Controlul CNAIR i-a prins în vacanţă pe constructorii Lotului IV al autostrăzii. Când vor fi finalizaţi cei 22 de kilometri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Constructorii Lotului IV al Autostrăzii Lugoj - Deva au dat un termen până la care susţin că vor finaliza proiectul demarat la începutul anului 2014 şi întârziat aproape doi ani.

Un control inopinat pe şantierul Autostrăzii Lugoj - Deva a fost efectuat marţi de o echipă a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutier. Angajaţii CNAIR i-au prins pe drumari în vacanţă, pe Lotul IV al Autostrăzii Lugoj - Deva, doar un număr mic de muncitori fiind pe şantier.

„Inginerul Marian Căiniceanu a explicat că echipele de muncitori ai Asocierii S.c. Tehnostrade – S.C. Spedition Umb lucrează patru săptămâni, iar o săptămână sunt liberi, acesta fiind motivul lipsei muncitorilor pe şantier în aceste zile. Reprezentantul antreprenorului a susţinut că în mod normal lucrează 600 de persoane în acest proiect (muncitori + TESA) şi 200 de utilaje, care vor reveni pe şantier după Paşte”, a informat CNAIR. Stadiul fizic actual al Lotului IV Lugoj - Deva este de 75,7%, iar constructorul şi-a asumat că finalizează lucrările până la sfârşitul acestui an, a informat CNAIR.

Excavaţile pe Dealul Şoimuşului - marea provocare

Potrivit Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara, în ultimele zile antreprenorul de pe Lotul 4 a continuat excavaţiile la versantul de la Şoimuş, a început montarea gardului de protecţie a autostrăzii, precum şi montajul confecţiilor metalice a stâlpilor Transelectrica. „S-a lucrat şi la pregătirea platformei pentru executarea ultimei culee de la intersecţia DN 76 cu DJ 706A, acolo unde autostrada va <<urca>> pe dealul Şoimuş”, a informat DRDP Timişoara.

Lotul IV al viitoarei autostrăzi Lugoj - Deva se află în şantier din primăvara anului 2014. Construcţia celor 22 de kilometri de autostradă între Deva (Şoimuş) şi Ilia trebuia finalizată în mai 2016, potrivit contractului semnat în 2013 între fosta Companie de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi drumari. Lucrările au fost întârziate de mai multe probleme tehnice, dar şi de unele cu totul neobişnuite. Descoperirea în apropiere de Şoimuş a unei peşteri cu lilieci, care au necesitat mutarea, după un an de cercetare a habitatului lor, şi descoperirea în Brănişca a unui cimitir pe traseul autostrăzii au dus la suspendarea execuţiei lucrărilor în zonele afectate pentru mai mult de un an. Cea mai mare provocare o reprezintă excavarea versantului de la Şoimuş, mărginit de Drumul Naţional 76 şi de Râul Mureş.

Autostrada Lugoj – Deva va însuma 100 de kilometri. Lotul I, dintre Traian Vuia - Sanoviţa, de 27,4 kilometri, a fost inaugurat în decembrie 2013, iar circa 16 kilometri din Lotul al doilea au fost deschişi circulaţiei anul trecut. Loturile II, III şi IV se află în şantier din 2014.


Vă recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Marea provocare pe şantierul Autostrăzii Lugoj - Deva: excavarea versantului imens de pe malul Mureşului

Soarta incertă a Autostrăzii Lugoj - Deva. Problemele grave între constructorii spanioli şi CNAIR nu au fost rezolvate

VIDEO Autostrada Deva - Lugoj văzută din avion. Filmările aeriene care arată cât au lucrat constructorii în ultimul an

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite