21:34

............ "Armatorii navei au incercat sa trimită corpul neinsufleţit către ţară dar fara succes deşi a tranzitat mai multe porturi special pentru aceast lucru: Singapore, Taiwan, S.Korea, Malaysia, Vietnam, chiar şi Japonia. Nava a ajuns pe 7 mai 2021 la destinaţie în China dar autorităţile încă nu au lăsat nava să intre la operare nici pâna astăzi”, spun cei de la SLN" Faptul ca autoritatile portuare chineze refuza operarea unei nave care plimba mortul la frigider luni de zile , este .... treba lor . Avand in vedere politica autoritatilor romane actuale fata de China ... sunt slabe sperante pentru vreun gest de bunavointa din partea chinezilor . Dar . de ce nu au rezolvat problema cand au fost in S Corea , Japonia ,Taiwan , Singapore ? Iar insistentele cu ... China ... dovedesc cel putin rea credinta daca nu si manipulare .... deoarece vaporul , cu mortul la frigider , a mai trecut si prin alte porturi decat chinezesti . Articol de propaganda si de umplutura ... Pentru o presa adevarata , erau destule subiecte fierbintii ... esecul PNNR ... explozia de la Arad .... si multe altele , infinit mai importante pentru marea masa a publicului decat acesta .

-5 (9 voturi)
Florescu Constantin
12.06.2021, 22:26:12

„Navigatorii sunt lucrători esenţiali în transportul internaţional." Romania nu mai are flota asa ca nu vad rostul Universitatii si Academiei Maritime. La vremurile astea se sta in tara.

-5 (11 voturi)
Musceleanu
12.06.2021, 17:02:59

NU ESTE SINGURUL CAZ : ---- "Italy-flagged container ship ITAL LIBERA left Jakarta Anchorage on May 27, after being stuck there since Apr 19, and is sailing back to Europe, namely to Italy, to disembark Captain’s body. He allegedly, died from covid, 5 more crew were found test positive. Indonesian authorities, notwithstanding 1,5 month anchorage isolation, refused to accept Captain’s body, along with other SEA nations, so operator of the ship, Hapag-Lloyd, had no other choice except to re-direct the ship back to Europe, and declare a Force Majeure. How very humanitarian on the part of Indonesia, Singapore, Malaysia and others! How insane and shameful it all is!... " Este timpul ca organizatiile maritime sa se organizeze si sa reposteze inpotriva acestor impertinenti politici .😁

+1 (1 vot)

Vezi toate comentariile (6)

Modifică Setările