D`ale Bacalaureatului… competenţele pe ciorne

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Candidaţii s-au cam plictisit în examen
Candidaţii s-au cam plictisit în examen

Înainte de probele scrise ale Bacalaureatului 2014, conform calendarului, s-au desfăşurat acele probe de evaluare a competenţelor în limba română, în limba maternă, în limba de circulaţie internaţională sau  competenţe digitale, probe care nu se evaluează cu note, ci cu calificative, dar fără de care elevii nu pot trece în etapa următoare.

Prezenţa contează foarte mult, pentru că dacă elevul este capabil să spună „Bună ziua” în limba română şi să mai citească şi un text, poate obţine calificativul mediu, cu alte cuvinte nu „pică”, doar dacă cumva nu apucă să se trezească să vină la examen.

D`apăi elevi din ăştia sper să nu existe prea mulţi, adicătelea din cei ce au tupeu să vină la examen doar cu gândul de a spune „Bună ziua şi-am plecat, un <cool > mediu am luat”!, însă cu siguranţă la o primă privire prin textele lor se poate cu uşurinţă intui că se impune reintroducerea studiului gramaticii la liceu.

Am observat, de asemenea, că o parte dintre viitorii absolvenţi vin la aceste probe de evaluare a competeţelor ca şi cum s-ar duce în vizită la prieteni sau la o cafea în pauză, peste drum, că deh, barurile în jurul şcolilor răsar ca ciupercile după ploaie, în ciuda legislaţiei ce nu se respectă! Evident că ţine de bunul-simţ al lor cum se îmbracă să vină la un examen, dar dacă nu există, nu îi poţi trimite acasă să mai citească depre etică şi bun-simţ, pentru că priorităţile lor sunt altele: trebuie să se concentreze, au uitat unde au pus pixul, e cam cald în sală, îi stresează camera aia de luat vederi, li s-a stricat frizura, li s-a confiscat telefonul etcetera.

„Avem şlapi, avem bermude, avem pantaloni în dungi, nu avem cămaşa albă şi nici vestă neagră, fiindcă proba nu contează”...

„Nu au nicio importanţă aceste competenţe” se aude dintr-un colţ... „nu se pun note, deci nu mă <omor>, nu-mi influenţează media” se aude o altă voce; „câte puncte trebuie să fac pentru nivel avansat”? întreabă un curios; „vă rog frumos, îmi daţi şi mie un pix? Nu ştiam că-mi trebuie la proba de competenţe digitale”... şi tot aşa! Nici nu ştiţi câte nevoi, dar şi câte „indiferenţe” au unii dintre ei!

„Pentru ce atâta stres dacă tot expiră în doi ani?”...

Se întreabă un elev înainte de începerea probei de evaluare în limba de circulaţie internaţională. Chiar aşa! Dacă tot expiră, mă întreb şi eu de ce expiră? Pentru că este firesc că dacă nu se exersează mereu ceva, se uită? Sau că unele „şcoli” trebuie să încaseze mereu în schimbul eliberării certificatelor de competenţe lingvistice? Să trecem mai departe...

image

Cel mai mare chin, al unora dintre ei, este să aştepte. Este firesc să fie chin să aştepţi cu emoţii subiectele, să te uiţi la ceas cu emoţii că nu ai timp să scrii tot în timp util, dar să fii chinuit că trebuie să aştepţi minim o oră până când ţi se ştampilează teza şi să mai scrii şi minim un rând pe teză? E terorism!

„Doamneeeeeeeeeeeee... ce plictisealăăăăă”! „De ce să nu plec dacă nu ştiu nimic?” ... pentru că este posibil să îţi aduci aminte prea târziu că s-ar putea să-ţi fi pierdut răbdarea înainte de vreme?

„Predau teza, predau ciorna, semnez şi am plecat! ...”

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite