Galaţi

articolul anterior articolul urmator

Cum ieşim cu maşina din iarnă fără să ruginească caroseria. Greşelile banale pe care le fac şoferii

8
3 Dec 2019 04:11:37
Autor: Valentin Trufasu
Foto: blog.ilvalutatore.it
Foto: blog.ilvalutatore.it

Rugina este fără îndoială unul dintre cei mai mari duşmani ai maşinii. Şi cea mai mică zgârietură sau lovitură pot conduce la ruginirea caroseriei, iar odată cu venirea iernii, acest proces este accelerat de umiditatea crescută şi de sărurile de deszăpezire.

Iarna are o frumuseţe aparte, dar dacă ne raportăm la maşină, tot ce ţine de acest anotimp este dăunător pentru aceasta. Caroseria este predispusă la ruginire, iar acest proces este accentuat de sărurile de deszăpezire aruncate de drumari pe şosele pentru a topi zăpada şi gheaţa. 

Pentru a evita acest lucru, trebuie să acordaţi o atenţie constantă caroseriei. Există câteva sfaturi şi mici trucuri pe care pe le puteţi pune în practică, asrfel încât să ieşiţi din iarnă cu caroseria intactă.

”Cel mai la îndemână lucru pe care trebuie să îl faceţi este să vă spălaţi maşina o dată pe săptămână sau măcar la două săptămâni. În acest fel veţi proteja caroseria de acţiunea corozivă a sărurilor de deszăpezire. Este important să vorbiţi cu personalul spălătoriei pentru a curăţa şi partea de dedesubt a caroseriei, precum şi contururile de aripă”, explică Florin Marin Bogdan, şef de lucrări de Facultatea de Inginerie din Galaţi.

Spălatul constant al maşinii trebuie să fie realizat mereu cu produse profesionale, indiferent de anotimp. Rugina nu se instalează doar iarna, ci chiar şi vara dacă neglijaţi să spălaţi maşina după ce s-a depus un strat de murdărie sau noroi pe caroserie. Câteva zile ceţoase sau cu umiditate crescută sunt suficiente pentru ca rugina să îşi facă apariţia.

Ce favorizează apariţia ruginii

”Un mic truc pentru a proteja şi mai bine caroseria este să folosiţi o ceară specială pentru aceasta, pe care să o aplicaţi cel puţin odată la două sau trei luni. Veţi proteja astfel vopseaua de tot felul de factori externi care provoacă mici orificii în vopsea. În acest orificii se va instala inevitabil şi umezeala, iar în cele din urmă se va forma rugina”, ţine să precizeze Florin Marin Bogdan.

Nimic nu favorizează mai mult însă apariţia ruginei decât loviturile sau zgârâieturile care au loc pe suprafaţa caroseriei. De pildă, când circulăm cu maşina pe un carosabil cu criblură, acele mici pietricele care lovesc caroseria contribuie din plin la crearea de mici orificii în aceasta, unde se formează ulterior rugina.

Nu mai vorbim de zgârieturile provocate de deschiderea neglijentă a portierei de către unii şoferi în parcare sau de aşezarea unor lucruri tăioase pe capotă, portbagaj sau plafonul maşinii. Acestea sunt suficiente pentru a provoca aşa numitele puncte de rugină.

Pentru a evita situaţia de a vă trezi cu porţiuni mari din caroserie cuprinse de rugină, este indicat să verificaţi caroseria cu regularitate, de regulă de două, trei ori pe lună, iar iarna chiar şi mai des, căutând vopseaua desprinsă sau locurile unde aceasta s-a umflat, ori mici puncte de rugină care s-au format. În acest fel, puteţi acţiona rapid, mergând la un service specializat şi refăcând doar zonele afectate, astfel încât să nu fiţi nevoiţi apoi să revopsiţi întreaga caroserie.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

8 Comentarii

Markus Roman
3.12.2019, 15:38:09

Mare inginerie! Simplu: nu mai circuli cu ea.

+1 (1 vot)
Matei Basarab
3.12.2019, 23:48:28

Sa o dai cu gudron peste tot!

+1 (1 vot)
mossss ion roata
3.12.2019, 18:13:15

Îl tot plimbă Trufaşu pe nea inginerul ăsta depăşit, de zici că pentru asta îl scoate mereu pe Domnească, la o băută... Chiar daca se zgarie superficial caroseria, la masinile moderne, sunt mai multe straturi si tratamente contra ruginirii, pana sa se ajunga la tabla. In plus, multe parti metalice sunt acum realizate cu tot felul de polimeri, au piese de plastic pana si in motor, la angrenaje aflate in miscare sau in frecare. Masurile propuse erau sigur bune pentru Dacia 1300 sau cel mult Logan, cu tablă de... Galaţi.

+2 (2 voturi)
Sorin Ionascu
3.12.2019, 19:44:15

Hai sifon! Majoritatea masinilor actuale sunt pline de plastic, doar ici si colo se mai foloseste tabla, iar aceea nu rugineste doar ca a cazut pe ea o picatura de apa. Chiar si zgarieturile profunde, in partile metalice, pot fi tratate, in functie de tipul de vopsea si de gravitatea zgarieturii - cel mai usor e sa folosesti un spray cu vopsea in culoarea masinii. Daca ai o culoare mai pretentioasa atunci si tratamentul e mai pretentios, dar, deh, obrazul subtire cu cheltuiala se tine. Dar, de cele mai multe ori, nu se intampla nimic grav de la o zgarietura, trebuie sa fii plecat rau cu capul sa te isterizezi de la asa ceva.

+3 (3 voturi)
silent warrior
3.12.2019, 22:39:59

Sorin Ionascu Cum domnu` Ionascu sa spuneti asa ceva ? Domnul sef de lucrari de la Universitate a zis ca sa nu punem obiecte taioase pe capota . Adevarul ca sunt foarte multi habarnisti care isi cara lazi cu cuie pe capota , bricege , lame de ras puse pe cant si cate si mai cate. N-ati observat ? Si nici nu verifica macar de trei ori pe saptamana caroseria ,cum ne sfatuieste domnu Sef de lucrari. Eu as zice de trei ori pe zi ,mai bine... cu o lupa buna si cum ai observat punctul , gata . Direct la service . Altfel e jale. Bune sfaturi . Multumim din suflet.

Vezi toate comentariile (8)

Modifică Setările