Constanţa

articolul anterior articolul urmator

De ce a pierdut România în faţa Bulgariei la sectorul turism. Ruşii, nemţii şi românii dau năvală în staţiunile de la sud de Dunăre

5
23 Feb 2016 11:27:42
Autor: Mariana Iancu
Albena, staţiunea favorită FOTO M.I.
Albena, staţiunea favorită FOTO M.I.

Touroperatorul Travel Planner, specializat pe destinatiile Bulgaria si Grecia, a realizat un studiu al turismului de pe litoralul bulgăresc. 2015 a fost un an bun pentru vecinii noştri şi la fel se preconizeaă a fi şi 2016. Cei mai muţi români care au ales să-şi petreacă vacanţa în Bulgaria au ales Albena.

Bulgaria ne va lua şi în acest an turiştii. Se ştie că ţara de la sud de Dunăre reprezintă una dintre puţinele destinaţii cu sute de hoteluri în regim all inclusive, căutată de familiile cu copii şi nu numai. „Din cauza ieşirii de pe harta turismului a Egiptului şi Tunisiei, dar şi a retragerii masive a ruşilor de pe piaţa turcească, litoralul bulgăresc este din nou foarte căutat.
 
S-au schimbat fluxurile de turişti, iar Bulgaria înregistrează creşteri mari dinspre Germania şi Rusia. Tocmai de aceea recomandăm turiştilor români să-şi cumpere pachete turistice în regim early booking nu doar pentru reduceri, ci şi pentru disponibilităţi, deoarece multe hoteluri au deja stop sales”, spune Sebastian Constantinescu, consultant în turism şi director general „Travel Planner”.
 
Majoritatea românilor se orientează, în acest an, către staţiunile din nordul litoralului bulgăresc, precum Albena, Nisipurile de Aur, Balcik. O creştere importantă a cererii, de circa 30-35%, atât în general, cât şi de pe piaţa românească, o înregistrează Albena, staţiune dedicată familiştilor. Ca noutate, din ce în ce mai multe hoteluri şi-au amenajat propriile aquapark-uri.
 
Din cauza cererii foarte mari, multe hoteluri de lanţ internaţional şi nu numai au început deja să elimine ofertele early booking, în special pentru perioada de vârf a sezonului, iulie-august. De asemenea, unele hoteluri populare au declarat stop sales, iar altele s-au închis pentru piaţa românească, datorită cererii mari de pe alte pieţe, precum Germania, Rusia sau chiar Polonia.
 
Paştele, adjudecat
 
Românii, asemeni turiştilor germani, doresc hoteluri de calitate, majoritatea cererilor fiind pentru 4 si 5 stele all inclusive. Pentru perioada sărbătorilor de Paşte, cererea este foarte mare, mai ales datorită faptului că în acest an va fi pe 1 Mai. În staţiuni mai mici gen Duni, sau în cazul altor hoteluri bine cotate, locurile pentru Paşte s-au epuizat încă de la jumatatea lunii ianuarie.
Litoralul bulgăresc are şi avantajul mai multor hoteluri de lanţ internaţional. Printre brandurile întâlnite pe riviera din Bulgaria se numără: RIU, Sol Melia, Primasol, LTI, Sentido (deţinut de Thomas Cook), Iberostar şi Barcelo. Grupul Thomas Cook este interesat în continuare să deschidă mai multe hoteluri de concept.
 
Piaţă germană în ceştere 
 
Majoritatea turiştilor care aleg litoralul bulgăresc provin din Germania, Rusia, România şi Polonia. Pentru Rusia, rezervările au luat o amploare mare, datorită evitării destinaţiei Turcia de către turiştii din această ţară, însă ruşii achiziţionează pachetele turistice în sistem last minute. Turiştii ruşi s-au concentrat pe hoteluri mai ieftine, de 2, 3 sau 4 stele, care nu se numără neapărat printre preferinţele românilor. Bulgaria se află, la ora actuală, pe locul 8 în topul preferinţelor turiştilor ruşi. Piaţa germană este, de asemenea, în creştere mare, touroperatorul Thomas Cook suplimentând considerabil, cu 50.000, locurile pe cursele charter către Varna şi Burgas.
 
Pe de altă parte, anul trecut, circa 250.000 de turişti români au ales litoralul bulgăresc. Pentru acest an, Travel Planner consideră că în prezent este greu de estimat numărul total de turişti români ce vor călători în Bulgaria, dar crede că nu vor fi schimbări importante. Bulgaria rămâne pe locul 2 în topul preferinţelor românilor pentru destinaţii externe, ca număr de turişti, după Grecia şi înaintea Turciei şi Spaniei.
 

Vă mai recomandăm:

De ce au dispărut turiştii străini de pe litoralul românesc după Revoluţie. „Despre România se ştie acum că are câini vagabonzi şi că la graniţa cu Ucraina sunt conflicte“

EXCLUSIV Securitatea şi Dosarul „Litoral '77“. Cum au fost spionaţi toţi turiştii români şi străini

FOTO VIDEO Turistă suedeză în anii '80: „Plaja din Mamaia e cea mai bună din Europa“. De ce nu mai avem turiştii străini de altădată pe litoralul românesc

 

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

5 Comentarii

Adrian Foangă
23.02.2016, 11:39:40

Romanii, ca oile. Se duc in Bulgaria pentru all inclusive (sa umfle matzu) si pentru a sta cu burta la soare 7 zile.

-4 (4 voturi)
adrian hora
23.02.2016, 15:42:45

mergem acolo pentru serviciile de calitate la preturi omenesti. 20 de ani de management german si-au spus cuvantul.

+3 (3 voturi)
Balcescu
23.02.2016, 17:53:29

Bravo lor !!! De ce sa plateasca mai mult pentru servicii mai proaste in Romania ? Asta se numeste competitie, traiasca UE.

+2 (2 voturi)
Popa Pius
23.02.2016, 19:16:13

Pe tot litoralul romanesc plajele sint pline de gunoaie, tigani si sezlonguri. Romanul nu mai are unde pune un cearsaf din cauza "afaceristilor", nu mai poate fave linistit o baie din cauza jet-ski-urilor. Nota: plaja se face stind pe nisipul fierbinte, nu pe sezlongurile pline de mizerie si de bacterii, sa te sufle vintul pe dedesubt.

Utilizator Adevărul
23.02.2016, 17:07:53

Comentariu considerat abuziv.

Modifică Setările