Afacere de criză/ O companie din Galaţi care făcea motostivuitoare s-a reprofilat pe trenuleţe ecologice

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Prima livrare - în Italia. Firma făcea motostivuitoare, dar s-a reorientat din cauza crizei. Costul unui astfel de vehicul este de aproximativ 125.000 de euro şi poate avea o autonomie de 80 până la 100 de km.

Pentru că piaţa motostivuitoarelor nu prea mai mergea din cauza crizei prin care trece economia românească, o firmă din Galaţi - Galcar SRL - a realizat un prototip de autovehicul de agrement.

„Totul a pornit de la o poză, pe care o aveam din oraşul austriac Linz. Am spus că putem şi noi să încercăm la Galaţi să facem un astfel de trenuleţ de agrement cu trei vagoane", spune Mihai Turcu, acţionar la Galcar.

Total eco

Trenuleţul este construit în totalitate la Galaţi şi are un motor electric.

„Deci este un produs «eco» în totalitate! Folosim baterii normale, care se încarcă în câteva ore şi care asigură vehiculului o autonomie de 80-100 de km. Viteza maximă care poate fi atinsă este de 40 km la oră", spune „părintele" proiectului, inginerul Valerian Paraschivan.

Locomotiva are două baterii, dar funcţionează cu una singură. „Mai avem o baterie de rezervă, care poate fi schimbată foarte uşor pentru că are un sistem culisant, pe şine", mai spune proiectantul.

Modelul poate fi realizat în mai multe variante. Constructorii pot monta pe acest trenuleţ baterii pe litiu, care îi pot da o autonomie de două-trei ori mai mare decât cea asigurată de bateriile normale. Dar şi preţul unei astfel de baterii este dublu.

Ar mai fi şi varianta folosirii energiei solare, prin intermediul unor panouri aplicate deasupra remorcilor, care ar creşte şi mai mult timpul de rulare, mai ales în zilele însorite.

Mai mult, cu ceva mai mulţi bani, dar cu satisfacţie maximă, producătorii pot dota aceste vehicule cu motoare cu baterii cu hidrogen. Preţul unei astfel de baterii variază între 28-30.000 de euro.

Destinaţia: agrement!

Trenuleţul electric de la Galaţi va pleca astăzi spre Italia, îmbarcat într-un tir. Destinaţia finală este localitatea Catania, acolo unde va fi şi omologat de registrul auto. Nu se ştie încă ce contravaloare se va plăti pentru această omologare în Italia, cert este însă că în România un astfel de serviciu ar putea costa aproximativ 3.000 de lei noi.

„Acest trenuleţ, produs deocamdată într-un singur exemplar, a costat 125.000 de euro. Acesta nu este un preţ fix, el poate fi şi mai mic, chiar la jumătate de preţ, dar şi mult mai mare dacă folosim sistemele de alimentare despre care vă spuneam mai devreme", a mai precizat Valerian Paraschivan.

Să vină comenzile!

Mihai Turcu spune că aşteaptă comezi de la primăriile localităţilor turistice.

„Chiar şi de la Primăria Galaţi aşteptăm o comandă! Putem să facem chiar un trenuleţ pe şine care să înconjoare Grădina Publică, în care să se plimbe atât adulţii cât şi copiii. Ar mai chiar şi varianta unui trenuleţ care să facă plimbări pe faleză. Mingea este în terenul Primăriei!", a încheiat ironic inginerul Valerian Paraschivan.

Urmează o autogunoiera electrică!

Administratorii societăţii gălăţene vor să mai construiască un vehicul inedit. Este vorba despre o furgonetă electrică, dotată cu patru containere, în care să fie adunate deşeurile menajere de la populaţie, diferenţiate pe categorii.

Conceptul este colectare selectivă la... botul calului.

„Maşina ar urma să meargă din casă în casă şi să strângă aceste deşeuri de la populaţie. Totul în regim gratuit, pentru că ar fi costuri de întreţinere foarte mici pentru această furgonetă. Ar fi de bun augur pentru că în acest fel primăria ar putea reduce taxa de habitat pe care o percepe de la populaţie", spune Valerian Paraschivan.

Galaţi



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite