Geoparcul Dinozaurilor rămâne în reţeaua UNESCO în următorii patru ani

Unul din punctele de informare din Geoparcul Dinozaurilor Ţara Haţegului e la Sânpetru. FOTO: ADEVĂRUL

Geoparcul Dinozaurilor Ţara Haţegului va rămâne şi în următorii patru ani membru al Reţelelor Europene şi Globale UNESCO. Statutul de zonă din patrimoniul UNESCO a fost primit de geoparc în 2005.

Geoparcul Dinozaurilor Ţara Haţegului, evaluat recent de experţii Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru Educaţie, Ştiinţă şi Cultură (UNESCO), îndeplineşte toate condiţiile pentru a rămâne sub protecţia UNESCO, au informat reprezentanţii organizaţiei internaţionale.

Printre condiţiile de evaluare s-au numărat rolul Geoparcului în conservarea patrimoniului natural şi cultural local, îndeplinirea obligaţiilor de management al ariei protejate, derularea de programe educaţionale privind protecţia mediului, promovarea geologiei şi a geoştiinţelor, dezvoltarea geo şi ecoturismului, facilitarea turismului în zonă şi rolul pe care Geoparcul îl are în reţelele internaţionale.

Geoparcul Dinozaurilor din Ţara Haţegului este o arie protejată de tip parc natural, administrată de Universitatea din Bucureşti, care se întinde pe o suprafaţă de peste 100.000 de hectare. Pe teritoriul său se află 80 de sate, grupate în zece comune, şi oraşul Haţeg, cu o populaţie de aproximativ 35.000 de locuitori. Geoparcul Dinozaurilor din Ţara Haţegului este singurul din România membru al Reţelei Europene şi al Reţelei Globale a Geoparcurilor.

În anul 2005 a fost primul Geoparc din Europa de Sud-Est care a obţinut acest statut internaţional. Factorul-cheie care personalizează acest teritoriu este reprezentat de siturile cu resturi de dinozauri din Cretacicul Superior. Dinozaurii pitici din Depresiunea Haţeg sunt unici în lume, importanţa ştiinţifică şi atractivitatea lor fiind sporită prin descoperirile de cuiburi cu ouă şi embrioni de dinozauri, de mamifere contemporane dinozaurilor şi a unei reptile zburătoare (Hatzegopteryx), din grupul pterosaurilor.

Vă recomandăm şi:

FOTO Ţinutul Pădurenilor, locul de vis al Hunedoarei părăsit de oameni

Comunităţile celui mai pitoresc ţinut al Hunedoarei trec printr-o adevărată dramă. Satele din Pădurenime s-au depopulat, unele aproape complet, spre disperarea oamenilor, care nu întrevăd şanse ca zona să redevină prosperă.

Dinozaurul Zamolxes a ajuns în Ţara Haţegului. Va fi expus în viitorul muzeu al dinozaurilor din Transilvania

Dinozaurul Zamolxes Robustus, adus din Canada, s-a alăturat Balaurului Bondoc şi sauropodului  Magyarosaurus dacus în patrimoniul Geoparcului Ţării Haţegului. Machetele artistice ale animalelor preistorice vor deveni atracţiile viitorului muzeu al dinozaurilor din Transilvania.

Cum arăta Balaurul bondoc, prădătorul preistoric de pe Insula Haţeg

Balaurul bondoc, una dintre cele mai spectaculoase specii de dinozauri ale căror fosile au fost descoperite pe teritoriul Transilvaniei, poate fi văzut la centrul de vizitare din Haţeg al Geoparcului Dinozaurilor Ţara Haţegului. Reprezentarea ştiinţifică a prădătorului din era dinozaurilor este punctul de atracţie al unei expoziţii inedite.

FOTO Un muzeu al dinozaurilor în aer liber a fost inaugurat în Ţara Haţegului

Turiştii care ajung în Ţara Haţegului au posibilitatea, începând de astăzi, să vadă cum arătau dinozaurii care populau în urmă cu zeci de milioane de an aceste ţinuturi. Mai multe replici ale dinozaurilor şi ale celorlalte specii din Mezozoic sunt expuse la Sânpetru.

Final de expediţie pentru Magyarosaurus dacus: va rămâne în Ţara Haţegului

Macheta celebrului Magyarosaurus dacus a ajuns în dimineaţa de joi în comuna General Berthelot, un unde se află sediul Geoparcului Dinozaurilor Ţara Haţegului.

Hunedoara