Craiova

articolul anterior articolul urmator

Trenul electric SF fabricat în România, nevoit să circule cu viteză redusă. Reprezentanţii companiei care l-a produs spun că infrastructura este de vină

9
3 May 2015 14:06:14
Autor: Andreea Mitrache
Primul tren electric a fost construit în premieră în România de compania Softronic
Primul tren electric a fost construit în premieră în România de compania Softronic

Fabrica Softronic din Craiova a pus pe roţi în premieră în România primul tren electric. Convoiul de vagoane poate atinge 160 de kilometri pe oră şi a costat 5 milioane de euro. Totuşi, din cauza infrastructurii, trenul nu poate merge cu viteza maximă pe tot traseul şi apar întârzieri.

Reprezentanţii companiei Softronic din Craiova au precizat că pe unele tronsoane, mecanicul este nevoit să încetinească viteza până la 20 de kilometri pe oră din cauza infastructurii.

„Ar trebui investiţi bani în modernizarea infrastructurii pe calea ferată, iar astfel nu vor mai exista probleme. Trenul electric fabricat în România poate atinge şi 160 de kilometri pe oră”, a spus Radu Zlatian, consultant în cadrul companiei Softronic.

Trenul electric construit în premieră în România a fost dotat la standarde europene. Este prevăzut cu senzori care monitorizează aerul din vagoane: cantitatea de dioxid de carbon emanată de pasageri, temparatura optimă şi umiditatea.

Primul tren electric, numit Hyperion, a circulat anul trecut în perioada 1 august – 13 septembrie 2014 pe ruta Craiova-Bucureşti-Constanţa şi retur, iar de la 15 septembrie efectuează doar curse Craiova-Bucureşti-Braşov şi retur. „În România, infrastructura este de vină. Convoiul de vagoane arată impecabil. Am auzit că în acest moment se lucrează la ce-l de-al doilea tren electric. Preţul unui bilet între Craiova şi Braşov costă 55 de lei”, a spus Marius Tomescu, un călător.

Uzina Softronic din Craiova lucrează la cel de-al doilea „tren SF“. „În acest moment se lucrează la cel de-al doilea tren electric. Este identic cu primul şi va intra în forţă pe ruta Craiova-Bucureşti-Constanţa din data de 1 iunie 2015. În momentul de faţă nu putem prezenta acest produs la export. Trebuie să avem măcar două exemplare pe şine pentru a putea avea ce să le arătăm investitorilor din străinătate“, a mai spus consultantul din cadrul companiei.

Fabrica Softronic din Craiova este singura care produce rame şi locomotive electrice în sud-estul Europei.

Mai citeşte şi

FOTO Secretele trenului SF Hyperion, făcut la Craiova, şi cum a reuşit fabrica Softronic să-i cucerească pe nemţi şi pe maghiari. Softronic din Craiova, singurul producător de rame şi locomotive electrice din Europa de Sud-Est, care a pus pe roţi trenul SF Hyperion, exportă pe pieţele vestice şi începe construcţia unei fabrici în Ungaria.

Operatorul feroviar Softrans leagă mai ieftin şi cu internet gratuit Craiova de Braşov. Preţul unui bilet: 47,5 lei. Trenul Hyperion, fabricat la Craiova de firma Softronic circulă pe ruta Craiova-Bucureşti-Braşov şi retur, biletele putându-se procura la urcare sau online. Preţul unei călători este de 30,5 lei pe distanţa Craiova-Bucureşti Nord, de 25 lei pe distanţa Bucureşti Nord-Braşov şi de 47,5 lei pe distanţa Craiova-Braşov.

Managerul de proiect al celui mai rapid tren electric fabricat în România are 23 de ani. Rama electrică atinge 160 de km/h şi are patru vagoane. Firma Softronic din Craiova a construit în premieră în România un tren electric care are patru vagoane şi atinge 160 de km/h. Rama electrică este automatizată complet, iar pornirile şi opririle sunt silenţioase, la fel şi mersul-datorită pernelor de aer pe care convoiul de vagoane levitează.





 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

9 Comentarii

A4
3.05.2015, 15:39:20

Acu pricep de ce au vrut sa faca o firma jumi juma cu ungurii :) pai la unguri mai sant si cai ferate intretinute corect unde chiar poate rula cu 160 :) :) :) sila pret de jumate normal ca ii convine is laungur sa cumpere ramele. makar face concurenta firmei lui Stadler din Szolnok si reduce si mai mishto pretul la rame.

-1 (1 vot)
Senza Nome
3.05.2015, 17:16:07

In Italia este plin de astfel de trenuri, si nu se spune despre ele ca ar fi SF.

0 (4 voturi)
...
3.05.2015, 18:59:41

Unii se misca mai repede, altii mai incet. In cazul nostru sectorul privat mai repede si statul mai incet. In loc s-a vina cu solutii pentru dezvoltarea mediului de afaceri, nu fac altceva, prin spagi si birocratie sufocanta, decat sa-l traga in jos. Dupa care striga ca nu sunt bani la buget pentru sanatate, invatamant si cultura.

+2 (2 voturi)
Aurel Paun
3.05.2015, 19:47:34

"Fabrica Softronic din Craiova a pus pe roţi în premieră în România primul tren electric." O minciuna mai mare nu am vazut, este incompetenta sau prostia celui care a declarat. In Romania circula trenuri electrice de cel putin 35 de ani. Firul electric de inalta tensiune, care se gaseste deasupra caii ferate din toata tara alimenteaza trenurile electrice de zeci de ani si a electrocutat zeci de calatori de pe acoperisul vagoanelor.

+1 (3 voturi)
Emm Emanuel
4.05.2015, 01:34:58

Alea's locomotive electrice. Aici e vorba despre un tren integral, cum au vesticii, primul din generatia sa de tip electric. Am mai avut sagetile, dar alea erau nemtesti... parca.

Vezi toate comentariile (9)

Modifică Setările