Ucraina îşi redirecţionează exporturile prin România. Primele trei camioane cu porumb au ajuns într-un siloz din Galaţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO arhivă Adevărul
FOTO arhivă Adevărul

Transportatorul de mărfuri pe ape interioare din bazinul Dunării TTS a anunţat luni că primele trei camioane cu porumb pentru export din Ucraina au fost descărcate săptămâna trecută în silozul cu o capacitate de 30.000 tone deţinut de grup în Galaţi.

Mijloacele de transport fac parte dintr-un prim convoi de 23 camioane – dintre care alte şapte se află deja în vama Giurgiuleşti, ce urmează să descarce produse agricole de export din Ucraina în silozul TTS, de unde vor fi transbordate pe nave maritime prin terminalul portuar TTS din Galaţi.

Operaţiunea reprezintă inaugurarea de către TTS a unei rute logistice destinată exportului de produse agricole ucrainene pe trasee combinate terestru/fluvial/maritim.

Pe segmentul terestru marfa va fi transportată din Ucraina până în terminalul portuar TTS din Galaţi, pentru început cu mijloace auto.

După reabilitarea, ce urmează a fi realizată de CFR Infrastructură, a porţiunii de cale ferată cu ecartament larg, în lungime de 4 kilometri, care face legătura între Giugiuleşti şi terminal, exporturile de produse agricole ucrainene vor putea fi transportate direct pe cale ferată până în portul Galaţi.

Produsele depozitate în terminalul portuar TTS din Galaţi vor fi mai departe transbordate în barje şi transportate pe ruta  Dunăre – Canalul Dunăre Marea Neagră cu destinaţie portul Constanţa, unde vor fi în final depozitate şi transbordate în nave maritime. Alternativ, în Galaţi mărfurile pot fi transbordate direct în nave maritime cu destinaţii de peste mări.

Principalele rute de transport a mărfurilor, blocate de război

“Noua rută este unul dintre rezultatele implicării grupului TTS în procesul de reconfigurare a lanţurilor logistice de transport pentru exporturile şi importurile ucrainene cauzat de imposibilitatea utilizării de către Ucraina a porturilor sale maritime, blocate din cauza războiului. În acest context, pe lângă rutele logistice combinate cu transport terestru până la Galaţi şi transport fluvial pe Dunăre până la Constanţa, soluţii mai rapide de înlocuire a traseelor logistice tradiţionale s-au dovedit a fi traseele pornind din porturile ucrainene la Dunăre, Reni şi Izmail”, a declarat Petru Ştefănuţ, director general TTS.

”Astfel, primele rute alternative operaţionalizate de către grupul TTS de la începutul războiului din Ucraina au fost rutele Reni/Izmail – Dunăre – Canalul Dunăre Marea Neagră – Constanţa, prin care, începând din 16 martie grupul TTS a transportat şi operat peste 200.000 tone de mărfuri minerale şi agricole, reprezentând exporturi şi importuri ucrainene. Rezultatele eforturilor grupului TTS s-au materializat prin creşterea susţinută a volumelor de mărfuri reprezentând exporturi şi importuri ucrainene, expediate, transportate şi operate în porturi de către grupul TTS, creştere ce va continua şi în perioada următoare”, mai spune Petru Ştefănuţ.

Alte peste 100.000 de tone de exporturi ucrainene au fost expediate pe cale ferată de către grupul TTS, în principal prin subsidiara sa din Ungaria, dar şi prin punctele de frontieră dintre Ucraina şi România.

Grupul Transport Trade Services este unul dintre cei mai mari transportatori de mărfuri pe ape interioare din bazinul Dunării şi este format din 16 societăţi.

Vă  mai recomandăm să citiţi şi:

LIVE TEXT | Război în Ucraina. Zelenski anunţă un control vamal „istoric“ cu Polonia. Rusia se anunţă dispusă la negocieri, dar atacă Jîtomirul cu rachete

LIVE TEXT | Război în Ucraina. Ruşii au atacat oraşul Severdoneţk din 4 direcţii. Zelenski: Rusia şi-a trimis aproape toate resursele pentru a ne distruge

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite