Revoltă pe Facebook pentru morţii de pe E85. Femeia din Vrancea care vrea să revoluţioneze circulaţia auto în România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Aurora Martin, funcţionar la Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării, vrea să schimbe radical regulile de circulaţie pe drumurile naţionale şi europene, sensibilizată de decesul într-un accident rutier al unei femei pe care a cunoscut-o.

Comuna Dumbrăveni, traversată de Drumul European 85, este un punct negru pe harta rutieră a ţării. Aici, în ultimii ani, au avut loc foarte multe accidente de circulaţie, soldate cu morţi şi răniţi. În tot anul 2013 s-au produs 9 accidente grave în urma cărora 5 persoane au decedat şi alte 4 au fost rănite grav, iar în 2014 situaţia pare să nu se fi modificat, bilanţul accidentelor grave nefiind finalizat.

Sensibilizată de moartea unei femei pe care a cunoscut-o, care a căzut victimă nevinovată a unui accident de circulaţie la Dumbrăveni, dar şi furioasă pe autorităţi, pentru faptul că nu se implică prea mult în siguranţa rutieră, vrânceanca Aurora Martin, care activează în Bucureşti la Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării, a depus o petiţie pentru a se lua măsuri.

„Pe 2 ianuarie, vecina mea, tanti Fănica, accidentată pe trecerea de pietoni din Dumbrăveni, a decedat, după o lună şi jumătate de chinuri. Vă rog să mă susţineţi să se facă dreptate în acest caz şi în demersul de a schimba condiţiile de circulaţie în comuna Dumbrăveni şi în toate comunele situate de-a lungul şoselelor naţionale. Este ceea ce mi-am pus în cap pentru 2015. În curând voi iniţia o petiţie în acest sens. Fie-i drumul liniştit! Şi fie ca moartea sa să ne stimuleze să luăm măsurile necesare, pentru că drumurile să fie un loc de siguranţă pentru pietoni nevinovaţi!”, se arată în postarea pe Facebook făcută de Aurora Martin.

FOTO: Tanti Fănica, femeia decedată în urma accidentului

2

Concret, Aurora Martin ne-a spus că vrea realizarea în comuna Dumbrăveni a mai multe treceri de pietoni, dar şi limitatoare de viteză.

„În plus, trebuie reglementată problema trotuarelor pentru pietoni şi pentru biciclişti, pentru că nu există aşa ceva acolo. Oamenii sunt expuşi tot timpul pericolelor. Este o problemă mare în zona pieţei, unde vin foarte mulţi oameni şi unde nu sunt treceri de pietoni. Petiţia o voi lansa iniţial online şi sper ca împreună cu oamenii care mi s-au alăturat să mişcăm lucrurile”, ne-a spus Aurora Martin, care este hotărâtă să ducă demersul la bun sfârşit, cu rezultate concrete.

„E 85, drumul care însingurează”

Unul dintre oamenii care i s-a alăturat în acest demers este prietena sa, Gabriela Obodariu, profesor din Focşani şi totodată bloger Adevărul, care a scris câteva impresii pe blogul personal după ce a văzut situaţia de la Dumbrăveni.

FOTO: Gabriela Obodariu

2

„Dumbrăveni e o comună unde oamenii care locuiesc pe marginea şoselei s-au trezit izolaţi unii de alţii. Pentru că dacă tu locuieşti pe o parte a ei, ca mama Aurorei, prietena mea, iar una dintre fiicele tale stă pe cealaltă parte şi ai îmbătrânit şi nu te mai poţi mişca, drumul european E85 e un blestem. Şi blestemul vine din faptul că deşi fiica ta e la doi paşi de tine, ea e la foarte mare depărtare. Ca să vină la tine trebuie să meargă sute de metri până la o trecere de pietoni şi acolo trebuie să se roage să ajungă cu bine pe partea cealaltă, pentru că nu de puţine ori au fost oameni spulberaţi  de maşinile care vin cu viteză. Aşa că la Dumbrăveni nu-i vreo mare bucurie că şoseaua s-a lărgit şi are asfaltul mai bun şi că se ajunge mai repede pe ea până la Bucureşti, fie că e vorba de maşini personale sau de tiruri cu marfă…La Dumbrăveni pe marginea lui E 85 sunt acum două comune diferite. Una pe partea dreaptă şi alta pe partea stângă. Pentru că firescul comunicării cu vecinii de peste drum s-a rupt. E 85 e drumul care desparte, care ucide, care schilodeşte”, scrie Gabriela Obodariu.

S-au adunat şi alte reacţii pe Facebook la intenţia depunerii petiţiei. "Primarii din astfel de localităţiiar trebui să fie ei inşişi co-interesaţi în această problemă", spune Gina Dumitriu, unul dintre cei care susţin petiţia spune că ar trebui obligatoriu evaluatori străini pentru examenle de ciculaţie.

Poliţia Rutieră se laudă cu rezultate bune pe ţară

Privitor la petiţia pe care Aurora Martin vrea să o facă, reprezentanţii Poliţiei Rutiere spun că zona Dumbrăveni este trecută ca punct negru pe harta rutieră a ţării şi că s-a mai făcut câte ceva pentru îndreptarea lucrurilor.

FOTO: cms. şef Gh. Viorel- Poliţia Rutieră Vrancea

1

„O să luăm legătura cu cei de la Drumuri Naţionale, care administrează sectorul de drum. De când am stabilit punctele negre pe şosele, în zonă avem deja şase treceri de pietoni, s-au făcut marcaje suplimentare. Să ştiţi că anul trecut am înregistrat scăderi mari la accidente grave şi avem cu 23 de accidente grave mai puţin decât în 2013”, ne-a declarat cms. şef Viorel Gheorghe, şeful Poliţiei Rutiere Vrancea.


Petiţie pentru salvarea pietonilor din satele de pe şoseaua E85

O femeie şi-a pierdut viaţa în primele zile ale acestui an, după ce a fost accidentată grav pe o trecere de pietoni din Dumbrăveni, o comună din judeţul Vrancea, situată pe drumul european E85.

Tanti Fănica este doar una dintre cele 1.630 de victime înregistrate în ultimii şase ani în Vrancea. Mai mult de jumătate dintre aceste accidente au avut loc pe şoseaua E85, un adevărat drum al crucilor, mai ales pe tronsonul de 90 de kilometri ai DN2, care traversează judeţul Vrancea.

Al doilea drum ca importanţă din România, după DN1, şoseaua E85 a fost refăcută după "standarde europene". Dar standardele par a fi adaptate, cel puţin parţial, în favoarea şoferilor, nu şi a sătenilor. În fiecare zi, pe E 85, pe sectorul de drum dintre Slobozia Bradului şi Adjud, trec în medie 21.000 de maşini.

În comuna Dumbrăveni sunt doar două treceri de pietoni, la distanţă foarte mare, şi o a treia la ieşirea din comună, în dreptul unui magazin. Să treci strada la un vecin este mereu un joc de noroc cu viaţa, pentru că majoritatea maşinilor circulă cu viteză foarte mare, mai ales noaptea.

Trecerile de pietoni sunt foarte slab sau chiar deloc iluminate. Lărgirea şoselei a însemnat desfiinţarea benzilor pentru biciclişti, căruţe şi pietoni. Chiar şi aşa, cele patru benzi au lăţime suficientă pentru circulaţie (3,5 m) doar pe anumite porţiuni.

Acolo unde există, trotuarele foarte înguste sunt doar pe lângă garduri, dar devin impracticabile când sunt acoperite cu zăpadă sau chiar când plouă abundent. Dacă te afli într-un cărucior cu rotile, nu poţi folosi decât marginea şoselei, riscând să fii spulberat de tiruri. Bătrânii, copiii şi nu numai ei, ies cu frică din curţile lor, ca să meargă la magazin, la spital, la şcoală sau la biserică.

În numele locuitorilor comunei Dumbrăveni, solicităm Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi Poliţiei Rutiere:

1. Marcarea corespunzătoare, inclusiv prin instalarea de semafoare în zonele periculoase, a opt treceri de pietoni pe raza comunei Dumbrăveni, care să fie semnalizate şi iluminate corespunzător, atât prin indicatoare, neoane, cât şi prin dispozitive de limitare a vitezei: montarea de traverse in relief pe carosabil, care să oblige automat reducerea vitezei, mai ales inaintea trecerilor de pietoni;

2. Construirea unei pasarele acoperite în dreptul şcolii şi a unui pasaj subteran în dreptul pieţei agroalimentare din Dumbrăveni, prevăzute cu sistem de acces pentru persoanele cu handicap;                     

3. Delimitarea unor benzi de circulaţie, de-a lungul şoselei, pentru pietoni şi biciclişti, dar şi crearea unor drumuri paralele pentru căruţele nevoite să circule adesea pe drumul european. Atenţie, legislaţia interzice  oficial accesul căruţelor pe E85!!!

4. Instalarea de camere video radar fixe în aşa numitele "puncte negre" de pe şoseaua E85, unde s-au produs mai mult de zece accidente în decurs de 5 ani, ţinând cont că în trecut acestea şi-au dovedit eficienţa şi a scăzut numărul de accidente de circulaţie. Punctul negru reprezintă sectorul de drum cu lungimea de maximum 1 kilometru pe care, într-o perioada de 5 ani consecutivi, s-au produs minimum 10 accidente grave de circulaţie, soldate cu cel puţin 10 persoane decedate sau rănite grav.

5. Organizarea de acţiuni în trafic, în conformitate cu Codul Rutier, astfel încât să se conducă preventiv pe raza localităţilor traversate de DN2/E85.

6. Obligarea administraţiei publice locale de a investi în iluminatul public de-a lungul acestui drum, astfel încât să se prevină accidentele în care sunt implicaţi pietoni şi nu numai.

Drumul Naţional 2 (E85) este o şosea naţională foarte importantă din România, care leagă capitala Bucureşti de frontiera cu Ucraina prin punctul vamal Siret, străbate de la sud la nord partea de est a României (regiunile istorice Muntenia răsăriteană şi Moldova) şi trece prin oraşele: Urziceni, Buzău, Râmnicu Sărat, Focşani, Adjud, Bacău, Roman, Fălticeni, Suceava, Siret. DN2 formează o parte din drumul european E85, care traversează Europa de la nord la sud, de la portul Klaipėda, Lituania de la Marea Baltică, până în oraşul Alexandroupolis din Grecia, la Marea Egee.

Pe tot acest traseu, sunt nenumărate comune cu săteni neputincioşi în faţa acestei modernizări care nu ţine seama de nevoile lor vitale. Pentru că nimeni nu îi ascultă şi pentru că sunt neştiutori în încrengăturile birocratice ale legislaţiei europene, haideţi să îi ajutăm să le fie respectat dreptul la viaţă! Semnaţi petiţia!
 

Mai puteţi citi:

Un biciclist din Dumbrăveni a fost accidentat mortal pe E85

Potrivit poliţiştilor, victima a traversat drumul fără măcar să se asigure şi a fost lovit în plin de o autoutilitară care circula regulamentar.

Şofer din Bucureşti, omorât pe E85 de o semiremorcă scăpată de sub control

Aceasta a pătruns pe sensul opus de mers, unde a rupt un stâlp de electricitate şi a tamponat frontal autoutilitara marca DAF condusă regulamentar de Z. Dumitru Daniel, de 35 ani, din municipiul Bucureşti.

Focşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite