Sindicatul Liber al Navigatorilor cere ca marinarii să fie exceptaţi de la orice restricţie la întoarcerea în ţară

0
Publicat:
Ultima actualizare:
SLN

SLN va iniţia în continuare demersuri pentru exceptarea navigatorilor de la orice restricţii şi pentru crearea unui program de vaccinare special pentru navigatori, la fel ca în cazul personalului medical sau profesori.

Sindicatul Liber al Navigatorilor a cerut guvernanţilor încă de la începutul pandemiei ca navigatorii români să poată dispune în România de un centru de testare RT-PCR înaintea plecării în voiaj şi asta susţinem în continuare. SLN a cerut ca navigatorii să nu fie restricţionaţi în drumul lor către nave şi nici atunci când trebuie să fie repatriaţi. Mai mult, aceştia aveau nevoie să poată pleca la lucru către nave şi de aceea trebuiau aprobate zboruri Charter special pentru navigatori şi chiar utilizarea zborurilor umanitare făcute de operatorul aerian naţional la iniţiativa MAE.

Cu oarecare întarziere, autorităţile din România au înţeles fenomenul şi au reacţionat, fiind o perioadă bună de timp în fruntea ţărilor care respectau rezoluţiile internaţionale ale IMO, ILO, UE, Camera Internaţională de Comerţ, ITF şi ISF cu privire la desemnarea navigatorilor ca personal cheie în transportul internaţional. 

S-a înteles că navigatorii nu reprezintă o sursă de infectare, cazurile de infecţie de la nave au fost extrem de puţine şi toate din cauza contactului cu Autorităţile din porturile respective iar navele de croazieră şi-au încetat activitatea de transport al turiştilor.

Odată cu apariţia vaccinului împotriva Sars-CoV-2, Sindicatul Liber al Navigatorilor a cerut introducerea navigatorilor români în etapa lucrătorilor esenţiali pentru vaccinare, cerând un centru special pentru vaccinarea navigatorilor, în urma discuţiilor purtate cu INSP şi alte autorităţi din domeniu.

Zilele acestea, Autoritatea Maritimă din Cipru a propus demararea la scară mondială a vaccinării cu prioritate a navigatorilor, a celor 1.700.000 de oameni, şi astfel, ţările lumii să ridice orice obstacol sau restricţie de liberă circulaţie, navigatorii să poată să facă schimbul de echipaj la timp, să poată coborî la uscat şi activitatea de transport maritim a bunurilor să se poată face în siguranţă. „Navigatorii sunt obosiţi mental şi fizic după un an de pandemie şi de restricţii în condiţiile unei munci deosebit de periculoase care a ţinut şi ţine economia mondială la suprafaţă. Susţinem această initiativă şi vom fi aproape pentru ca acest lucru să se întample şi în România“, conform unui comunicat de presă al SLN. 

Tot zilele acestea, guvernul român, prin Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă, a dispus ca navigatorii sa fie testaţi RT-PCR înainte de a urca în avion la drumul de întoarcere către casă la fel ca orice alt cetăţean, lucru care a avut repercusiuni imediate. Schimburile de echipaje la unele societăţi au fost sistate, iar altele au fost foarte îngreunate. Insistenţele şi explicaţiile sindicatului nu au putut convinge Guvernul Român că navigatorii nu sunt o sursă de infecţie, că ei sunt izolaţi pe nava lor timp de luni bune şi întreg procesul de îngreunare a schimburilor de echipaj va atârna greu în menţinerea locurilor de muncă şi aşa greu de obţinut pentru ei. 

În prezent, navigatorii români sunt obstrucţionaţi chiar de ţara lor, cum nicio altă ţară nu a mai făcut-o. În Italia, Franţa, Olanda, Marea Britanie, Germania, Spania etc, navigatorii sunt exceptaţi de la orice restricţie atunci când călătoresc în interes de serviciu.

SLN a susţinut mereu că în Ministerul Transporturilor ar fi trebuit să existe un Departament Special pentru Navigatori (DSN) care să fie foarte aplecat pe problemele de educaţie, de muncă, de angajare, de certificare, de formare şi apoi de promovare a unui produs care este cerut pe piaţa internaţionala şi care are beneficii incomensurabile. Ca o comparaţie, Canalul Suez aduce anual peste 4 miliarde de dolari guvernului Egiptean, PIB-ul din Filipine este bazat 40% pe veniturile navigatorilor etc. România, cu această forţă de muncă calificată şi extrem de bine cotată în piaţa internaţională, cu şcoli de renume internaţional, cu un sprijin si lobby guvernamental, ar putea exploata această nişă internaţională cu beneficii pentru milioane de cetăţeni români.

Vă recomandăm să citiţi şi:

Spiritul goeletei din „Toate pânzele sus“ merge mai departe. Velierul „Speranţa“, noua ambarcaţiune cu vele care va naviga pe Marea Neagră

Enigmele cargoului „Turnu Severin“ scufundat în Dardanele. Fiul comandantului: „Cum nu l-am văzut niciodată mort, am sperat într-o minune“

Constanţa



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite