Autostrada A1 ocoleşte Deva şi Hunedoara. Primăria Deva se opune proiectului care va izola municipiul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Primăria Deva a refuzat aprobarea proiectului de urbanism al trosonului A1, înaintat de CNADNR.
Primăria Deva a refuzat aprobarea proiectului de urbanism al trosonului A1, înaintat de CNADNR.

Primăria Deva nu şi-a dat acordul pentru proiectul de urbanism privind construcţia tronsoanelor autostrăzii A1 care vor lega judeţele Hunedoara şi Timiş. Reprezentanţii administraţiei locale au anunţat că se vor opune proiectului, în stadiul în care a fost prezentat de CNADNR, atâtat timp cât acesta nu prevede construirea niciunui nod rutier la Deva. Şi Hunedoara a fost exclusă de pe harta autostrăzii.

Municipiile Hunedoara şi Deva au fost excluse de pe harta autostrăzii A1 Nădlac – Constanţa. Potrivit proiectului de urbanism pe care Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România l-a înaintat Consiliului Judeţean Hunedoara spre avizare, tronsonul Deva (Şoimuş) – Ilia, aflat în stadiul de proiectare, nu prevede realizarea unui nod rutier sau a unor bretele la Deva.

Nodul rutier de la Şoimuş nu va dispărea, dar modul cum arată această zonă este o improvizaţie pentru că podul peste Mureş este proiectat pentru un alt volum de trafic şi în niciun caz pentru autostradă, susţin reprezentanţii Primăriei Deva, care solicită realizarea unor bretele de acces la Deva, pentru autostradă. "E un pericol, fiind o improvizaţie modul în care CNADNR a ales să rezolve situaţia apărută", a precizat Andrei Nistor, purtătorul de cuvânt al Primăriei Deva.

Proiect refuzat

„Administraţia locală din Deva protestează cu vehemenţă  actualului proiect de urbanism prezentat de CNADNR, şi solicită tuturor factorilor implicaţi (Ministerului Transporturilor, Ministerului Marilor Proiecte, CNADNR) remedierea de urgenţă a problemelor. Nu este normal ca autostrada să nu aibă o descărcare în zona Devei şi a Hunedoarei. La Sebeş sunt trei descărcări, iar în Deva, care este reşedinţa judeţului Hunedoara, nu a fost inclusă niciuna în proiectul CNADNR. Primăria Deva nu va da avizele necesare construcţiei tronsonului de autostradă dintre Şoimuş şi Ilia, până când CNADNR nu va garanta construcţia unor bretele rutiere de acces, care să lege Deva de autostradă”, a precizat Andrei Nistor, purtătorul de cuvânt al Primăriei Deva.

Reprezentanţii Primăriei Deva au propus construirea unui nod rutier în zona satului Hărău, învecinat Devei, acest lucru presupunând realizarea unui pod peste Mureş. De asemenea, o altă propunere este ca descărcarea la Deva să fie realizată în zona Sântuhalm, astfel încât şi Deva şi municipiul vecin Hunedoara să beneficieze de ieşire la autostradă.

„A fost revoltător să constatăm că, după nenumărate discuţii, suntem din nou daţi la o parte. Un municipiu de rangul Devei trebuie să aibă minim două ieşiri la autostradă. La Şoimuş şi Sântuhalm trebuie să existe descărcare pentru autostradă şi chiar dacă proiectul este deja încheiat, nu este imposibil de revenit şi de făcut”, spune Angela Kalauz, arhitectul şef al Primăriei Deva, citată de zhd.ro.
Descărcarea de la Şoimuş, potrivit studiului de fezabilitate realizat pentru A1, se va face printr-un nod rutier, însă autorităţile din Deva susţin că era nevoie de construirea unor bretele de acces, pentru că podul peste Mureş nu ve rezista volumului de trafic rutier.

image

Autorităţile locale şi judeţene au trimis un memoriu la Ministerul Transporturilor prin care avertizează că nu vor da avisul pentru construirea tronsonului Şoimuş (Deva) - Ilia, în condiţiile care duc la izolarea Devei şi Hunedoarei.


Vă recomandăm şi

Autostrada Lugoj – Deva şi revolta expropriaţilor. Ce spun oamenii care vor rămâne fără case       Autostrada Lugoj – Deva, construită în proporţie de 25 la sută, este motiv de îngrijorare pentru mai multe familii din Şoimuş, care în următoarele luni vor rămâne fără case. Imobilele au intrat în procedura exproprierii, însă unii dintre proprietarii lor au dat în judecată statul român. Nu sunt de acord cu demolarea şi cu preţul oferit în schimbul ei.

FOTO Cum a ajuns autostrada Lugoj – Deva de râsul internauţilor          Doar unul dintre cele patru loturi ale autostrăzii Deva – Lugoj a fost inaugurat până în prezent, însă doar 17 kilometri dintre cei 27 de kilometri ai tronsonului pot fi folosiţi de şoferi. Proiectul de infrastructură care a costat aproape 700 de milioane de lei a ajuns subiect al ironiilor internauţilor, pentru că autostrada se opreşte brusc în mijlocul unei câmpii.

Totul despre autostrada Deva – Lugoj: raportul de mediu al viitoarei autostrăzi va fi în dezbatere publică la Deva           Autostrada Deva – Lugoj va fi subiectul dezbaterii publice organizate miercuri, 4 decembrie, de la ora 16:00, de Primăria municipiului Deva. Locuitorii municipiului sunt invitaţi să îşi spună părerea despre modul în care i-ar putea afecta proiectul de infrastructură.

Cum a ajuns Hunedoara pe autostrada Deva – Orăştie: panouri rutiere montate de localnicii supăraţi pe CNADNR             Un grup de tineri din Hunedoara a amplasat în zona unui nod rutier al autostrăzii Deva – Orăştie panouri care să îi îndrume pe şoferi spre Hunedoara. Oamenii şi-au cheltuit banii proprii pentru confecţionarea indicatoarelor rutiere, după ce Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a refuzat cererea hunedorenilor.

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite