Galaţiul va avea cel mai mare punct intermodal de pe Dunăre. Investiţia se ridică la 80 de milioane de euro şi va crea 20.000 de locuri de muncă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Capacitatea de transport a terminalului multiumodal de la Galaţi va fi de 150.000 de containere cu mărfuri pe an Foto: arhivă Adevărul
Capacitatea de transport a terminalului multiumodal de la Galaţi va fi de 150.000 de containere cu mărfuri pe an Foto: arhivă Adevărul

În oraşul de la malul Dunării se va construi unul dintre cele mai importante terminale multimodale din Europa, ce va permite transportul a 150.000 de containere cu mărfuri pe an.

Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi a anunţat marţi, 4 februarie, lansarea unui ambiţios proiect, ce include construcţia unei platforme multimodale în oraşul de la malul Dunării, valoarea investiţiei urmând să se ridice la aproape 80 de milioane de euro. 

Ideea a pornit acum şase ani, când ambasadorul Germaniei a vizitat Galaţiul, iar în 2013 o companie germană care administra şi opera cel mai mare port din Europa, Duisburg, remarca potenţialul oraşului de a fi integrat în fluxul de mărfuri pe Dunăre şi Rin, care leagă Europa Centrală de Turcia, Iran şi Georgia.

”Platforma multimodală va avea o poziţie foarte bună în a atrage fluxurile de mărfuri din Europa de Vest, Europa de Est contribuind direct la asigurarea conexiunilor care lipsesc pentru reţeaua centrală de pe Dunăre. Principalele segmente ale terminalului vor fi un lanţ de transport între Europa Centrală, în special Germania şi Turcia, cu asigurarea legăturii maritime cu ţările periferice din Marea Neagră, crearea unui punct de transport multimodal care leagă România de Europa Centrală de-a lungul coridorului Rin-Dunăre ca punct final sau de plecare a lanţului care va stabili transportul continental, cu puncte din România, Ungaria, Austria, Germania şi Olanda. Prin acest proiect, Galaţiul devine un important punct logistic intermodal de transport de mărfuri”, a declarat Marcela-Daniela Costea, directorul general al APDM Galaţi.

Într-o primă etapă va avea loc modernizarea infrastructurii portuare, astfel încât Galaţiul să devină unul dintre principalele noduri portuare care să asigure transportul maritim pe canalul Rin-Dunăre.

Cheu cu cinci dane şi un nou racord rutier şi feroviar

Lucrările de construcţie vor include modernizarea cheului existent, care va avea cinci dane, lucrări de dragare în bazinul situat în ”Port Bazinul Nou”, umplerea parţială a bazinului portuar şi nivelarea profilului elevaţiei platformei. Valoarea lucrărilor se ridică la 25,6 milioane de euro. De noua infrastructură vor beneficia APDM Galaţi, Metaltrade International SRL Galaţi şi Port Bazinul Nou SA Galaţi.

autoritati locale si judetene Galati

Reprezentanţii APDM Galaţi şi autorităţile locale şi judeţene implicate în implementarea proiectului FOTO Valentin Trufaşu

Pentru că nu s-a depus iniţial nicio ofertă pentru lansarea achiziţiei ce viza lucrările de construcţie, procedura a fost reluată, iar pe 28 ianuarie 2020 a fost atribuit contractul de execuţie a lucrărilor care vor dura 18 luni unei firme din Israel, Merter Maritime Development Contracting. A doua etapă a proiectului va consta în realizarea unui racord rutier şi feroviar, ce ar trebui să aducă înlăturarea blocajelor din trafic şi relocarea unui segment de cale ferată pentru fluidizarea portuară, a cărui valoare se ridică la aproape 12 milioane de euro.

Procedura în acest caz se află în stadiul evalurării ofertelor, două firme manifestându-şi intenţia de a superviza lucrările de construcţie. Al treilea pas va fi construcţia platformei multimodale şi a zonei de acces la aceasta, valoarea investiţiei ridicându-se la 45 de milioane de euro.

150.000 de containere cu mărfuri transportate în fiecare an

Noul terminal multimodal de la Galaţi va permite transportul a 150.000 de containere cu mărfuri pe an. Beneficiarii direcţi ai investiţiei care  se ridică la aproape 80 de milioane de euro vor fi administratorii infrastructurii de transport pentru toate modurile de transport, operatorii de terminale intermodale şi firmele care operează în zona portului din Galaţi.

”Pe viitor, Galaţiul va avea cel mai mare punct intermodal de pe Dunăre. Printr-unul dintre cele mai ecologice şi ieftine modalităţi de transport, oraşul va fi pus pe harta României, a Uniunii Europene. Este foarte important ca şi proiectul de centură mare a Galaţiului să continue şi sperăm ca în 2022-2023 şi acest proiect, în valoare de 260 de milioane de euro, centură cu o lungime de 35 de kilometri, să fie finalizat. De asemenea, drumul expres care leagă Galaţiul de Brăila, podul peste Dunăre, drumul expres Baldovineşti-Tişiţa şi drumul expres Jijila-Tulcea-Constanţa sunt proiecte de dezvoltare, proiecte mari, care vor asigura un boom economic al zonei. Proiectul privind crearea platformei intermodale va conducea la crearea a 20.000 de locuri de muncă direct şi indirect, prin agenţii economici care vor avea legătură cu această investiţie”, a declarat, la rândul său, Costel Fotea, preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi.

Lucrările la noul terminal multimodal de la Galaţi se preconizează să se încheie în august 2023, conform Gabrielei David, managerul proiectului.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite