Galaţi

articolul anterior articolul urmator

Grindeanu, nemulţumit de ritmul lucrărilor la podul suspendat peste Dunăre de la Brăila

2
20 May 2022 18:02:17
Autor: Cornelia Mazilu
sursa: Radu Aramă
sursa: Radu Aramă

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că este nemluţumit de ritmul lucrărilor de pe şantoerul podului suspendat peste Dunăre de la Brăila. Declaraţia a fost făcută vineri, în timpul unei vizite de lucru la Galaţi.

Sorin Grindeanu susţine că lucrările la podul suspendat peste Dunăre, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani din România, nu merg atât de bine pe cât şi-ar dor autorităţile şi constructorii. 
 
„Faţă de acum câteva luni, lucrurile au înaintat destul de bine, dar nu foarte bine, ca să fiu cât se poate de corect. Până acum trebuiau ridicate toate cele 86 de tabliere. S-au ridicat mai puţin de jumătate. Deci sunt un pic în întârziere şi vor trebui să recupereze acest timp”, a declarat ministrul Sorin Grindeanu.
 
În timpul vizitei de la Galaţi, Sorin Grindeanu a vorbit şi despre alte proiecte de infrastructură din zonă. Demnitarul a spus că sunt probleme cu exproprierile de pe traseul viitorului Drum Expres Galaţi-Brăila, dar şi cu linia de cale ferată cu dublu ecartament care leagă Ucraina de Portul Galaţi. 
 
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila va fi cea mai înaltă construcţie din România şi cea mai scumpă lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani.
 
Podul de la Brăila va fi ultimul pod peste Dunăre, înainte de vărsarea în Marea Neagră, cel mai mare din România şi al treilea din Europa ca dimensiune. 
 
Investiţia presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul judeţului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri.
 

Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) şi două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila şi de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte şi de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens şi va lega judeţul Brăila de judeţul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecţii giratorii, 33 de poduri, podeţe, pasaje şi o staţie de taxare.
 
Pilonii au 192 m înălţime totală de la partea superioară a fundaţiei şi sunt localizaţi în aproprierea malurilor. Fiecare pilon este prevăzut cu scări şi lift, accesul fiind permis din benzile de întreţinere localizate pe ambele părţi ale tablierului.
 
La pilonul Brăila sunt 72 piloţi de 40 metri lungime, iar la pilonul Tulcea sunt 72 piloţi de 38 metri lungime.
 
În cadrul Master Planului General de Transport, podul figurează ca parte a Drumului Expres Buzău – Brăila – Tulcea – Constanţa, drum planificat a se realiza în perioada 2020–2030, care va conecta Nordul Munteniei şi Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei, unde se află Delta Dunării.

Vă mai recomandăm să citiţi şi:

Podul suspendat de la Brăila: În ce stadiu sunt lucrările la cel mai mare pod din România VIDEO

Podul suspendat peste Dunăre, la răsărit. Imagini superbe realizate de un fotograf profesionist FOTO

 
 
 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

2 Comentarii

Radu Mircea
20.05.2022, 18:33:57

# hi hi hi hi .... ''demnitarul'' cel mai sters si obedient din citi am vazut in ultimii 32 de ani , isi da cu presupusul intr-o ptoblema de maxima tehnologie , dincolo de puterea sa de intelegere . NE SUTOR ULTRA CREPIDAM !!!

+9 (9 voturi)
The old warrior
20.05.2022, 19:55:50

Rezolva problemele Grindene , daca esti asa smecher, ca de aia esti ministru ...nu sa te smiorcai ca aia nu merge, aia nu merge . Cine ai vrea sa faca exproprierile ? Constructorii termina podul dar voi ciuma rosie, va veti mai lalai 3 ani cu hartzoagele ,pana se va putea folosi acest pod.

Modifică Setările