Nava trimisă de România pentru a apăra de migranţi frontiera Europei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Nava Ştefan cel Mare din dotarea Poliţiei de Frontieră Sursă foto Garda de Coastă
Nava Ştefan cel Mare din dotarea Poliţiei de Frontieră Sursă foto Garda de Coastă

Cea mai modernă navă din flota Poliţiei de Frontieră, „Ştefan cel Mare“, a pornit de ieri în misiunea de a apăra frontierele Europei de migraţia ilegală din Marea Mediterană.

Vasul maritim de patrulare şi intervenţie este dotat cu echipe speciale de intervenţie, care acţionează pentru reţinerea altor ambarcaţiuni, pentru izolarea refugiaţilor violenţi, precum şi pentru îngrijirea medicală, inclusiv de natură chirurgicală, a celor care au suferit răni.

Nava-amiral „Ştefan cel Mare“ va fi detaşată timp de 3 luni, având două schimburi de echipaje a câte 21 membri. Comandantul este comisarul-şef Cătălin Paraschiv Iliuţă, acelaşi de la darea în exploatare a navei, în 2010.

Vasul a fost construit în Şantierul Naval Damen Galaţi, reprezentând o investiţie de 25 milioane euro - bani europeni. Are multiple funcţiuni, fiind capabilă să adăpostească 1.000 migranţi. Este construită în aşa fel şi dotată cu stabilizatori pentru furtună, astfel încât să asigure siguranţa celor aflaţi la bord. Vasul este lat în spate, iar marinarii spun că «ţine bine marea».

„Pentru nişte migranţi care au plutit în derivă pe nişte ambarcaţiuni precum cojile de nucă, care sunt abandonaţi de călăuze în voia sorţii, nava salvatoare reprezintă stabilitate, siguranţă, ameliorarea situaţiei“, explică Marius Niculescu, purtătorul de cuvânt al Poliţiei de Frontieră Constanţa.

Operaţiunea Comună EPN Triton 2015/Triton 2016 este organizată de Agenţia Europeană FRONTEX şi se desfăşoară în Marea Mediterană, la frontierele Italiei şi Greciei, state europene asaltate de migranţi. Pentru nava românească este a treia misiune de acest gen, ea mai fiind activă la alte 5 misiuni internaţionale din bazinul Mării Negre.

Ultima misiune FRONTEX a fost în 2013, când românii au salvat de pe o ambarcaţiune clandestină sute de refugiaţi sirieni, irakieni şi afgani, inclusiv un bebeluş de numai 28 zile, pe care părinţii îl ţineau într-un coş, ca pe un bagaj.

Datele tehnice ale navei maritime de patrulare proiect OPV 6610 - Ştefan cel Mare:

  • Construita in Santierul Naval DAMEN Galaţi
  • Intrata in serviciul Politiei de Frotnieră Romane – anul 2010
  • Lungime maxima - 66 metri
  • Latine – 10.25 metri
  • Pescaj maxim – 3.20 metri
  • Deplasament brut – 1029 TDW
  • Deplasament net – 308 TDW
  • Motoare principale – 2x16V 4000 M73 MTU 2560 kw/1970 rpm (2009)
  • Viteza maxima – 21 de noduri
  • Viteza economica – 6 noduri
  • Viteza de croazieră – 12 noduri
  • Autonomie – 8000 mile marine la V de 6 noduri / 55 zile si 5400 mile marine al V de 12 noduri / 18 zile
  • Nava operationala grad maxim al marii – 5
  • Mijloace de control si abordare – ambarcatiune semirigida cu borduri moi Zodiac Hurricane H 630 (motor Volvo Penta 220 CP)
  • Mijloc de salvare – barca semirigida cu borduri moi, cu motor atasat Yamaha 30 CP
  • Actiuni comune – cu elicopeterul (debarcare/imbarcare)
  • Comunicatii – inclusiv prin satelit
Barcă refugiaţi migranţi Sursa foto politiadefrontiera.ro

Ambarcaţiune cu migranţi Sursa foto politiadefrontiera.ro

Pe aceeaşi temă:

Tatonări la Mangalia. Garda de Coastă a cerut identificarea unei zone pentru instalarea de corturi pentru 400 refugiaţi

Codul refugiaţilor. Cum să ne comportăm cu imigranţii care ajung la noi în ţară

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite