Firma care a proiectat autostrada prăbuşită Sibiu-Orăştie, desemnată să realizeze studiul de fezabilitate al drumului expres Focşani-Bacău

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Lucrările efective la drum ar putea începe după 2021
Lucrările efective la drum ar putea începe după 2021

Compania SC Consitrans SRL a fost desemnată câştigătoarea licitaţiei „Elaborare Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic pentru drum de mare viteză Focşani – Bacău”.

Compania SC Consitrans SRL a fost desemnată câştigătoarea licitaţiei „Elaborare Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic pentru drum de mare viteză Focşani – Bacău” cu o ofertă de puţin peste 20 de milioane de lei, fără TVA.

Tronsonul de circa 110 km face parte din drumul de mare viteză spre Moldova pe relaţia Sud-Nord, pe ruta Ploieşti – Paşcani, iar licitaţiile pentru respectivele tronsoane au început încă din anul 2016.

Pentru aceşti bani, firma trebuie să elaboreze, în următorii doi ani,  studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic, dar şi să pregătească documentaţia de atribuire pentru execuţia lucrărilor.

Având în vedere că sursa de finanţare a acestei investiţii este Programul Operaţional Infrastructura Mare, dar şi bugetul de stat, firma va asigura asistenţa pentru susţinerea aplicaţiei de finanţare şi asigurarea asistenţei pe durata desfăşurării procedurii de achiziţie publică pentru execuţia lucrărilor.

Este aceeaşi firmă care în urmă cu două luni a câştigat şi contractele de servicii pentru elaborarea studiilor de fezabilitate şi proiectul tehnic  pentru drumurile de mare viteză Ploieşti – Buzău şi Buzău – Focşani, contracte care au o valoare cumulată de 26,2 milioane de lei.

Proiectul drumului de mare viteză spre Moldova este împărţit în patru tronsoane:

Ploieşti – Buzău – 65 de km
Buzău – Focşani – 72 km
Focşani – Bacău – 110 km
Bacău – Paşcani – 82 de km

Responsabilii societăţii Consitrans sunt acuzaţi că au lucrat de mântuială la autostrada Sibiu-Orăştie, situaţie care a condus la deschiderea unui dosar de cercetare la DNA.

Potrivit unui raport al Ministerului Transporturilor, din anul 2016, responsabili din conducerea firmei ar fi închis ochii la mai multe nereguli săvârşite de constructorul autostrăzii. Din această cauză, procuroii DNA au deschis un dosar în care au înceut cercetări in rem, în legătură cu posibile fapte de corupţie. 

Experţii CNAIR şi Corpului de Control al Ministerului Transporturilor arătau atunci că „atât inginerul FIDIC Consitrans, cât şi inginerul FIDIC DRDP nu şi-au îndeplinit corespunzător obligaţiile prevăzute de serviciile de supervizare” şi că „firma de consultanta CONSITRANS ar fi trebuit să atragă atenţia constructorului Impregilo asupra terenului de fundaţie prin fazele determinante, prin studiile geotehnice analizate şi să nu permită aşternerea saltelei de piatră pe care a emis Raportul de Neconfirmitate”, se arată în raportul CNAIR asupra cauzelor prăbuşirii Autostrăzii Sibiu- Orăştie.


 

Focşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite