Se plimbă pe străzile din Galaţi cu propriul transportor blindat pentru soldaţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Sorin Mavru, lângă transportorul său blindat, la scurt timp după aducerea acestuia din Suedia
Sorin Mavru, lângă transportorul său blindat, la scurt timp după aducerea acestuia din Suedia

Sorin Mavru colecţionează vehicule militare din al Doilea Război Mondial pe care le recondiţionează. Unul dintre acestea este înmatriculat şi poate circula pe drumurile publice. Recent a cumpărat şi o tanchetă

În viaţa gălăţeanului Sorin Mavru, pasiunea pentru maşinile de epocă ocupă un loc extrem de important. O dovedesc timpul, energia şi resursele materiale impresionante dedicate colecţiilor sale de excepţie.

După ce a restaurat câteva rarităţi precum Ford Popular, din 1938, Ford T, Kissel White Eagle, Excalibur (şi lista poate continua), pasiunea de colecţionar a lui Sorin Mavru s-a extins şi la maşinile militare de epocă.

Blindată de război personală

Prima achiziţie pentru această nouă colecţie, unică în România, este un transportor blindat Scania Terrangbil SKPM/42 fabricat în 1942.

„L-am găsit în oraşul suedez Boros. Proprietarul nu putea să-l păstreze pentru că noua sa locuinţă nu avea curte. Am avut şansa să-l cumpăr şi extraordinar este faptul că era înmatriculată pentru a circula pe drumurile publice, ca orice alt autovehicol. În toată lumea, doar trei asemenea transportoare au ca proprietari persoane private, care pot circula cu ele", afirmă Sorin Mavru

Maşina de luptă, care fireşte că nu mai are armament, a fost cumpărată în toamna anului trecut şi adusă în România pe un trailer.

Colosul cântăreşte nouă tone (grosimea blindajului variază între opt milimetri şi doi centimetri), are o lungime de nouă metri şi este pus în mişcare de un motor uriaş cu o capacitate cilindrică de 6.000 de centimetri cubi care consumă multă benzină.

Dorită de un muzeu militar din Olanda

„Am reuşit să înmatriculez transportorul militar şi în Romania având în vedere că a circulat în Suedia, iar de o săptămână, am început restaurarea lui. A fost demontat bucăţi şi va fi recondiţionat fară nici o adaptare sau modificare. Se lucrează la motor şi la echipamentele electrice, iar caroseria a fost trimisă la sablat şi apoi va fi vopsită astfel încât să arate ca şi cum ar fi nouă", a mai spus colecţionarul.

Recondiţionarea motorulului transportorului blindat

Recondiţionarea motorulului care pune în mişcare vehicolul cu o greutate de nouă tone

Sorin Mavru are un adevarat talent în a găsi meseriaşi de înaltă clasă capabili să restaureze mecanisme şi dispozitive fabricate înainte ca ei să se fi născut.

În hala în care ne-a primit, undeva prin spatele Portului Docuri, se lucra de zor la motorul cu dimensiuni impresionante.

L-am întrebat pe Sorin Mavru cum se descurcă cu piesele necesare atunci când acestea nu pot fi recondiţionate.

„Am apelat la Muzeul Arsenalen, al armatei suedeze, precum şi la Muzeul Scania", ne-a explicat colecţionarul.
Apropo de muzee, Sorin Mavru este „curtat" de o asemenea instituţie din Olanda, care ar dori să cumpere transportorul după recondiţionare.

„Nici nu mă gândesc să-l vând. Abia aştept să-l pot expune pentru gălăţeni, în locuri publice şi să particip cu el la expoziţii de maşini de epocă. Transportorul acesta are şi valoare istorică. A fost construit în timpul celui de-al doilea Război Mondial de teama unei invazii naziste în Suedia. Apoi, în anii 50, a fost utilizată la misiuni de pace în Congo şi Cipru, sub egida ONU", afirmă Sorin Mavru.

A doua piesă a colecţiei, o tanchetă

Recent, colecţionarul a cumpărat şi o tanchetă marca Pansarbandvagn 401.

  Aşa arată ultima achiziţie pentru colecţie

Aşa arată ultima achiziţie, tancheta

„Este un vehicul cu şenile de pe care a fost demontată turela cu tun şi restul armamentelor. Este perfect funcţional. Are un motor diesel care funcţionează ireproşabil. Voi aduce şi tancheta în ţară pentru a o recondiţiona când transportorul va fi gata, astfel încât noua colecţie să aibă primele două piese", ne-a mai spus gălăţeanul.

Sorin Mavru are o poveste de succes. S-a născut în 1972 la Galaţi. În urmă cu 18 ani, a emigrat în Suedia unde a înfiinţat un lanţ de spălătorii auto.

Acum îşi împarte viaţa între Suedia şi România pentru fiica sa născută acolo vrea să trăiască aici. Beneficiile afacerii cu spălătoriile i-au permis să-şi descopere şi să-şi dezvolte costisitoarea pasiune pentru maşinile de epocă.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite