Cum au ironizat românii cea mai stranie ofertă de Black Friday: „set toate icoanele de care are nevoie o biserică“. Oferta a fost analizată de mii de oameni

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În ciuda faptului că a stârnit vâlvă setul de icoane nu s-a vândut de Black Friday FOTO Captură internet
În ciuda faptului că a stârnit vâlvă setul de icoane nu s-a vândut de Black Friday FOTO Captură internet

Oferta pentru setul compus din 82 de icoane a fost făcută pe cel mai mare site de comerţ online din România, reducerea fiind de 24%. După Black Friday, preţul a revenit la normal: 13.284 de lei. În ciuda faptului că oferta a fost văzută de mii de oameni, nu s-a vândut niciun set.

Deşi s-a încetăţenit ideea că de Black Friday românii sunt ademeniţi mai ales cu oferte la telefoane, televizoare şi frigidere (produse care au însumat 70% din vânzările zilei), realitatea este că, de fapt, ofertele sunt cu mult mai vaste. Ba chiar ajung uneori să stârnească simţul unorului în mulţi dintre cei care caută un chilipir în ziua în care, măcar teoretic, sunt cele mai consistente reduceri.

De departe, cea mai năstruşnică ofertă a zilei de 16 noiembrie 2018 a fost cea privind un set de 82 de icoane, cât să ajungă să umple o biserică, aşa cum de altfel este şi descrierea produsului. Este pe emag.ro şi, de Black Friday, a avut preţul redus cu 24%, adică de la 13.284 lei (preţ mediu per icoană -162 lei) la 9.992 lei (preţ mediu per icoană – 121,85 lei).

Deşi nu s-a vândut, cu ocazia reducerii, niciun set, oferta a fost printre cele mai vizualizate din România. La un moment dat, pe fondul numărului mare de vizitatori (vă reamintim, la zero vânzări), mesajul afişat de site la respectiva ofertă a reuşit să producă o mostră umor involuntar: „Grăbeşte-te! Încă 212 persoane se uită acum la acest produs”.

Misterul acestei bruşte creşteri de interes nu este, încă, acela că românii ar fi decis, peste noapte, să-şi cumpere un set de icoane pentru o biserică. De fapt, secretul stă în cele 74 de review-uri la produs, care au generat sute de comentarii, zeci de  mii de like-uri şi mii de distribuiri pe reţelele de socializare.
Aşa cum probabil aţi anticipat, românii s-au întrecut în ironii pe seama situaţiei, unele dintre ele fiind demne de o antologie a umorului online.

Iată, spre exemplu, cum a interpretat oferta bucureşteanca Mihaela Ludu, sub titlul de review „,merg şi pentru maşină” (care a luat în site aproape 1.000 de like-uri, ceea ce este foarte mult, dacă ţinem cont că vorbim despre un portal comercial, nu despre o reţea de socializare):

„Am achiziţionat acest set pentru maşină, deoarece căutam ceva special. Aşa că am renunţat la cele 169 de cruciuliţe şi iconiţe de la oglindă şi de pe bord şi am capitonat toata maşina cu icoane. Acum mergem cu Dumnezeu înainte indiferent de situaţie. Urmează să montăm şi un mini-clopot pe plafon, să fie treaba bine făcută.  Pro: zilnic găsim bani îndesaţi prin diverse orificii ale maşinii, deci vom lăsa un geam un pic deschis, să se doneze banii direct în maşina. Contra: Prea multe urme de buze pe parbriz şi pe oglinzile laterale. P.S.: Am rămas cu un număr impresionant de 39 icoane. Ne gândim să înfrumuseţăm si balconul şi să îl înscriem în concursul doamnei Firea cu cel mai frumos balcon din Bucureşti”.

Dar să nu credeţi cumva că au rămas de izbelişte cruciuliţele înlocuite la bord de icoane. „ Te rog, fă un gest creştinesc şi trimite-mi mie cele 169 cruciuliţe. Vreau să le folosesc drept piercing-uri dacă se poate. Mai am vreo 50 cm2 disponibili pe stânga, în zona dedicată cultelor”, i-a scris Magda, Mihaelei Ludu.

Interesant este dialogul iniţiat de Şerban Mihail: „Aveţi grijă la cele plângătoare. Mie mi-au făcut tot o lacrimă prin casă, scoteam cu galeata la un moment dat. Am avut norocul să prind şi una făcătoare de minuni - Mulţumesc emag! De atunci îmi merge de minune!”

Adrian Luca a completat: „Recomand a se cumpăra împreună cu un sistem pluvial complet (jgheab, burlan şi cârlige de prindere aferente). Se pot folosi două coborâri, pentru a nu incomoda îngenungheatul babelor Atenţie, însă: nu e bun sistemul de PVC, chiar daca este mai ieftin. Trebuie făcut unul de aur, argint sau în cel mai rău caz de cupru (asta pentru amărăştenii care nu-şi permit contribuţii mai serioase pentru biserică).

În schimb, Roxana Câmpean, îi sugerează că problema cu lacrimile în exces poate fi „rezolvată” printr-o sfinţire sau chiar o resfinţire, în vreme ce Florin Vieru în sfătuieşte pe „cumpărător” să organizeze ceva pelerinaje pentru a mai amortiza din investiţie.

Comentatorul Heromisempai consideră că achiziţia este excelentă şi adaugă că „Recomand cu mare căldură. Am adus apă în casă şi s-a făcut vin”, stuaţie care – cum altfel? - a primit 765 de like-uri din partea altor potenţiali cumpărători.

Citeşte aici mai multe comentarii haioase despre cea mai năstruşnică ofertă de Black Friday. 

În ceea ce priveşte faptul că oferta n-a avut succes comercial, am încercat să aflăm părerea unui preot. Acesta ne-a explicat că bisericile cumpără foarte rar (aproape deloc) icoane pictate pe pânză (cum sunt cele din set), preferându-le pe cele pictate pe lemn sau pe sticlă, care sunt mai rezistente . De altfel, preţul unui set de icoane „profesionale” de calitate medie pentru o biserică trece de 50.000 de lei.

Acest preţ nu include catapeteasma (care costă, în funcţie de materialele folosite, între 2.000 şi 8.000 pe metru pătrat; dacă se folosesc şi metale preţioase preţul poate fi cu mult mai mare) şi nici alte accesorii pentru icoane (candele, suporturi samd).
 

Galaţi



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite