Galaţi

articolul anterior articolul urmator

Unul dintre cei mai mari constructori din România opreşte lucrul pe toate şantierele, în semn de protest

3
5 Jul 2022 12:15:18
Autor: Cornelia Mazilu
sursa: Pro Infrastructura
sursa: Pro Infrastructura

Asociaţia Pro Infrastructură anunţă că UMB, unul dintre cei mai importanţi antreprenori generali de pe proiectele majore de infrastructură rutieră, va opri lucrările la toate tronsoanele de autostradă la care lucrează, deoarece statul nu ajustează preţurile din contracte, în condiţiile scumpirii materialelor de construcţii.

„UMB opreşte lucrul pe toate şantierele! Unul dintre cei mai importanţi antreprenori generali de pe proiectele majore de infrastructură rutieră a luat o decizie fără precedent: începând de luni, 11 iulie 2022, nu îşi va mai chema oamenii la muncă. Săptămâna curentă este una de odihnă, conform procedurilor interne, angajaţii UMB lucrând 14 ore pe zi plus sâmbetele. Sunt în pericol 7 proiecte care împreună depăşesc 140 de kilometri, adică mai bine de O TREIME (aproape 36%) din totalul de 391 kilometri de autostradă şi drum expres veritabil pe care România are în prezent contracte de execuţie semnate”, a transmis Pro Infrastructură, pe pagina sa de Facebook. 
 
Excepţie face doar DEx12 Centura Slatina, acolo unde cei de la UMB sunt foarte aproape de final şi au confirmat că vor continua astfel încât să dea drumul la trafic în jurul datei de 28 iulie.
 
„Motivul? Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere le promite constructorilor, nu doar celor de la UMB, de peste jumătate de an că guvernul va adopta prin OUG formula polinomială de ajustare a preţului contractelor, aşa cum v-am explicat vinerea trecută. Dar una este să promiţi, alta este să faci. Aşa că, până la noi ordine, cei de la UMB joacă tare şi intră într-un soi de grevă, asumându-şi nişte riscuri contractuale semnificative: penalităţi de întârziere sau, în caz extrem, pierderea garanţiei de bună execuţie. Situaţia este FOARTE gravă. Ar fi un dezastru dacă lucrurile ar degenera şi s-ar ajunge la încetarea de comun acord sau rezilierea unui singur contract, darămite a tuturor, adică a 36% din totalul kilometrilor de autostradă şi drum expres aflaţi în execuţie!”, spun cei de la Pro Infrastructură. 
 
Reacţie CNAIR: Soluţia este la Guvern
 
Reprezentanţii CNAIR spun că au  făcut propuneri către Guvernul României pentru a diminua impactul acestor costuri suplimentare. 
 
„UMB este un partener pe care CNAIR îl consideră serios. Compania a luat permament măsuri pentru a sprijini toţi constructorii care au contracte în derulare. În cazul particular al UMB, dovadă sunt întâlnirile periodice cu managementul acestui constructor, pentru găsirea celor mai bune soluţii privind acoperirea costurilor suplimentare provocate de creşterea preţurilor la materialele de construcţie. CNAIR a făcut inclusiv propuneri care au dus la aprobarea de către Guvernul României a OUG 64/2022, tocmai pentru a diminua impactul acestor costuri suplimentare. După publicarea acestei OUG, CNAIR a continuat să propună măsuri de îmbunătaţire”, a transmis, printr-un comunicat de presă, CNAIR.
 
„Rezultatul este acela că MIPE la randul său a iniţiat o Ordonanţa de Guvern care va îmbunatăti aplicarea acestor corectii de pret. Documentul elaborat de MIPE este în procesul de avizare şi avem încredere că în următoarea perioadă acest document va fi aprobat în şedinţă de Guvern, în acord cu propunerile noastre.Este adevărat că preţurile la materialele de construcţii au crescut constant în ultimele luni, dar CNAIR aplică doar măsuri care sunt în concordanţă cu legea, cu prevederile contractuale şi cu normativele europene. Este important să precizăm că o astfel de abordare pentru sprijinirea constructorilor care au în derulare contracte, reprezintă o premieră în rândul statelor Uniunii Europene”, a mai precizat CNAIR. 

Vă recomandăm şi: 

Orban, la podul peste Dunăre de la Brăila: Eu recunosc intervenţia domnului Tudose, spre deosebire de alţii 

Operaţiune complexă la Podul peste Dunăre. Japonezii vor monta cablurile principale pe o distanţă de 2 kilometri

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

3 Comentarii

mircea miricioiu
5.07.2022, 13:34:37

intr-o relatie contractuala corecta si legala ( ca nu mereu tot cre e legal e si corect ), schimbarea preturilor la materiale sau salariilor, sunt prevazute fara doar si poate in contracte, cu clauze de modificare a valorii contractului, atunci cand este cazul, iar cand una dintre parti este statul, chiar ca asteptarile sunt cu mult peste cele fata de niste cocalari sau asa-zisi intreprinzatori pusi pe capatuiala. asa incat, nu inteleg dificultatea rezolvarii situatiei, mai ales ca punerea in functiune a drumurilor nationale, a autostrazilor, este un obiectiv vital statului. dar cum e usor de inteles, aici nu " statul " are un cuvant de spus, ci indivizii care il reprezinta ( in 90 % din situatii, in interes pur personal ) si care au cu totul alte scopuri decat restul populatiei. populatie care a si pus umarul la instalarea lor in functie. dar asta este - cand ala ( stim noi care e ala ) ajunge imparat, intai il spanzura pe tat-su. adica interesul general. in favoarea castigului personal.

+3 (3 voturi)
Amdo Odma
5.07.2022, 16:51:08

Constructorul poate sa invoce Force Majeure. Ar avea sanse foarte mari sa aiba castig de cauza.

-11 (13 voturi)
Ratacitul
5.07.2022, 22:42:00

Sper ca toate contractele vor fi ajustate si in directie opusa daca materialele se ieftinesc - sa presupunem ca o sa existe si asa fenomen al naturii :)

Modifică Setările