Galaţi

articolul anterior articolul urmator

Oţelul produs de combinatul siderurgic de la Galaţi, folosit la construirea noilor poduri de pe autostrada A10

1
3 Jun 2020 12:38:10
Autor: Costel Crangan
Segmentele de pod au început să fie montate în teren FOTO CSLG
Segmentele de pod au început să fie montate în teren FOTO CSLG

Respectivele poduri, din zona localităţilor Rădeşti şi Sâncrai sunt parte a lucrărilor de realizare a autostrăzii A10 (segmentul dintre localităţile Sebeş şi Turda). Pentru acest proiect LIBERTY Galaţi a produs şi a livrat 3.500 de tone de tablă groasă testată ultrasonic.

După ce a devenit furnizorul numărul 1 al metalului pentru podul peste Dunăre de la Brăila, combinatul siderurgic LIBERTY Galaţi livrează şi oţelul necesar pentru construirea a două poduri peste râul Mureş, parte a unui segment din autostrada A10 Sebeş - Turda.

„Suntem mândri că tabla groasă produsă la noi este folosită în proiecte majore de infrastructură, cum este acesta. Căutăm în permanenţă cele mai bune soluţii tehnice, logistice şi comerciale, adaptate clienţilor noştri”, a declarat Bogdan Grecu, directorul general al LIBERTY Galaţi.

În prezent se lucrează la ridicarea celor 12 grinzi metalice ale podurilor care vor traversa râul Mureş la Rădeşti şi la Sâncrai. Podurile fac parte din Lotul 2 al autostrăzii de 70 de kilometri A10, care va conecta autostrăzile A1 şi A3.

Uzinate la Arad, grinzile metalice au circa 115 tone fiecare şi sunt ridicate cu o macara de mare capacitate. Montarea acestora foloseşte o tehnologie specială care implică mai puţine cofraje sau chiar renunţarea la acestea.

Pentru acest proiect LIBERTY Galaţi a produs şi a livrat 3.500 de tone de tablă groasă testată ultrasonic, cu grosimi între 6 şi 80 milimetri, în nu mai puţin de 320 de formate.

Oţelul a fost contractat de către AKTOR (co-antreprenor general al lucrării) şi este utilizat de compania Retter, cea care construieşte podurile şi alte elemente de supra-structură. AKTOR este cea mai mare filială a grupului elen ELLAKTOR, cu o prezenţă internaţională în 25 de ţări în: construcţii, infrastructură, proiecte industriale şi clădiri, energie solară, exploatarea carierelor şi management de proiect.

„Cu peste 10 ani de experienţă, Retter Group - prin dezvoltarea, proiectarea, managementul şi execuţia proiectelor de infrastructură – a fost şi este un partener competent şi profesionist în implementarea condiţiilor specifice infrastructurii din România. LIBERTY Galaţi a beneficiat de expertiza şi angajamentul nostru, toate acestea concretizându-se într-un proiect de succes”, se arată într-o declaraţie a AKTOR.

Beneficiarii s-au arătat impresionaţi de performanţa Combinatului, atât din punctul de vedere al calităţii cât şi din cel al livrărilor, conform graficelor transmise. Contractele au fost duse la bun sfârşit, fără nicio reclamaţie.

Autostrada A10 este un proiect în valoare de circa 420 de milioane de euro, finanţat în proporţie de 85% din fonduri europene şi 15% de la bugetul de stat.

Oţelul produs de LIBERTY Galaţi este, în prezent folosit în mai multe proiecte de infrastructură mare, inclusiv la construirea Podul de peste Dunăre de la Brăila.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

1 Comentariu

Vasile Preda
3.06.2020, 12:56:26

Deci gălățenii au produs oțelul, arădenii au făcut grinzile, alți români de la Retter au construit podul de la Alba Iulia, dar grecul ia banii de la statul român. Bun așa! Mulțumim politicienilor și birocraților de la Min. Transporturilor.

+1 (1 vot)