Ministrul Turismului: 30 de ani, această instituţie nu şi-a atins ţinta principală de promovare a României

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Daniel Cadariu, ministrul Turismului foto Călin Gavrilaş
Daniel Cadariu, ministrul Turismului foto Călin Gavrilaş

Constantin-Daniel Cadariu, ministrul Antreprenoriatului şi Turismului, a fost prezent, sâmbătă, 8 ianuarie, la o întâlnire cu antreprenorii şi investitorii din turismul de pe litoral.

Timp de mai bine de două ore, ministrul a prezentat activitatea şi domeniile de competenţă a noului minister, apoi a aflat principalele probleme cu care se confruntă investitorii de la malul mării. 

„Am reţinut multe probleme, deoarece suntem într-o zonă cu specific aparte în ceea ce înseamnă turismul - litoralul - şi activităţile de aici. Vom încerca ca acolo unde problemele ridicate depăşesc competenţa ministerului să colaborăm cu celelalte ministere pentru a căuta soluţii”, a declarat Daniel cadariu. Ministrul a enumerat câteva probleme discutate la Constanţa: durata sezonului estival, momentul deschiderii sezonului estival, problematica plajelor.

Cadariu a arătat că principala cale de promovare a României ca destinaţie turistică este constituirea OMD-urilor (Organizaţii de Management a Destinaţiilor). „Ca ţară, avem o restanţă, deoarece avem o prevedere în legea care reglementează activitatea din turism ce nu a fost dusă la bun sfârşit deoarece nu au apărut normele de aplicare şi atunci aceste OMD-uri nu s-au putut constitui”, explică oficialul.

Ministrul a mai arătat că avem nevoie de un OMD naţional care să centralizeze şi să lege între ele lucrurile şi să contribuie la promovarea României ca destinaţie turistică. 

„Trebuie să recunoaştem, ne place sau nu ne place, vreme de 30 de ani una din ţintele principale ale Ministerului Turismului (că a fost minister independent, că a fost agenţie) nu a fost atinsă. Trebuie să lucrăm intens, într-un termen foarte scurt să propunem forma finală a legii şi a normelor şi să fie adoptată”, a adăugat ministrul Turismului. 

România, fără strategie de promovare turistică

Corina Martin, preşedintele de onoare al Asociaţiei Patronale RESTO Constanţa a atras atenţia că, după ce vom avea mai multe OMD-uri, „cineva trebuie să coaguleze activitatea acestora la nivel naţional, acolo unde nu există în acest moment nicio strategie de promovare a destinaţiei turistice România şi acolo unde nimeni nu are cum să integreze brandul turismului de litoral cu cel al montan sau balnear sau al Deltei Dunării. 

Patronatele din turismul de pe litoral au cerut ministrului Cadariu să aibă discuţii, alături de Ministerul Mediului, despre situaţia plajelor: când vor fi stabilite sectoarele de plajă, ce activităţi se pot organiza pe ele, ce se întâmplă cu contractele de închiriere a plajelor ce expiră anul acesta şi anul viitor. 

„Am ridicat şi problema Aeroportului Constanţa, un aeroport ce deserveşte litoralul dar care este neglijat de statul român, prin neimplicarea instituţiilor centrale. Trebuie să avem discuţii foarte serioase şi cu Consiliul Judeţean Constanţa, cel care administrează patrimoniul turistic al judeţului”, a mai spus Corina Martin.

Vă recomandăm să mai citiţi: 

Două containere cu deşeuri descoperite în Portul Constanţa, returnate în Marea Britanie

Petiţie online pentru redeschiderea Spitalului de Boli Infecţioase Constanţa, unde şapte oameni au murit într-un incendiu

Constanţa



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite