Gara Devei a redevenit adăpostul favorit pentru oamenii străzii. Etajul staţiei CFR e loc de dormit pentru nevoiaşi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sala de aşteptare a staţiei CFR din Deva redevine treptat locul favorit de iernat pentru zeci de oameni fără adăpost. Cei mai grăbiţi dintre ei au ocupat deja băncile din incinta gării, spre nemulţumirea călătorilor.

Gara din Deva a ajuns una dintre cele mai ponosite construcţii din municipiu, chiar dacă ar fi trebuit să reprezinte un simbol al municipiului. Construită în anii 1980, ea nu a mai fost renovată în ultimii ani, deşi se impunea acest lucru. Mai mult, în fiecare iarnă, sălile de aşteptare de la etaj au devenit adăposturi de noapte pentru oamenii străzii.

Din acest an, în Deva funcţionează un adăpost de urgenţă pe timp de noapte, pentru oamenii străzii, construit pe fonduri europene printr-un proiect cu valoarea de aproape două milioane de lei. Potenţialii clienţi ai imobilului administrat de primărie au rămas ataşaţi însă de spaţiile de la etajul gării. O dată cu răcirea vremii, locurile sălilor de aşteptare au fost din nou ocupate de persoane fără adăpost.

„Stăm în gară toată ziua, pentru că măcar aici avem unde ne adăposti. Unii stau de câţiva ani în gară şi nu cerd că vor putea fi scoşi din sălile de aşteptare. Dacă nu vom mai fi lăsaţi să dormim pe bănic, o să stăm pe jos, căci nu avem unde să mergem”, spune Ioan, unul dintre oamenii străzii. Prezenţa „boschetarilor” îi alungă pe călători. „Nu mai urcăm la etaj, pentru că mirosul pe care îl emană aceşti oameni este insuportabil. S-au înconjurat de mizerie şi de gunoaie. În plus, suntem agasaţi de insistenţa cu care se agaţă de noi, pentru a ne cere bani sau mâncare”, a afirmat Alina, o tânără din Deva.

image

Gări aproape părăsite
Şi alte gări din judeţul Hunedoara se află în situaţii similare. Gara din Hunedoara, construită în anii 1950, este considerată unul dintre cele mai frumoase monumente ale municipiului, totuşi imobilul a rămas aproape pustiu, iar sălile de aşteptare şi spaţiul ocupat în trecut de un restaurant se află sub lacăt.

gara hunedoara

Clădirea staţiei de cale ferată Brad a fost construită la sfârşitul secolului al nouăsprezecelea şi este considerată o bijuterie din punct de vedere al detaliilror arhitecturale. Seamănă cu un castel construit după tipicul austriac. Potrivit istoricilor, gara a fost ridicată după proiectul unei staţii din Tirol. Însă în prezent, situaţia gării este una dezastruoasă, iar în lipsa investiţiilor în reabilitarea ei este considerată un pericol pentru cei din jur. Administraţia locală din Brad a solicitat SNCFR permisiunea de a prelua în administrare spaţiile de la etaj ale gării monument istoric, pentru a amenaja aici un muzeu al Ţării Zarandului, dar compania de stat nu a luat încă nicio decizie în această privinţă.

image

Vă recomandăm şi:

Tragedie în Gara Devei: un bărbat a murit electrocutat, în timp ce fura cupru

Un bărbat a murit electrocutat într-o clădrire a staţiei CFR Deva. Cel mai probabil, susţin anchetatorii, victima încercase să fure componente din cupru.

Descoperire macabră în gară: cadavrul unui ceferist a fost găsit într-un vagon

Un angajat al Căilor Ferate Române a fost găsit decedat într-un vagon de locuit, din zona staţiei feroviare a municipiului Dava. Bărbatul, în vârstă de 62 de ani, a murit din cauze naturale, spun anchetatorii.

Povestea celei mai frumoase gări a Hunedoarei: locul în care timpul s-a oprit în anii 1950

Povestea gării din Hunedoara a început în anii 1950, în care România se afla sub influenţa sovieticilor. Arhitectura monumentului nu a făcut excepţie de la trendurile acelor vremuri, dar constructorii au avut grijă ca gara să se distingă printre celelalte staţii CFR din judeţ. Două fresce imense tapetează pereţii gării, înfăţişând scene din viaţa localnicilor. Cele două tablouri au devenit atracţii turistice.

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite