Galaţi

articolul anterior articolul urmator

Drulă, la Podul peste Dunăre: Se va deschide la final de 2022, împreună cu 10 km din drumurile de legătură

5
26 Aug 2021 14:55:34
Autor: Cornelia Mazilu
Podul suspendat de la Brăila, sursa: Catalin Drula/FB
Podul suspendat de la Brăila, sursa: Catalin Drula/FB

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, spune că lucrările la podul suspendat peste Dunăre sunt în grafic. Obiectivul se va deschide la finalul anului 2022, împreună cu 10 km din drumurile de legătură, pe relaţia Brăila-DN22. Este cel mai complex proiect de infrastructură din România din ultimii 30 de ani.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, şi vicepremierul Dan Barna au efectuat joi o vizită de lucru pe şantierul unuia dintre cele mai ample proiecte de infrastructură care se construiesc în România: Podul de la Brăila.

„Împreună cu E.S. domnul Hiroshi Ueda, ambasadorul Japoniei, ţară alături de care sărbătorim în 2021 un secol de relaţii diplomatice, am luat pulsul „la cald” al şantierului.  Avem, pe de o parte, podul propriu-zis, a cărui construcţie avansează conform graficului, iar, pe de altă parte, drumurile de legătură de pe malurile Brăila şi Jijila, complet deblocate anul acesta, pe toată lungimea lor. Podul se va deschide la final de 2022, împreună cu 10 km din drumurile de legătură, pe relaţia Brăila-DN22 (Smârdan-Măcin)”, a anunţat ministrul Drulă, pe Facebook.

Potrivit ministrului Transporturilor, în prezent se execută următoarele lucrări de către asocierea italo-nipone: la blocurile de ancoraj. 

De asemenea, se montează firele pentru cablul principal. Acesta este construit cu metoda Air Spinning şi constă într-un număr mare de fire cu diametrul de 5,38 mm şi cu o lungime, în starea de referinţă, de aproximativ 2.135 m, care se întind între ancorajul Brăila şi ancorajul Jijila. Firele cablului principal sunt din oţel tras la rece şi zincate la cald; la drumurile de legătură se fac decopertări şi se lucrează la terasamente, poduri şi podeţe.

 „Sumele de bani investite pentru acest proiect dovedesc că este într-adevăr unul complex: de la începutul anului şi până acum, pentru Podul de la Brăila au fost absorbite fonduri europene în valoare de 466 de milioane de lei”, a adăugat Drulă. 

Podul suspendat peste Dunăre va fi al treilea din Europa

Podul peste Dunăre va lega regiunile istorice Moldova, Muntenia şi Dobrogea şi va fi cel mai scump pod din România construit vreodată.
 
Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea.
   
Lungimea totală a traseului „Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila“, cum este numită lucrarea de utilitate publică de interes naţional, este de 23,413 kilometri.  Acesta este împărţit în două secţiuni: drumul principal Brăila-Jijila şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin. 
 
Drumul principal Brăila-Jijila are o lungime de 19,095 kilometri, cu patru giratorii şi un nod rutier. Până la km 7+940 va avea două benzi de circulaţie pe fiecare sens, iar de acolo - câte una pe sens. Drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin are o lungime de 4,328 kilometri şi are o bandă de circulaţie pe fiecare sens, cu două intersecţii. 
 
Deasupra Dunării va fi o porţiune de doi kilometri de pod. În rest vor fi viaducte, drumuri de legătură, intersecţii giratorii, plus 33 de poduri, podeţe şi pasaje. Pe malul Tulcei va exista şi o staţie automată de taxare.
 
Licitaţia pentru realizarea podului suspendat peste Dunăre a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme - una din Italia şi cealaltă din Japonia, iar contractul prevede ca lucrarea să se finalizeze în 2023, în condiţiile în care 18 luni sunt alocate pentru proiectare, iar 36 de luni pentru execuţie. Investiţia se ridică la aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională. 
 

Vă recomandăm şi: 

Operaţiune complexă la Podul peste Dunăre. Japonezii vor monta cablurile principale pe o distanţă de 2 kilometri

 
 

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

5 Comentarii

AltCineva
26.08.2021, 15:06:05

Asta nu e podul pentru care s-a zbatutu Tudose de la PSD si PNL-ul tipa (la vremea respectiva) ca nu e bun si oportun ???

+1 (5 voturi)
geek-a-contra
26.08.2021, 16:02:41

"Podul peste Dunăre va lega regiunile istorice Moldova, Muntenia şi Dobrogea şi va fi cel mai scump pod din România construit vreodată." Citeste mai mult: adev.ro/qyg2bl "va fi cel mai scump pod din România construit vreodată."????? doamna / domnisoara baba vanga omida pithia dă la edeverul, daca tot stiti cu atita certitudine ce va fi in viitor, imi soptiti, va rog mumos, care sint numerele cistigatoare la tragerea de saptamina viitoare la loto?

+11 (11 voturi)
nevermind dan
26.08.2021, 16:21:23

CHELULUI TICHIE DE MARGARITAR II TREBUIE Nu spune nimeni ca nu era nevoie de un pod in zona Braila-Galati. Dar sa faci un asemenea proiect doar ca sa te lauzi ca este cel mai scump...

0 (2 voturi)
geek-a-contra
26.08.2021, 17:27:55

@neverthinking dan: te-ai uitat frodaț pe harta Ro? macar in scosala primara, la ora de geografie...? este cel mai scurt deum intre majoritatea judetelor din moldova, modova de peste prut si, urcind spre nord, ucraina vestica si polonia catre dobrogea si, inspre sud, bulgaria si turcia.

+10 (10 voturi)
Ionica Porumbel
26.08.2021, 16:46:34

da, dar la ce oră?! dimineața sau mai pe la prânz?!

Modifică Setările