Eleva de 10 pentru care subiectele de la Evaluare au fost uşoare: „Nivelul examenului a scăzut“. Profesor: „Cam complexe pentru timpul scurt“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Andreea Bianca Ştefan Arhivă personală
Andreea Bianca Ştefan Arhivă personală

Andreea Bianca Ştefan, eleva de la Liceul Teoretic din Mihail Kogălniceanu, judeţul Constanţa,  care a luat note maxime la Evaluarea Naţională, spune că anul acesta subiectele au fost foarte uşoare, spre deosebire de anii anteriori.

O elevă de excepţie în perioada gimnaziului, când a avut doar medii de 10,  Andreea Bianca Ştefan a obţinut note maxime şi la Evaluarea Naţională. În opinia ei, nivelul examenului a scăzut. „Se dau subiecte din ce în ce mai uşoare. Nu mă deranjează să mai gândesc puţin“, spune eleva. În timpul pregătirii cu profesori din Constanţa, a făcut aproximativ 200 de simulări la matematică şi i s-a părut că anii anteriori problemele au fost mai grele. „Examenele se adaptează la nivelul elevilor. Dacă se percepe că nivelul scade, gradul de dificultate al problemelor scade şi el“, este de părere eleva eminentă, care, pesimistă fiind, nu se aştepta să ia doar note de 10. 

În schimb, profesorii de matematică spun că şi anul acesta gradul de dificultate al problemelor a fost mare şi că eleva a fost foarte bine pregătită şi de aceea i s-a părut totul uşor.  

Din toamnă, ea va fi elevă a Colegiului Naţional Mircea cel Bătrân Constanţa, la Secţia Ştiinţe. De mică este pasionată de botanică, în special, şi vrea să devină cercetător. Din păcate, cum România nu îi va oferi această şansă, se va îndrepta spre un institut de cercetare din străinătate. „Nu ştiu unde mă va duce drumul meu, dar eu cred că viitorul meu va fi să descopăr plante noi şi specii de animale“. 

Andreea Bianca Ştefan spune că un rezultat excepţional se obţine doar dacă înveţi constant şi o deranjează faptul că lumea o consideră o tocilară. „Cei care iau note mari la examene sunt consideraţi tocilari. Dar învăţătura nu mi-a ocupat tot timpul. Anul acesta nu am făcut decât să-mi perfecţionez stilul de rezolvare a problemelor“, mărturiseşte eleva, care mai are şi alte pasiuni, cum ar fi călătoriile şi arta. 

24 elevi de nota 10 

24 de elevi din Constanţa au luat note de 10 la Limba şi literatura română şi matematică: Liceul Teoretic „Ovidius” - 8  elevi; Colegiul Naţional Mircea cel Bătrân - 4  elevi; Liceul Teoretic „Traian” - 2  elevi; Şcoala Gimnazială „A.V. Rădulescu” Murfatlar - 2 elevi; Liceul Teoretic „M. Kogălniceanu” - 1 elev; Liceul Teoretic „G. Călinescu” - 1  elev; Şcoala Gimnazială Spectrum - 1 elev; Şcoala Gimnazială „L. Grigorescu” din Medgidia  - 1  elev; Şcoala Gimnazială  Nr. 7 „Remus Opreanu” – 1 elev; Şcoala Gimnazială  nr. 23 „Constantin Brâncoveanu” - 1 elev; Şcoala Gimnazială  Nr. 29 „M. Viteazu” din Constanţa - 1 elev; Şcoala Gimnazială   Nr. 43 „Ferdinand” -   1 elev.

Ce spun profesorii

Subiectele pe care le-au primit absolvenţii de gimnaziu au fost accesibile, potrivit profesorilor, însă volumul a fost mare pentru doar cele două ore pe care le-au avut la dispoziţie aceştia.

„Cerinţele sunt clare, problemele sunt din programă, din ce au lucrat profesorii la clasă. Un elev cu pregătire medie poate lua uşor nota cinci sau şase, iar un copil care s-a pregătit serios poate obţine nota maximă. Totuşi, timpul este cam scurt pentru cât de complexe sunt cerinţele. Copiii trebuiau să lucreze concentrat, pe principiul „punct ochit, punct lovit”, a declarat profesoara de Matematică Denisa Tănăsescu, de la Colegiul Naţional I.L. Caragiale, din Capitală. 

La Limba şi literatura română, elevii au avut de realizat o compunere în care să prezinte o întâmplare petrecută acasă sau la şcoală, în timpul unei activităţi de lectură, dar şi de redactat o argumentaţie pe baza unui text din genul dramatic.

Profesorii de Limba şi literatură română au spus că subiectele nu au fost foarte grele, însă au avut diferite capcane.  „Nu sunt subiecte foarte dificile per ansamblu, dar anumite cerinţe îi pot pune în încurcătură pe elevi. Textul dramatic de la prima parte e destul de dificil de citit şi înţeles. Nu cred că e foarte bine ales fragmentul pentru că nu explică comportamentul personajului, nu îi sunt motivate reacţiile”, a spus profesoara de Limba Română, Cristina Tunegaru.

Alţi dascăli au susţinut că un elev cu pregătire medie ar trebui să ia nota 8. „Subiectele au fost foarte simple, la obiect. Nu mi s-au părut a fi neînţelegeri. Doar la compunerea privind o întâmplare din timpul unei activităţi de lectură poate ridica probleme, pentru că unii elevi se grăbesc sau nu au răbdare să citească enunţul, până la final. 

Acolo se puteau produce erori, dacă nu citeau că este vorba despre o activitate de lectură petrecută acasă sau la şcoală. Un elev cu pregătire medie poate lua foarte uşor nota 8 sau 9”, arată profesoara de Limba română, de la Şcoala Gimnazială „Mircea cel Bătrân” din Giurgiu, Marilena Drăghici. 

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite