Linia cu ecartament larg face legătura cu punctul de trecere a frontierei de la Giurgiuleşti din Republica Moldova. Lucrările s-au desfăşurat pe o distanţă de 4,7 kilometri, porţiune care era închisă traficului de mai bine de 30 de ani.
Calea ferată este importantă deoarece are ecartament larg, la fel ca liniile din fostele ţări sovietice, inclusiv Republica Moldova şi Ucraina.
Pe această cale pot fi aduse cereale din Ucraina, prin tranzitarea Republicii Moldova, către portul de mărfuri Galaţi. Sunt vizate mai ales exporturile de cereale ale Ucrainei către ţările din nordul Africii şi din Orientul Apropiat, dar şi exporturile de produse metalurgice sau chimice.
„Cerealele care vor ajunge astfel rapid în Portul Galaţi pot fi transferate mult mai eficient pe barje sau pot fi depozitate în silozul din port, care are o capacitate de 25.000 de tone”, a transmis joi, 7 iulie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Pentru repunerea în funcţiune a acestei linii de cale ferată cu ecartament larg, CFR Infrastructură a executat o serie lucrări specifice: înlocuirea a 780 traverse din lemn speciale de 2,80 metri, înlocuirea a 246 de traverse din lemn speciale de pe aparate de cale şi pe linia încălecată. înlocuirea a 5,382 de tone de materialul mărunt de prindere, completarea prismei cu 385 de tone de piatră spartă, precum şi executarea burajelor tehnologice.
Vă recomandăm să citiţi şi:
Podul suspendat de la Brăila: În ce stadiu sunt lucrările la cel mai mare pod din România VIDEO
Podul suspendat peste Dunăre, la răsărit. Imagini superbe realizate de un fotograf profesionist FOTO
Adauga Comentariu
Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos
Varianta 1
Autentificare cu contul adevarul.ro
Varianta 2
Autentificare cu contul de Facebook
2 Comentarii
Sortare: Cronologic · Dupa popularitate
diferenta e de vreo 8-9cm in plus fata de liniile europene. Asta ca stalin nu dorea sa fie invadat cu trenurile militare...
O treabă MINUNATĂ. Asta facilitează enorm exporturile ucrainene de grâne și nu numai! Spania are și ea un ecartament lărgit față de restul Europei dar a găsit o soluție tehnică prin care foarte rapid vagoanele și locomotivele își schimbă ecartamentul când trec din Spania în Europa! Ucraina trebuie s adopte această soluție tehnică, infinit mai ieftină decât schimbarea ecartamentului în toată țara! Astfel va putea exporta și importa mărfuri pe calea ferată.