Uzina etalon din Craiova vrea să revină pe profit. Electroputere a produs 2400 de locomotive în 50 de ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Uzina Electroputere a fost una dintre cele mai mari fabrici din Oltenia, iar primele transformatoare au fost realizate în  concepţie proprie în anul 1951.

Imediat după 1989, activitatea la Electroputere Craiova a început să deraieze. În anul 2001, fabrica avea datorii la furnizori şi la stat în valoare de 29 de milioane de dolari şi a fost scoasă la privatizare.

Producătorul de transformatoare Electroputere Craiova şi-a crescut anul trecut cifra de afaceri cu 37% pe fondul vânzărilor mai mari către Arabia Saudită. Reprezentanţii uzinei etalon din Bănie au declarat că vor să revină pe profit, după mai bine de 10 ani, perioadă în care au fost pe pierdere.

Electroputere a înregistrat vânzări mai mari şi către Irak, Italia şi Olanda. Pe piaţa locală ponderea veniturilor obţinute din livrări s-a redus cu 12%.

În perioada 1966-1970 au fost făcut investiţii la uzina din Craiova în valoare de 450 de milioane de lei. Până în anul 1989 au fost construite peste 1.400 de locomotive Diesel-electrice şi aproape 1.000 de locomotive electrice. Marca Electroputere a devenit cunoscută în peste 100 de ţări, însă după Revoluţie activitatea a început să deraieze, iar din uzina etalon nu a mai rămas mare lucru.

Prima locomotivă după 24 de ani

În 2012, Electroputere vinde fabrica de locomotive către Grupul Feroviar Român.  Vehiculul motor de cale ferată  Diesel 1250 CP a fost proiectată şi realizată după o stagnare de 24 de ani de Electroputere VFU-Reloc S.A, în parteneriat cu corporaţia americană Caterpiller. „Locomotiva se numeşte Terra Nova şi face parte dintre primele trei proiecte ale lui Caterpillar. În fapt, în Electroputere VFU Craiova- Reloc Craiova s-a creat o linie de fabricaţie pentru aceste locomotive care sunt proiectate a fi utilizate pe căi ferate cu ecartament îngust, ecartament medii până la căi ferate largi din spaţiul CSI. Este o locomotivă versatilă care poate funcţiona oriunde la nivel mondial. Este o locomotivă a viitorului ce întruneşte condiţiile stagiul 3B pentru emisii poluante care nu este încă obligatoriu în UE“, a spus Graţian Călin, managerul general Reloc S.A

Mai citeşte şi

UPDATE FOTO Electroputere Craiova a construit prima locomotivă Diesel 1250 CP după o stagnare de 24 de ani. Locomotiva Diesel 1250 CP a fost proiectată şi realizată de Electroputere VFU-Reloc S.A, în parteneriat cu corporaţia americană Caterpiller. Vehiculul motor de cale ferată a fost finalizat, iar astăzi va fi prezentat.

FOTO Gloria uzinelor din Craiova a apus imediat după 1989. Acum Electroputere există ca mall, iar Avioane este în picaj. Electroputere Craiova şi Fabrica de Avioane sunt în pragul dezastrului, iar după revoluţie s-au transformat în două fabrici cu datorii uriaşe la stat. În perioada comunistă erau considerate uzine etalon în oraş.


 
 

Craiova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite