Proba de competenţele lingvistice le-a dat palpitaţii elevilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Emoţii şi curiozitate. Asta au simţit elevii vrânceni care au susţinut proba de competenţe lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională după „rit nou".

În prima zi de evaluare (luni n.r.), nu mai puţin de 2.890 de candidaţi din totalul celor 3.041 înscrişi pe liste, au trebuit să susţină, pentru prima dată în istoria bacalaureatului, o probă de audiţie a unui text, nefiind ocoliţi nici de testarea scrisă.

Începând de ieri, bacalaureatul s-a desfăşurat normal, conform vechii proceduri de susţinere a probei orale. Astfel, nu mai puţin de 2060 de candidaţi au ales să dea bacul la engleză, 824 la franceză, 49 la spaniolă, 12 la italiană şi 4 la rusă.

Dacă elevii foarte bine pregătiţi nu au întâmpinat dificultăţi, ceilalţi nu se aşteaptă la un rezultat extraordinar.

„Sunetul de la audiţie mi s-a părut foarte prost, de aceea nu am prea înţeles textul. Şi la redactarea eseului am avut câteva probleme, iar la oral m-am încurcat puţin chiar dacă profesorii au fost din liceu. Sper să iau calificativul mediu", spune Ştefan Şerbu, elev la Colegiul Tehnic „Valeriu Cotea".

În schimb, uniriştii au trecut cu brio de toate etapele şi se pregătesc pentru examenele scrise din perioada 28 iunie - 1 iulie. „Subiectele au fost foarte uşoare, mai ales că am făcut ore de audiţie la clasă, iar eseuri şi conversaţii am tot făcut pe parcursul anului", spune Cristina Roibu, elevă la „Unirea".

„Elevii foarte buni nu se pot evidenţia"

Laura Ailincuţei, profesoară de engleză la liceul Pedagogic, este de părere că proba de competenţe lingvistive nu le dă posibilitatea elevilor foarte bine pregătiţi să se evidenţieze. „Este o probă destul de accesibilă, iar actualul sistem de notare, prin calificative nu este elocvent pentru a marca gardul de pregătire al copilului", declară cadrul didactic.

Focşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite