Hunedoara

articolul anterior articolul urmator

FOTO Restricţii reactivate pe Defileul Jiului. Trafic închis pentru a preveni întârzierea proiectului de reabilitare, în valoare de 150 de milioane de lei

0
28 Apr 2014 20:56:05
Autor: Daniel Guţă
Restricţiile de circulaţie sunt valabile şaze zile din şapte. FOTO: Daniel Guţă. ADEVĂRUL.
Restricţiile de circulaţie sunt valabile şaze zile din şapte. FOTO: Daniel Guţă. ADEVĂRUL.

Restricţiile rutiere instituite pe DN66, pe traseul Defileului Jiului, au fost reactivate, la finalul perioadei sărbătorilor şi celei în care lucrările de modernizare a şoselei au fost oprite din cauza vremii.

Şoseaua naţională care traversează Defileul Jiului şi leagă municipiile Petroşani şi Târgu Jiu va fi închisă circulaţiei rutiere de luni până sâmbătă, între 6:00 şi 12:00 şi între 14:30 şi 20:30, până la mijlocul lunii iunie. Intrarea în vigoare a restricţiilor rutiere fusese amânată de CNADNR pe durata sărbătorilor şi datorită vremii neprielnice din ultimele zile, care a dus la blocarea lucrărilor de modernizare a carosabilului. O dată cu închiderea tronsonului de peste 30 de kilometri al şoselei, şoferii vor trebui să facă un ocol de circa 200 de kilometri pentru a ajunge din Petroşani în Târgu Jiu.

Localnicii şi autorităţile din Valea Jiului s-au opus restricţiilor impuse de drumari pe Defileul Jiului, pe motiv că ele duc la izolarea zonei.

Trafic cu riscuri

Potrivit CNADNR, lucrările de reabilitare a DN66, pe tronsonul Bumbeşti Jiu – Petroşani, nu se pot executa sub trafic, existând pericol mare de accidentare pentru cei care circulă în zonă. De asemenea, modificarea programului de închidere al traficului va duce la nerespectarea teremenului de finalizare al lucrărilor, respectiv vara acestui an.

„Platforma drumului este foarte îngustă, pe unele porţiuni, astfel că lucrările nu pot fi executate sub trafic, fiind necesar un spaţiu minim pentru utilaje şi lucrători. Nu pot fi realizate variante de ocolire provizorii deoarece drumul este încadrat între taluze verticale de rocă şi râul Jiu.

Transportul materialelor utilizate în lucrare şi cel al materialelor excavate este foarte intens. O atenţie deosebită trebuie acordată transportului de betoane, care realizat în condiţii de trafic deschis ar implica întârzieri mari, ce pot genera riscuri considerabile legate de calitatea lucrărilor de betonare continuă”, a informat CNADNR.

Un consorţiu al firmelor Copisa Constructora Pirenaica (Spania) - Chiruli Andrea Impresa Individuale (Italia) - Coremi Inter (România) a contractat lucrările de reabilitare ale tronsonului rutier, aflat într-o stare de degradare vizibilă, iar proiectul finanţat de statul roman prin Ministerul Transporturilor are o valoare de 150 de milioane de lei. Reabilitarea şoselei care traversează Defileul Jiului a demarat în 2012 şi trebuie finalizată în acest an. 

Proiectul de reabilitare a DN66, in Defileul Jiului



Vă recomandăm şi:

FOTO Drumul crucilor: şoseaua Deva – Hunedoara – Călan, cel mai periculos drum judeţean al Hunedoarei           Cei aproximativ 30 de kilometri ai drumului judeţean 687 Deva – Hunedoara – Călan au devenit în ultimii ani un loc al tragediilor rutiere. Ultima dintre ele s-a petrecut în urmă cu o săptămână şi a dus la moartea a trei oameni.

VIDEO Au început lucrările pe şoseaua Deva - Oradea, cel mai degradat drum european care traversează judeţul          Şoseaua Deva – Oradea (DN 76) a intrat în reabilitare. Primele utilaje şi-au făcut apariţia, în zona localităţii Vălişoara, într-un dintre „punctele negre” ale drumului, pe dealul Vălişoarei.

O şosea construită cu fonduri UE a ajuns un adevărat pericol pentru şoferi, la patru luni de la inaugurare             Alunecările de teren şi căderile de bolovani de pe versanţi au transformat cel mai nou drum judeţean din Hunedoara, construit cu fonduri de la Uniunea Europeană, într-un adevărat pericol pentru şoferi.

VIDEO Cum a ajuns şoseaua Hunedoara – Caraş Severin să se oprească în pădure        Un drum construit pe fonduri de la Uniunea Europeană se opreşte într-o pădure, la ieşirea din judeţul Hunedoara spre Caraş-Severin. Deşi a fost considerat o investiţie strategică menită să îi scoată din izolare pe localnicii care trăiesc în satele de munte din cele două judeţe, în Caraş-Severin nimeni nu a fost interesat de el.

FOTO VIDEO Drum bun spre nicăieri: cea mai ciudată şosea a Hunedoarei se sfârşeşte în pădurile judeţului vecin         Drumul judeţean construit pe fonduri europene pentru a lega Hunedoara de Caraş-Severin şi pentru a scoate astfel din izolare satele din Munţii Poiana Ruscăi îi duce pe călători în mijlocul unei păduri, la limita dintre judeţele Hunedoara şi Caraş-Severin. Şoseaua a fost construită doar până la ieşirea din judeţul Hunedoara, în timp ce autorităţile din judeţul vecin nu au continuat proiectul.

Foto

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările