Hunedoara

articolul anterior articolul urmator

Locomotiva cu abur din Petroşani este recondiţionată. „Emblema feroviară” are o istorie de peste un secol

1
3 Mar 2021 00:02:23
Autor: Daniel Guţă
Foto: Primăria Petroşani.
Foto: Primăria Petroşani.

Locomotiva cu abur din Petroşani este recondiţionată. „Emblema feroviară” salvată de la rugină are o vechime de peste un secol.

Locomotiva cu abur amplasată în urmă cu nouă ani la intrarea în municipiul Petroşani, în faţa pasarelei CFR, va fi recondiţionată. Vechea locomotivă cu abur a fost spălată şi urmează să fie vopsită, anunţă Primăria Petroşani. În schimb, alte vagoane şi locomotive de epocă au fost lăsate să ruginească în depoul din vecinătatea gării.

„Înainte de a fi recondiţionată de municipalitate şi transformată într-un inedit punct de reper al localităţii, locomotiva cu abur produsă în 1906 ruginea într-un depou. Ca urmare a iniţiativei Primăriei Municipiului Petroşani, a fost transferată cu titlul gratuit de la CFR la administraţia publică locală”, a informat Primăria Petroşani.

Petroşaniul are o istorie feroviară de un secol şi jumătate. Din 1870, trenurile au circulat aproape neîntrerupt prin gara Petroşani. Istoria căii ferate a Văii Jiului a fost păstrată prin clădirile şi locomotivele de epocă – piese de muzeu ale depoului CFR Petroşani, dar şi prin nenumăratele ilustraţii şi mărturii scrise despre căile ferate din Valea Jiului.


Foto: Primăria Petroşani.

Calea ferată Simeria – Petroşani, în lungime de aproape 80 de kilometri, a fost inaugurată în 28 august 1870, fiind una dintre cele 14 linii ferate din Ardeal construite în perioada 1867 – 1873, care însumau peste 1.150 de kilometri.


Gara Petroşani. Foto: Daniel Guţă. ADEVĂRUL.


Locomotivă în depoul Petroşani (stânga) şi Turnul de apă (dreapta), vechi de peste un secol. Foto: Daniel Guţă. ADEVĂRUL.

Vă recomandăm să citiţi şi:

FOTO Valea Jiului la sfârşitul secolului al XIX-lea. Cum a uimit ţinutul „aurului negru“ un celebru geolog englez

Iadul negru al Petroşaniului, descris de Nicolae Iorga: "mulţimea lucrează chinuită în pământ, la cărbunele negru care umple de duhoare aerul umed"

Minele „mortale“ de cărbune în România comunistă. Cum munceau românii în cele mai riscante exploatări

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

1 Comentariu

Cocoşul Vesel
3.03.2021, 01:18:48

Noi făceam locomotive pe vremea aia...mii de km de cale ferată....le arătam degetul la unguri, care umblau cu căruțe

-11 (11 voturi)
Modifică Setările