Galaţi

articolul anterior articolul urmator

Avion prăbuşit lângă Brăila. Pilotul a murit, iar copilotul este în stare stabilă. Aparatul aparţine unei firme din Galaţi

1
1 Aug 2015 18:50:33
Autor: Costel Crangan
Imagine de la locul tragediei. Foto: Obiectiv Vocea Brăilei
Imagine de la locul tragediei. Foto: Obiectiv Vocea Brăilei

Pilotul unui avion utilitar care s-a prăbuşit, sâmbătă dimineaţa, într-o orezărie din comuna brăileană Stăncuţa, a murit în urma rănilor suferite, iar copilotul se află internat la Spitalul Judeţean din Brăila.

Ministerul Afacerilor Interne arată, într-un comunicat de presă, că sâmbătă, în jurul orei 7,42, prin Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă a fost sesizat faptul că un avion utilitar s-a prăbuşit în comuna Stăncuţa, judeţul Brăila.

„La 7.42, a fost semnalată, la 112, prabuşirea unui avion utilitar în localitate Stăncuţa din Brăila. Două persoane au fost văzute coborând din avion, una dintre ele cu răni mai grave, pentru că stătea la pământ, iar cealaltă se deplasa. Avionul aparţine unei societăţi din Galaţi şi a fost închiriat de o firmă din Brăila pentru activităţi agricole, probabil pentru a împrăştia îngrăşământ în zona respectivă“, a declarat purtătorul de cuvânt ISU Brăila Ştefan Stoian.

El a precizat că avionul este de tip Antonov 2 şi a fost închiriat de o firmă din Brăila de la o firmă din Galaţi, cei doi, pilotul şi copilotul, fiind delegaţi de societatea căreia îi aparţine aparatul de zbor. Din primele informaţii, avionul s-a desprins doar câţiva metri de la sol, iar apoi comenzile aeronavei s-au blocat.

"Avionul s-a prăbuşit pe un teren agricol, pe o orezărie, din apropierea localităţii Stăncuţa, nu a explodat, nu a luat foc, iar când au ajuns la faţa locului pompierii s-au eliminat toate riscurile. Cei doi au ieşit din aparatul de zbor pe picioarele lor, au fost conştienţi, au cooperat cu personalul medical. Avionul a fost avariat în partea din faţă, aripi, motor, în timp ce partea din spate nu a suferit avarii, acolo fiind şi substanţa ce urma să fie împrăştiată pe câmp", a declarat, corespondentului Mediafax, Ştefan Stoian.

Pilotul avionului a murit

Pilotul avionului utilitar prăbuşit sâmbătă în judeţul Brăila, care avea politraumatisme, a murit, el intrând în stop cardio-respirator înainte de a fi preluat de un elicopter pentru a fi adus la Spitalul de Urgenţă Floreasca din Capitală, a declarat pentru Mediafax secretarul de stat Raed Arafat.

Medicii de la Spitalul Judeţean din Brăila au decis transferarea pilotului la Spitalul Floreasca din Capitală, iar pentru preluarea acestuia a fost trimis un elicopter al Ministerului Afacerilor Interne, însă bărbatul a suferit un stop cardio-respirator. Echipajul medical care trebuia să îl aducă la spitalul din Capitală a încercat resuscitarea pilotului, însă fără rezultat, a precizat Raed Arafat.

Pilotul Costel Vâlcu, în vârstă de 59 de ani, este din Brăila. În urma prăbuşirii avionului, el a suferit leziuni grave la coloana cervicală. Copilotul şi mecanicul Viorel Frantz a suferit răni minore. Acesta este din Galaţi şi se numără printre cei care, în urmă cu câţiva ani, a pus bazele aerodromului de lângă comuna brăileană Vădeni. El se află, în continuare, internat la Spitalul Judeţean din Brăila.

Pilotul avea 30 de ani experienţă

Pilotul Costică Vâlcu lucra de peste 30 de ani în domeniu şi era foarte respectat în branşă. "Era un pilot de excepţie, specialist în recepţie şi control din 1978, a avut calificative de numai ”foarte bine”, a zburat pentru Aerobaza Galaţi timp de 20 de ani. Am vorbit cu el acum o săptămână şi era bucuros că va pleca în concediu împreună cu soţia, în munţii Vrancei. Vorbeam cu el foarte des, mi-a fost instructor", a declarat, pentru cotidianul "Obiectiv - Vocea Brăilei", Marian Covache, fost pilot militar al Unităţii de Aviaţie de la Ianca, judeţul Brăila.

Orezăria de la Stăncuţa - Polizeşti, unde s-a întâmplat tragedia, aparţine firmei Padova Agricultura SRL a grupului Roncato din Italia. Avionul era al Aerodromului Galaţi, iar lucrările de tratare a culturilor fuseseră comandate de o firmă din Timişoara. Astăzi era ultima zi când se mai făceau stropiri pe orezărie.

”Ştim că avionul n-a mai putut fi controlat. Abia se ridicase de la sol. Un cioban care a văzut cum s-a înfipt într-un dig de pământ şi apoi s-a prăbuşit a anunţat la 112”, a declarat unul dintre italienii de la firma angajatoare.

 
  Sursa foto: Obiectiv - Vocea Brăilei
 

La bordul avionului erau 900 de kg de îngrăşăminte cu azot

În urma accidentului aviatic, viceprim-ministrul pentru securitate naţională, ministrul Afacerilor Interne, Gabriel Oprea, a dispus o serie de măsuri, care au fost puse în aplicare prin Centrul Naţional de Conducere şi Coordonare Integrată. Astfel, la locul accidentului, pompieri, poliţişti şi jandarmi au realizat un dispozitiv de intervenţie pentru asigurarea perimetrului împotriva scurgerilor accidentale de combustibil.

Conform unor surse locale, avionul aparţine firmei Pegas din Galaţi şi a fost închiriat de o firmă din Brăila pentru a împrăştia îngrăşământ. În urma verificărilor făcute la faţa locului, s-a constatat că substanţa respectivă nu a fost împrăştiată pe câmp, ci a rămas în buncărul avionului.

Aceleaşi surse spun că avionul de tip Antonov 2, construit înainte de 1980, era în stare bună de funcţionare, iar pilotul are aproximativ 6.000 de ore de zbor.

 
 
 
 
 

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

1 Comentariu

Utilizator Adevărul
1.08.2015, 23:44:21

Comentariu considerat abuziv.

Modifică Setările