articolul anterior articolul urmator

Cât de riscant este să circulăm cu nivelul de benzină pe roşu. Indiciul care ne arată că s-au format vapori de apă în rezervor

5
18 Apr 2019 06:05:09
Autor: Valentin Trufasu
Foto: playtech.ro
Foto: playtech.ro

5 Comentarii

Comandor Gherghisan
18.04.2019, 09:42:08

"vapori de apă în rezervor" Dar ce bah rezervorul este cazan de tuica? Mersul pe rezerva poate duce la infundarea filtrelor de combustibil iar apa in benzina la oprirea motorului si inghetarea pe conducta de combustibil daca-i iarna.

0 (4 voturi)
Radu Ciprian
18.04.2019, 12:11:23

De cand un absolvent de Roboti Industriali (licenta, masterat si doctorat) se pricepe sa dea sfaturi cu privire la autovehicule. Nici macar facultatea la care este angajat nu are legatura cu autovehiculele (Faculatea de Ingineria Materialelor si Mediului). Acest "specialist" nu a auzit de Canistra carbon care are rolul de a recupea vaporii de benzina din rezervor si de a-i introduce in admisia motorului, fara a fi eliberati in atmosfera. Sistemul de alimentare al autovehiculelor contine filtre de ordinul micronilor, deci rugina nu va ajunge pe conducte. In plus, nu mai exista rezervoare metalice pe autoturisme de vreo 30 ani. Sunt curios de ce o pompa de alimentare face mai mult efort sa impinga combustibilul cand e nivelul scazut in rezervor. Multe baliverne scrise de acest "specialist". Cred ca sufera de singuratate. Singurul lucru corect este racirea pompei de alimentare care se afla in rezervor.

+3 (3 voturi)
Robert Ford
18.04.2019, 18:12:57

Bravo! Acelas lucru aveam si eu de gand sa-l spun... Canistra de carbon plus rezervoarele care sunt din plasic de cand lumea... Impuritatile se opresc in filtrul de benzina; apa, se presupune ca este direct proportional adaugata, indiferent de cantitatea de combustibil din rezervor si daca ar fi sa avem apa, ea ar sta la fund caci este mai grea decat benzina - in nici un caz nu ar da "vapori" care se numesc ABURI sau CONDENS in cazul apei. Cu cat avem mai multa "benzina cu apa" in rezervor, ar trebui sa inghete pompa submersata in "apa" de pe fundul rezervorului... Distinsul domn ar trebui sa se apuce mai degraba de shotron decat sa scrie despre cai verzi pe pereti si din auzite la carciuma... Hai salut!

Katanga
18.04.2019, 16:49:43

. Panariciu' asta de ce nu vrea sa asculte si pe altii care ii recomanda (prieteneste) sa mai treaca pe la scoala? Legea presiunii de vapori (nu mai stiu cum se numeste ) spune ca : in aceleasi conditii de temperatura, vaporii vor avea aceeasi presiune (vapori saturati) pana la evaporarea ultimei picaturi de lichid. Hai, te rugam noi, mai treci pe la scoala..... ca te faci de rasu' scolarilor.

+1 (1 vot)
geek-a-contra
18.04.2019, 16:59:38

sa inteleg ca vaporii apar numai daca rezevorul este gol... de curozitate :) faceti plinul, lasati masina la soare intr-o zi de vara si apoi deschideti busonul. mai departe ghiciti (sau experimentai) singuri.... nene, normal ca volumul de vapori este mai mare intr-un rezervor gol, chestie de ...volum disponibil, dar asta nu inseamna ca presiunea este necesar mai mare. asta depinde preponderent de temperatura si de continutul de compusi volatili la temperaturi relativ scazute. suprafata de evaporare este relativ constanta intr-un rezervor iar agitarea si ridicarea pe pereti este cam tot aia in conditiile unui rezervor inalt de poate 15-20 centimetri. asta daca nu mergi pe un drum de tara si-l agiti ca pe un chaser ptr cocktail.