Constanţa

articolul anterior articolul urmator

Cine este pilotul grav rănit în tragedia de la Tuzla. A mai fentat moartea o dată

1
22 Feb 2019 09:36:19
Autor: Mariana Iancu
Aeronava prăbuşită la Tuzla FOTO ISU Dobrogea
Aeronava prăbuşită la Tuzla FOTO ISU Dobrogea

O persoană şi-a pierdut viaţa după ce o aeronavă DA 42 a aterizat forţat la Tuzla. O alta este grav rănită şi se află înternată în spital.

UPDATE Managerul Spitalului Judeţean Constanţa, Cătălin Grasa, a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă, că pacientul a ajuns la spital cu multiple răni, el fiind suspectat în urma investigaţiilor de specialitate de fractură de aortă. 
 
 „La ora 16.50 pacientul a ajuns cu elicopterul SMURD în UPU – camera de resuscitare. A fost preluat de echipa de gardă. Din acel moment au început investigaţiile, pe lângă tratamentul de stabilizare. Computer-tomograful ne-a pus în evidenţă prezenţa unui hematom periaortic, cu hemopericard, fracturi costale pe stânga, hemotorax bilateral minim pe ambele părţi. De asemenea, avea contuzii faciale, fractură piramidă nazală, maxilar şi scapulă dreaptă. Pe acel hematom s-a ridicat suspiciunea de fractură de aortă, zona istmică, dar echipa de gardă a putut interveni în scurt timp, la o oră şi jumătate era deja în blocul operator”, a afirmat managerul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa.
 
Pilotul aeronavei care a aterizat forţat joi la Tuzla se numeşte Gheorghe Dumitru şi se zbate între viaţă şi moarte la Spitalul Judeţean Constanţa, având multiple traumatisme şi membrele fracturate.
 
Gheorghe Dumitru este un pilot experimentat, cu peste 8.000 ore de zbor, care face parte din echipa de la Tuzla de 20 de ani.
 
Pilotul a mai fost implicat într-un incident aviatic în 2005. Atunci, avionul Antonov II în care se afla a fost la un pas să se prăbuşească la mai puţin de un kilometru de aerodrom. Împreună cu celălalt pilot cu care se afla, Iani Manu, au reuşit să-l redreseze şi să aterizeze de urgenţă pe câmp.
 
Elevul care a murit, spun medicii de pe Ambulanţă, avea un traumatism cranio-cerebral acut deschis, traumatism bilateral de torace cu pneomotorax bilateral, laceraţie hepatica sau spenică cu multiple fracturi închise de membre superioare, respectiv inferioare.
 
Echipa Regional Air Services Tuzla a trimis un comunicat de presă în care spune că regretă profund pierderea pilotului Radu Serghei în accidentul care a avut loc dată de 21 februarie 2019. „Transmitem condoleanţele noastre familiei şi prietenilor şi le suntem alături în această grea încercare. În aceste momente, ne concentrăm toată atenţia şi speranţa către colegul şi prietenul nostru, Gheorghe Dumitru – un pilot experimentat, cu peste 8000 ore de zbor. Unul dintre cei mai iubiţi piloţi ai echipei de la Tuzla, el face parte din familia RAS Tuzla de 20 de ani. 
 
Sperăm la o recuperare cât mai rapidă şi apreciem efortul deosebit al medicilor de la Spitalul de Urgenţă Constanţa pentru ingrijiirea acordată acestuia. Mulţumim echipelor ISU Smurd, serviciului de Pompieri şi Salvare, UM 2014, că şi echipelor proprii de intervenţie specială care au acţionat în timpi incredibil de scurţi, cu propmtitudine şi profesionalism, şi care au demonstrat că antrenamentele derulate în ultimii ani împreună cu serviciul de intervenţie propriu al aeroportului Tuzla au dat roade. 
 
Evenimentul din 21 februarie este unul singular prin amploare şi gravitate în cadrul activităţii companiei. RAS Tuzla a înregistrat 58.644 ore de zbor în perioada 2008-2018, iar şcoală de zbor a înregistrat 16915 ore în ultimii ani şi nu a înregistrat niciun accident cu victime până acum. Menţionăm că siguranţă este prioritatea numărul unu a companiei, al cărei motto este “safety first”.
 
 
Pe aceeaşi temă:
 
VIDEO Aterizare forţată pe aerodromul din Tuzla. Una dintre victime a murit
 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

1 Comentariu

Pup curistii de serviciu, sunt aici?
22.02.2019, 17:23:00

Nu a fost aterizare fortata ci foarte probabil intrare în vrie la înaltime mica. De aceea unghiul de impact a fost spre verticala. Cel care este în viata, a avut norocul ca aripa stânga a preluat o mare parte din energia potentiala. Daca era aterizare fortata (pe burta cu trenul escamotat) urmata de capotare, se vedeau urmele de frecare pe fuselajul aeronavei. La experienta instructorului de zbor, sigur a fost luat prin surprindere cu angajarea pe aripa în virajul 3 sau 4 (nu avea flapsul scos). Important este ca pilotul instructor sa scape fara sechele din aceasta tragedie si sa se bucure de pensie, are anii de navigant iar pensia aviatorilor este chiar foarte buna.

Modifică Setările