Craiova

articolul anterior articolul urmator

Mecanicul trenului care a deraiat lângă Craiova a fost lăsat liber după un arest de 24 de ore. Deşi era beat când a provocat accidentul, nu este considerat periculos

1
23 Aug 2018 12:53:51
Autor: Ana Popescu

Mecanicul trenului de marfă care a deraiat pe viaductul de la Cârcea, în apropiere de Craiova, este sub control judiciar. Procurorii au cerut arestarea bărbatului după ce analizele au arătat că avea o alcoolemie de 1,40 g/l alcool pur în sânge, dar cererea le-a fost respinsă.

Magistraţii de la Judecătoria Craiova au dispus ca inculpatul Ionel Prodan, în vârstă de 51 ani, din Dâmboviţa, să fie introdus sub control judiciar pe o perioadă de 60 de zile. Procurorii au emis pe numele său o ordonanţă de reţinere, pe data de 14 august, însă mecanicul a stat doar o noapte după gratii întrucât judecătorii au respins cererea de arestare preventivă pentru că nu ar reprezenta un pericol.
 
În urma testării cu etilotestul, a rezultat că mecanicul avea o alcoolemie de 0,72 mg/l în aerul respirat, însa probele de sânge au arătat că bărbatul băuse mult: 1,40g/l alcool pur în sânge.
 
Mecanicul de locomotivă a intrat pe culoarea roşie a semaforului pe un fir de circulaţie, care este închis pentru reabilitare. Trenul a deraiat pe viaductul de la Cârcea, podul s-a prăbuşit, iar şase vagoane au căzut într-o râpă de 20 de metri. Din vagoanele răsturnate s-a scurs biodiesel în pârâul din zonă şi zile întregi angajaţii de la ABA Jiu au intervenit pentru ca poluarea să nu se extindă.
 
Trenul de marfă aparţinea operatorului privat GFR, iar mecanicul era angajat al aceleiaşi companii.
 
Circulaţia feroviară a fost dată peste cap după incidentul din 12 august. Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a informat că echipele de intervenţie lucrează în continuare pentru degajarea zonei, iar pentru ridicarea locomotivei de la faţa locului este nevoie de o macara de mare tonaj care să fie aşezată pe  o platformă la piciorul viaductului,  platformă care să susţină 1.000 de tone."Deoarece în zonă nu se poate interveni cu macaraua feroviară, este nevoie de intervenţia cu o macara rutieră de mare tonaj (600 tone). Lucrările de înlăturare a materialului rulant aflat pe fir I al viaductului Cârrcea vor fi terminate până la data de 4 septembrie 2018. Menţionăm că după degajarea zonei unde s-a produs evenimentul (firul I), circulaţia feroviară va putea fi reluată pe firul II, în condiţii de siguranţă", se menţionează într-un comunicat remis presei.

 

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

1 Comentariu

c c
23.08.2018, 16:12:10

Ce va mai place sa tineti lumea prin puscarii!!! La ce mama dracu sa-l tii in arest? care e pericolul public? Se imbata si ia prima locomotivaa care-i iese in cale? Oare din ce e construit autorul acestei mizerii de articol? Are macar un fir de par uman? Astfel de mutanti sunt rodul luptei anti-coruptie unde sute de romani au fost condamnati inainte de a ajunge in instanta. Nu conteaza daca esti vinovat, daca ai comis sau nu o fapta. Intai treci pe la bulau si apoi mai vedem cu judecata.