Hunedoara

articolul anterior articolul urmator

Calea ferată de mare viteză construită în ritm de melc. Cât s-a lucrat în 3 ani la Lotul Simeria - Gurasada

0
20 Jan 2021 16:53:28
Autor: Daniel Guţă
Pasarelă de cale ferată în Deva. Foto: Prefectura Hunedoara.
Pasarelă de cale ferată în Deva. Foto: Prefectura Hunedoara.

De peste trei ani, tronsonul feroviar Simeria – Gurasada se află în şantier, iar constructorii au început să acumuleze întârzieri.

VIDEO Şantierul uriaş din vestul ţării. Cum se lucrează în Gara Devei şi la noua cale ferată Simeria - Gurasada


Reprezentanţii constructorilor liniei de cale ferată de mare viteză, Lot 3, Simeria – Gurasada, i-au prezentat, miercuri, prefectului judeţului Hunedoara, Călin Petru Marian, stadiul lucrărilor pe acest tronson, a transmis Prefectura Judeţului Hunedoara.

„Asocierea „FCC Construccion – Astaldi – Convensa” execută în judeţul Hunedoara lucrări de reabilitare şi construcţie a căii ferate de mare viteză, concomitent cu menţinerea circulaţiei feroviare. Clădirile staţiilor de cale ferată din Simeria, Deva, Mintia şi Ilia vor fi, de asemenea, modernizate sau reconstruite. Beneficiarul acestor lucrări, finanţate de Uniunea Europeană, este Compania Naţională de Căi Ferate CFR S.A. iar, potrivit proiectului, linia ferată de mare viteză (Simeria -Gurasada) urmează să intre în exploatare feroviară în anul 2023. Până acum, reabilitarea căii ferate şi construcţia podurilor, podeţelor, pasajelor şi a clădirilor noi din staţii este realizată în proporţie de 40 la sută”, a informat Lucian Morogan, purtătorul de cuvânt al Prefecturii Judeţului Hunedoara.

 

Foto: Prefectura Hunedoara.

De trei ani în şantier

Sectorul Simeria – Gurasada, în lungime de 40,8 kilometri, este construit de Asocierea FCC – Astaldi – Contratas y Ventas. Contractul în valoare de 2,63 miliarde de lei a fost semnat la 30 august 2017, ordinul de începere al lucrărilor a fost dat în 3 octombrie 2017, iar termenul iniţial estimat de finalizare a proiectului era octombrie 2020. Contractul prevede modernizarea celor 41 de kilometri de infrastructură şi suprastructură feroviară pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, lucrări de terasamente şi consolidări pe întreaga distanţă, construirea a 17 poduri, dintre care cele trei peste râul Mureş, 27 de podeţe, 4 pasaje superioare, 3 pasaje inferioare, lucrări civile în 9 staţii de cale ferată. Sursa de finanţare este asigurată din fonduri nerambursabile obţinute prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 - 2020 şi de la bugetul de stat, iar termenul de execuţie este de trei ani.

Lotul Simeria – Gurasada face parte din Tronsonul Km 614 – Simeria noua magistrală feroviară de peste 140 de kilometri aflată în şantier în vestul ţării, a cărei finalizare a fost estimată în 2022. Magistrala va cuprinde 60 de kilometri de traseu nou şi nouă poduri peste râul Mureş.


Vă recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Şantierul uriaş din vestul ţării. Cum se lucrează în Gara Devei şi la noua cale ferată Simeria - Gurasada

VIDEO Un nou şantier în Deva. Gara va intra în reparaţii capitale. Va fi renovată odată cu magistrala feroviară pe care trenurile vor circula cu 160 km/h

VIDEO Cum arată tunelul spectaculos prin care trenurile vor trece cu 160 km/h. Construcţia unică în ţară, finalizată cu o întârziere de doi ani din motive bizare

 

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările