Galaţi

articolul anterior articolul urmator

Cinci greşeli pe care le fac şoferii iarna. Cum evitaţi accidente stupide respectând câteva reguli simple

3
24 Jan 2020 04:13:32
Autor: Valentin Trufasu
Foto: arhivă Adevărul
Foto: arhivă Adevărul

Mulţi conducători auto comit greşeli copilăreşti în timpul sezonului rece. De pildă, trag frâna de mână când lasă maşina în parcare, iar a doua zi se trezesc că nu mai pot urni autovehiculul din loc.

Nu trebuie să ai experienţă de ani de zile la volan ca să ştii şi să pui în practică câteva lucruri de bun simţ.

Frâna de mână

Nu este recomandat să lăsaţi maşina cu frâna de mână trasă când temperatura a scăzut sub zero grade. Poate că nu o să vi se întâmple prima oară, dar la un moment dat vă veţi trezi că nu puteţi pleca cu maşina de pe loc. Explicaţia este simplă.

Fiind foarte multă umezeală, aceasta va pătrunde în interiorul etrierelor sau al saboţilor frânei de mână, iar apa va îngheţa pe perioada nopţii, blocându-le în poziţia în care sunt. Dacă nu parcaţi în pantă, este suficient să lăsaţi maşina în viteză pentru a nu avea surprize neplăcute.

Sistemele de siguranţă

Unii şoferi fac greşeala de a decupla sistemele de siguranţă, precum ABS-ul sau ESP-ul, exact când au mai mare nevoie de ele, adică iarna, când sunt mari şanse să se formeze polei, iar carosabilul este acoperit adesea de zăpadă sau gheaţă. Consecinţa unui astfel de gest este că vor constata că maşina va ajunge de necontrolat pe anumite porţiuni de drum, iar provocarea unui accident rutier este iminentă.

Şinele de tramvai

Mulţi conducători auto preferă să circule pe şinele de tramvai, mai ales când carosabilul este plin de denivelări şi gropi. Şinele de tramvai sunt extrem de alunecoase şi vara, iar iarna acestea devin şi mai periculoase pentru că şoferii nu sesizează pericolul decât în momentul în care încearcă să frâneze, iar maşina se transformă în sanie din cauza gheţii care s-a format pe acestea.

Zăpada

În ultima perioadă nu prea a mai nins, dar dacă acest lucru se întâmplă, e musai să vă faceţi timp pentru a înlătura zăpada de pe autovehicul. Şi nu numai de pe geamuri, ci şi de pe oglinzile laterale, dar şi de pe stopuri şi faruri.

Nu durează mult şi făcând asta, vă protejaţi nu numai pe dumneavoastră, dar şi pe ceilalţi participanţi la trafic de producerea unui accident de circulaţie. Dacă nu aveţi vizibilitate, cu siguranţă nu o să observaţi la timp maşinile care vin din lateral într-o intersecţie, ca să dăm doar un singur exemplu.

Semnalizarea şi luminile de întâlnire

Deşi este de domeniul evidenţei că orice acţiune efectuată în trafic trebuie semnalizată, din păcate sunt mulţi şoferi care fac manevre după cum îi duce capul, lăsându-i pe ceilalţi participanţi la trafic să salveze situaţia.

Nu întotdeauna se vor găsi conducători auto prudenţi, care să evite producerea unui accident pentru că şoferul care circulă în faţa lor sau intră într-o intersecţie nu a găsit de cuviinţă să semnalizeze, aşa cum îl obligă legea.

Acelaşi lucru este valabil şi în cazul luminilor de întâlnire şi al farurilor de ceaţă. Sunt şoferi de-a dreptul inconştienţi, care circulă noaptea doar cu poziţiile şi se mai aventurează şi în depăşiri hazardate. Ceilalţi participanţi la trafic se trezesc cu ei în faţă, iar evitarea unui accident este aproape imposibilă în astfel de cazuri.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

3 Comentarii

Sorin Ionascu
24.01.2020, 14:31:16

"Nu este recomandat să lăsaţi maşina cu frâna de mână trasă când temperatura a scăzut sub zero grade. Poate că nu o să vi se întâmple prima oară, dar la un moment dat vă veţi trezi că nu puteţi pleca cu maşina de pe loc." Bullshit!!!!!! Am folosit vreo 12 ani aceeasi masina, pe care am tinut-o doar in aer liber si intotdeauna am tras frana de mana cand am parcat (gestul e demult reflex), nu am avut niciodata vreo problema din acest motiv.

silent warrior
24.01.2020, 20:24:29

Trufasu nu se lasa. De data asta, o comite el personal , nu smecherul de la Facultatea de Inginerie . Povestea cu frana de mana care ingheata ,dateaza de pe vremea Daciei 1300 cu plata in rate , cand inghetau cablurile de frana pt ca intra apa sub camasa lor. La o masina normala nu se intampla asa ceva si in niciun caz nu ingheata etrierele sau sabotii cum isi inchipuie Trufasu -cel -sfatos . Iar de povestea cu decuplatul ABS-ului si esp-ului .... nu mai vorbim.

-1 (1 vot)
db
24.01.2020, 19:56:00

A propos de zapada: mai vezi pe cate unii conducand cate o masina cu zapada de jur imprejur, mai putin dedesubt si in fata soferului pe aprox. 0,25 mp. I-as baga in inchisoare 24 de ore ...