Mobilizare pe şantierul podului suspendat peste Dunăre, de la Brăila, după vizita ministrului Transporturilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
sursa: Radu Aramă
sursa: Radu Aramă

Constructorul a intensificat mobilizarea pe şantierul podului suspendat peste Dunăre, de la Brăila, după ce ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, s-a arătat nemulţumit de ritmul lucrărilor.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) susţine, într-o postare, pe Facebook, că lucrările avansează pe şantierul Podului Suspendat de la Brăila.

Antreprenorul a intensificat mobilizarea pe şantier şi se lucrează în ritm accelerat la montarea segmentelor de tablier.

„Până în acest moment, au fost aduse în şantier un număr de 56 de segmente dintr-un total de 86 fabricate. Operaţiunile se desfăşoară în condiţii optime, datorită evoluţiei meteo favorabile din ultima perioadă”, a transmis CNAIR.

De asemenea, continuă lucrările de construcţie a drumurilor de legătură, fiind în curs de construcţie pasajul peste calea ferată, sensurile giratorii, viaductele de acces la malurile Brăila şi Jijila, staţia de taxare, precum şi giraţia de la km 8 - conexiune cu drumul de legătură Smârdan – Măcin.

Mobilizarea vine la scurt timp după ce ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a vizitat şantierul podului suspendat de la Brăila şi s-a declarat nemulţumit de ritmul lucrărilor.

„Faţă de acum câteva luni, lucrurile au înaintat destul de bine, dar nu foarte bine, ca să fiu cât se poate de corect. Până acum trebuiau ridicate toate cele 86 de tabliere. S-au ridicat mai puţin de jumătate. Deci sunt un pic în întârziere şi vor trebui să recupereze acest timp”, a declarat ministrul Sorin Grindeanu, pe 20 mai. 

Ministrul Transporturilor a mai spus că speră ca podul să fie dat în circulaţie în decembrie, deşi în prezent lucrarea nu este în termen. 

"Eu sunt optimist. Aşa cum ne-au anunţat şi constructorii, acea mică întârziere în montarea tablierelor va fi recuperată, astfel încât în decembrie să putem să dăm în circulaţie”, a mai spus Sorin Grindeanu, la finalul viztei la şantierul podului de la Brăila.

Podul va fi mai înaltă construcţie din România

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila va fi cea mai înaltă construcţie din România şi cea mai scumpă lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani. De asemenea va fi ultimul pod peste Dunăre, înainte de vărsarea în Marea Neagră, cel mai mare din România şi al treilea din Europa ca dimensiune. 

Investiţia presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul judeţului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri.

Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) şi două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila şi de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte şi de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens şi va lega judeţul Brăila de judeţul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecţii giratorii, 33 de poduri, podeţe, pasaje şi o staţie de taxare.

Pilonii au 192 m înălţime totală de la partea superioară a fundaţiei şi sunt localizaţi în aproprierea malurilor. Fiecare pilon este prevăzut cu scări şi lift, accesul fiind permis din benzile de întreţinere localizate pe ambele părţi ale tablierului.

La pilonul Brăila sunt 72 piloţi de 40 metri lungime, iar la pilonul Tulcea sunt 72 piloţi de 38 metri lungime.

În cadrul Master Planului General de Transport, podul figurează ca parte a Drumului Expres Buzău – Brăila – Tulcea – Constanţa, drum planificat a se realiza în perioada 2020–2030, care va conecta Nordul Munteniei şi Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei, unde se află Delta Dunării.

Vă mai recomandăm să citiţi şi:

Podul suspendat de la Brăila: În ce stadiu sunt lucrările la cel mai mare pod din România VIDEO

Podul suspendat peste Dunăre, la răsărit. Imagini superbe realizate de un fotograf profesionist FOTO

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite