CFR a fost amendată pentru mizeria de pe şantierul noii magistrale feroviare din vestul ţării

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO: Prefectura Hunedoara.
FOTO: Prefectura Hunedoara.

Garda de Mediu Hunedoara a amendat CFR, după ce localnicii din Ilia au reclamat mizeria produsă în jurul unui depozit de agregate minerale înfiinţat în comună.

Garda de Mediu Hunedoara a dat primele sancţiuni după ce la începutul lunii februarie aproape 400 de locuitori din Ilia au semnat şi au trimis autorităţilor o petiţie prin care îşi exprimă indignarea că, in centrul comunei, a fost amenajat un depozit de agregate minerale, al firmei care execută lucrări la calea ferată de mare viteză, pe tronsonul Simeria – Gurasada.

„Compania Naţională de Căi Ferate “CFR SA”, titularul proiectului de reabilitare a liniei feroviare de mare viteză Simeria – Gurasada, va începe de astăzi desfiinţarea depozitului de agregate minerale şi, totodată,  va amenaja pe drumurile publice,  până în 24.02.2020, puncte speciale pentru îndepărtarea reziduurilor de pe pneurile echipamentelor şi utilajelor. De asemenea, pentru nerespectarea prevederilor stabilite prin Acordul de mediu, Comisariatul Judeţean al Gărzii de Mediu a aplicat titularului proiectului, o sancţiune contravenţională de 60.000 lei”, a informat Prefectura Hunedoara.

Comisarii Gărzii de Mediu Hunedoara au constatat că în Acordul de mediu din 2012 pentru proiectul noii magistrale feroviare nu a fost indicată platforma temporară de depozitare agregate din Ilia şi nu au fost amenajate puncte speciale pentru îndepărtarea manuală sau mecanizată de pe pneurile echipamentelor şi utilajelor a reziduurilor la ieşirea din şantier. Acordul de mediu a fost emis din 2012 şi reviziuit în 2019, către CFR, titularul fiind Compania Naţională de Căi Ferate  „C.F.R.” –S.A., în calitate de beneficiar al investiţiei- Lotul 2 „Reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră – Curtici - Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan - European pentru circulaţia trenurilor de viteză maximă de 160km/h, Tronsonul 3: Gurasada – Simeria”.

santier

Investiţia de aproape 2,7 miliarde de lei
Sectorul Simeria – Gurasada, în lungime de 40,8 kilometri, este construit de Asocierea FCC – Astaldi – Contratas y Ventas. Contractul în valoare de 2,63 miliarde de lei a fost semnat la 30 august 2017, ordinul de începere al lucrărilor a fost dat în 3 octombrie 2017, iar termenul estimat de finalizare a proiectului este octombrie 2020.

Contractul prevede modernizarea celor 41 de kilometri de infrastructură şi suprastructură feroviară pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, lucrări de terasamente şi consolidări pe întreaga distanţă, construirea a 17 poduri, dintre care cele trei peste râul Mureş, 27 de podeţe, 4 pasaje superioare, 3 pasaje inferioare, lucrări civile în 9 staţii de cale ferată. Sursa de finanţare este asigurată din fonduri nerambursabile obţinute prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 - 2020 şi de la bugetul de stat, iar termenul de execuţie este de trei ani.

Lotul Simeria – Gurasada face parte din Tronsonul Km 614 – Simeria noua magistrală feroviară de 141 de kilometri aflată în şantier în vestul ţării, a cărei finalizare a fost estimată în 2022. Magistrala va cuprinde 60 de kilometri de traseu nou şi nouă poduri peste râul Mureş.


Vă recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Un nou şantier în Deva. Gara va intra în reparaţii capitale. Va fi renovată odată cu magistrala feroviară pe care trenurile vor circula cu 160 km/h

VIDEO Cum arată tunelul spectaculos prin care trenurile vor trece cu 160 km/h. Construcţia unică în ţară, finalizată cu o întârziere de doi ani din motive bizare

Şantierele feroviare uriaşe din România. Cât au lucrat constructorii căii ferate pe care trenurile vor circula cu 160 km/h

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite