Hunedoara

articolul anterior articolul urmator

Cum arată tunelurile construite pe valea Mureşului, prin care trenurile vor circula cu viteze superioare FOTO

6
24 Jan 2022 21:43:05
Autor: Daniel Guţă
Tuneluri în şantier. Foto: Asociaia Pro Infrastructură
Tuneluri în şantier. Foto: Asociaia Pro Infrastructură

Lucrările la noile tuneluri feroviare costruite pe valea Mureşului, pentru a creşte viteza cu care trenurile vor circula pe tronsonul vestul României au avansat.

Din 2018, au început lucrările pe cele patru tronsoane ale magistralei de cale ferată Arad – Simeria (141 de kilometri) componentă a Coridorul Feroviar Rin – Dunăre Nord. Investiţia are termen de finalizare anul 2023.

GALERIE FOTO CU TUNELURILE ÎN ŞANTIER

Unul dintre cele mai dificile sectoare ale viitoarei căi ferate se află pe valea Mureşului, pe Tronsonul Ilteu (judeţul Arad) – Gurasada (judeţul Hunedoara).

Arsenal uriaş de muniţie descoperit în gara Simeria. Povestea bombelor care au zguduit oraşul în 1944 FOTO

Pasarela din nodul feroviar Simeria este demolată, pentru a face loc unui pasaj modern VIDEO

VIDEO Calea ferată Gurasada - Simeria, în şantier din 2017. Cum s-a lucrat în Deva şi Simeria pe lotul de 2,63 miliarde de lei

În vecinătatea localităţilor hunedorene Tisa şi Sălciva sunt construite două tuneluri şi o polată (tunel la zid, descoperit parţial), în lungime totală de 1,2 kilometri. Construcţiile realizate pe un versant, deasupra malului stâng al Mureşului, sunt necesare pentru a putea creşte viteza de deplasare a trenurilor, faţă de cea de pe vechiul traseu al căii ferate Simeria – Arad, aflat pe celălalt mal al râului Mureş. Salba de tuneluri va fi compusă, potrivit proiectului iniţial, din polata cu lungimea de 340 de metri, un tunel de 634 metri şi unul de circa 250 de metri. 

Asociaţia Pro Infastructură a publicat pe forumul ei mai multe imagini care arată stadiul avansat al lucrărilor la tunelurile de pe valea Mureşului.


Tunel pe valea Mureşului. Foto: forum Asociaţia Pro Infrastructură


Lucrările la cele patru tronsoane ale viitoarei magistrale feroviare din vestul României se află în următoarele stadii de realizare: Subtronsonul 2a: km 614-Cap Y Bârzava, construit de companiile Astaldi S.p.A., şi FCC Construccion SA – 68 la sută; Subtronsonul 2b: Cap Y Bârzava - Cap Y Ilteu, construit de Astaldi S.p.A. şi FCC Construccion SA - 73 la sută; Subtronsonul 2c: Ilteu – Gurasada, construit de RAILWORKS (ALSTOM, AKTOR, ARCADA)  - 48 la sută; Tronsonul 3: Gurasada – Simeria, construit de FCC- Astaldi - 54 la sută, potrivit informaţiilor prezentate de Asociaţia Pro Infrastructură.

Magistrala pentru trenuri cu viteze superioare

Proiectul noii magistrale feroviare Simeria – Arad vizează modernizarea a 141 de kilometri de cale feratăşi include construcţia a nouă poduri feroviare peste Mureş, a unor tuneluri feroviare şi a circa 60 de kilometri de traseu complet nou de cale ferată pe valea Mureşului. 

Calea ferată din vestul României este proiectată ca trenurile de călători să poată circula pe ea cu viteza de până la 160 de kilometri pe oră, iar marfarele - cu până la 120 de kilometri pe oră. Proiectul de modernizare a infrastructurii feroviare, demarat în 2018, are o valoare de peste 9,5 miliarde de lei şi este finanţat prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020 din Fondul de Coeziune şi de la Bugetul de Stat, potrivit Ministerului Transporturilor.


Lucrări la noile tuneluri. Foto: forum Asociaţia Pro Infrastructură

Noua magistrală este componentă a Coridorul Rin-Dunăre (ramura nordică), care străbate România de la vest spre est, între Curtici şi Constanţa, pe traseul Curtici - Arad - Simeria - Coşlariu - Sighişoara - Braşov - Bucureşti - Constanţa, în lungime de circa 850 de kilometri.


Foto: forum Asociaţia Pro Infrastructură

Vă recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Calea ferată realizată în 50 de ani şi distrusă după un deceniu. Cum a eşuat mega-proiectul „epocii Ceauşescu” început cu prizonierii sovietici

Colosul fostei căi ferate Deva - Brad. Ce se întâmplă cu viaductul uriaş, construit în urmă cu opt decenii VIDEO

„Paznicul” viaductului neclintit de pe calea ferată dispărută a Hunedoarei, cu o istorie de 120 de ani VIDEO

Ce s-a ales de calea ferată a Hunedoarei, pe care circulau trenurile cu mii de muncitori ai combinatului VIDEO

Spectaculoasa cale ferată montană către cetăţile dacice, acum dispărută. Pe vremuri, urşii alergau după trenuri

Austriacul care ţine în viaţă o cale ferată din Hunedoara: „Este monument istoric. Am redeschis-o pentru turişti” VIDEO

Cum a fost distrusă definitiv calea ferată Deva - Brad, mega-proiectul realizat în cinci decenii VIDEO

VIDEO 120 de ani de la deschiderea căii ferate Hunedoara - Ţinutul Pădurenilor. Celebrare inedită a mocăniţei

Drumul de fier al cărbunelui a împlinit 150 de ani. Cum a fost construită calea ferată Simeria - Petroşani

VIDEO Secretele viaductelor gemene ale căii ferate Deva-Brad, „uriaşii de beton şi oţel“ din munţi

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

6 Comentarii

jebelean daniel
25.01.2022, 02:50:24

bani aruncati pe fereastra... de ce stau tunelurile dacice nefolosite? sa treaca trenuri prin ele....

-1 (7 voturi)
Adrian Foanɡă
25.01.2022, 08:31:33

In ce secol vor fi gata?

-14 (22 voturi)
emoji
25.01.2022, 10:17:59

Cred ca superior insemana de la 50 la 80

+1 (3 voturi)
Vladescu Adrian
25.01.2022, 10:45:17

....si in tot acest timp, Elon Musk sapa un tunel hipersonic! Ce drk mananca aia?

+2 (2 voturi)
Andrei Tirighie
25.01.2022, 10:58:48

de ce atâta grabă ? cine se grăbeste să ia avionul. pe distanțe mari, ideal este trenul cazinou, taxe zero. nașe, băuturi, ciuguleală și giugiuleală. viteza maximă 30 km/oră și când ajungi la destinație să refuzi să cobori, să vrei și înapoi. să vezi atunci suplimentări la zboruri peste mediterana și nu numai.

0 (2 voturi)

Vezi toate comentariile (6)

Modifică Setările