Hunedoara

articolul anterior articolul urmator

Mecanicii ucişi în „marfarul morţii” erau băuţi. Medic legist: „Unul consumase o cantitate considerabilă de alcool”

39
19 Apr 2017 14:57:53
Autor: Daniel Guţă
Cei doi mecanici care au murit au băut înainte de a fi implicaţi în tragedie. FOTO: Daniel Guţă. ADEVĂRUL.
Cei doi mecanici care au murit au băut înainte de a fi implicaţi în tragedie. FOTO: Daniel Guţă. ADEVĂRUL.

Cea mai cumplită tragedie petrecută în ultimii ani pe calea ferată, în Hunedoara, a avut loc pe fondul consumului de alcool. Ambii mecanici morţi după ce trenul marfar cu care circulau a deraiat au consumat băuturi alcoolice, unul într-o cantitate mare.

Cei doi mecanici de locomotivă care au decedat în cel mai cumplit accident feroviar din ultimii ani consumaseră alcool, potrivit rezultatelor analizelor toxicologice efectuate în cadrul necropsiei.

În tragedia de pe calea ferată Petroşani – Simeria a fost implicată o garnitură de marfar cu 16 vagoane.

„Mecanicul şi ajutorul de mecanic care conduceau locomotiva implicată în accidentul ferofiar consumaseră băuturi alcoolice, mecanicul a consumat o cantitate redusă, însă ajutorul de mecanic avea valori considerabil mai mari”, a precizat medicul legist Dan Mărculescu, şeful Serviciului Judeţean de Medicină Legală Hunedoara. Potrivit unor surse judiciare, ajutorul de mecanic ar fi avut o alcoolemie de peste 2.

Unicom Tranzit, compania al cărui tren marfar a deraiat, în 8 aprilie, provocând moartea celor doi mecanici,preciza că nu exclude o eroare umană între cauzele accidentului.

„Mecanicii erau devotaţi meseriei, cu multă experienţă profesională.Materialul rulat (locomotivă şi vagoanele) antrenat în acest accident era corespunzător din punct de vedere tehnic, având toate reviziile şi reparaţiile efectuate conform reglementărilor în vigoare. Ţinând cont de cele de mai sus, totuşi, nu excludem o eroare umană”, a informat Unicom Tranzit, în comunicatul de presă.

Procurorii care investighează împrejurările în care s-a produs deraierea trenului de marfă cu 16 vagoane, soldată cu moartea celor doi mecanici, au informat că ancheta în cazul tragediei de calea ferată Petroşani – Simeria, în dosarul de ucidere din culpă, ar putea fi extinsă şi pentru infracţiuni contra siguranţei circulaţiei pe căile ferate. Dosarul este instrumentat de Parchetul de pe lângă Judecătoria Haţeg. Agenţia de Investigare Feroviară (AGIFER) şi Inspectoratul Teritorial de Muncă Hunedoara fac cercetări în acelaşi caz. Miercuri, reprezentanţii operatorului privat vor fi chemaţi la audieri.

Cronica tragediei

Sâmbătă, 8 aprilie 2017,  în jurul orelor 14:30, un tren de marfă a deraiat între staţiile CFR Băniţa şi Merişor, în apropiere de Petroşani, iar doi oameni, un mecanic de locomotivă în vârstă de 66 de ani şi ajutorul său, în vârstă de 58 de ani au murit. Cei doi conduceau o garnitură cu 16 vagoane, aparţinând operatorului privat Unicom Tranzit, o societate înregistrată în Ilfov. Se deplasau dinspre Petroşani spre Simeria, iar scurt timp după ce trenul a părăsit gara Petroşani şi înainte de a intra în staţia Merişor, mecanicul trenului a anunţat defecţiuni la sistemul de frânare. A alertat impiegatul din următoarea gară, Merişor, că nu mai poate controla frânele garniturii şi că trebuie să i se facă loc pe linie. „N-au avut frâne şi au comunicat prin staţie să le fie lăsată calea liberă“, a confirmat Adrian Bozdog, şeful Inspectoratului Teritorial de Muncă Hunedoara. Într-o coborâre lină, cu o declivitate de 16 – 17 la mie, urmată de o curbă, trenul a deraiat. Locomotiva în care se afau cei doi mecanici a sărit de pe şine şi s-a înfipt în terasament, chiar pe viaductul construit peste pârâul Merişor şi DN 666.

Viteza locomotivei, la impact, era de 95 de kilometri pe oră, a precizat, ulterior, Sorin Istrate, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Teritorial de Muncă Hunedoara.

Tren deraiat pe magistrala Petroşani - Simeria


Patru vagoane s-au prăbuşit de pe pod, în zgomote infernale, de la o înălţime de peste 10 metri. Mai multe echipaje de urgenţă, formate din peste 20 de pompieri, 15 poliţişti şi şase jandarmi, s-au deplasat la locul accidentului. „Din nefericire, mecanicul trenului, în vârstă de 66 de ani, şi ajutorul acestuia nu au supravieţuit. Pătrunderea echipelor de salvare în locomotivă s-a putut realiza în siguranţă doar după ce linia de înaltă tensiune a fost decuplată“, a informat Anemona Doda, de la Centrul Judeţean de Comunicare şi Informare Publică.

Din cauza trenului deraiat, circulaţia pe ruta Simeria – Petroşani în zona Merişor a fost blocată. „Din datele centralizate până la această oră rezultă ca infrastructura feroviară a fost distrusă pe ambele fire, pe o distanţă de aproximativ 200 de metri”, au informat reprezentanţii CFR SA.


Vă recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Detalii înfiorătoare din trenul deraiat: mecanicii au alertat înainte de a muri că garnitura nu mai avea frâne

Mecanicii trenului marfar cu 16 vagoane, care a deraiat în apropiere de Petroşani, anunţaseră prin staţie defecţiuni la sistemul de frânare al locomotivei, susţin surse din rândul anchetatorilor. Cei doi au murit striviţi între fiarele garniturii, după ce marfarul a ieşit de pe şine, deasupra viaductului peste DN 666, iar mai multe vagoane s-au prăbuşit în râpă.

Un tren de marfă s-a prăbuşit la Hunedoara într-o prăpastie adâncă de 10 metri. Dosar penal pentru ucidere din culpă, după ce doi mecanici au murit

Un tren de marfă format din 16 vagoane, aparţinând unui operator privat, a deraiat, sâmbătă după-amiază, între staţiile Baniţa şi Merişor, din judeţul Hunedoara. Aaccidentul feroviar s-a produs în zona unui viaduct, iar şase vagoane şi locomotiva trenului au căzut într-o râpă.

Marfarul morţii putea provoca un dezastru mult mai mare. Mecanic de locomotivă: „Trenul avea cel puţin 70 de kilometri pe oră la impact”

Anchetatorii tragediei feroviare petrecute sâmbătă s-au ferit să ofere concluzii asupra împrejurărilor în care trenul a deraiat şi a cauzat moartea celor doi mecanici. Deraierea marfarului cu 16 vagoane a dat naştere mai multor controverse. Barbu Bărbulescu, un mecanic CFR din Hunedoara, susţine că zona tragediei este cu adevărat riscantă, iar viteza de rulaj a garniturii putea depăşi 80 de kilometri pe oră.

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

39 Comentarii

KoKa LaRu
19.04.2017, 15:51:13

M-am gandit eu ca ori ei ori locomotiva au baut....

+5 (5 voturi)
Nirolf
19.04.2017, 16:00:48

Din pacate a fost asa cum am banuit : incalcarea celor mai elementare reguli de la siguranta circulatiei . Unicom Tranzit spune ca mecanicii erau "devotati meseriei" ... ciudat mod de a fi devotat meseriei cand executa serviciul in stare de ebrietate . Este acelasi lucru ca atunci cand incredintezi niste arme letale unor cheflii sau sa-i dai lui M Badea sa se joace cu dinamita . Responsabilul principal este mecanicul de locomotiva in a carui raspundere era si mecanicul ajutor si starea tehnica a franei . Vinovati sunt si cei din conducerea Unicom Tranzit a caror practica de a folosi personal de mult timp pensionat si in plus cu patima alcolului . Personalul medical care a permis indrumarea mecanicilor au o importanta vinovatie . Nici pesonalul de miscare din statia de indrumate care vrand , nevrand a intrat in contact cu mecanicii si au inchis ochii pentru stare de ebreitate cat si neefectuarea probei de frana . Numai in filme americane un tren ramane fara frane in viata reala totul are o cauza si o explicatie .

+9 (11 voturi)
Hofner Hermann
19.04.2017, 16:17:35

Ma pisicule, ce are alcolu' cu franele rupte? Sa-i amendeze ca au baut, da' Compania sa plateasca pentru pagube. Ei, Compania cred ca scapa daca mecanicii erau beuti? Nu de aia a deraiat ghezesu! Da' tu de cand esti penzeus ai uitat ca ai fo' militian?

+1 (5 voturi)
Missy Sykophantes
19.04.2017, 16:36:25

Eu stiu ca franele de tren functioneaza pneumatic. Si anume sabotii de frana sint indepartati de roata (deci frana nu e activata) atata vreme cat exista aer comprimat in circuit la o presiune corespunzatoare (care e produs de compresorul de pe locomotiva). In momentul in care presiunea se pierde in sistem (de exemplu daca unul sau mai multe vagoane se decupleaza accidental sau daca e eliberata prin comanda de la mecanic) franele se activeaza automat. Deci nu inteleg cum este posibil la un tren "sa ramai fara frane". Cel mult, daca panta e abrupta si vagoanele supra-incarcate, franele pot fi insuficiente, dar in acest caz doar 4 din 16 vagoane erau incarcate. Vom vedea rezultatele finale ale anchetei. Sint diverse interese la mijloc deci nu ma indoiesc ca vor fi lansate diverse zvonuri.

+7 (7 voturi)
as above A4_the third
19.04.2017, 16:25:06

Ar fi îmbucurator DACA. s-ar putea vedea scanarile cum ca intradevar mecanicii aveau alcoolemie........nu pot sa cred ca a fost posibil......... Cand intri in tură te vede dracului cineva din personal daca esti in stare sa lucrezi pe ziua in curs.......... hmmm...curios mod a de gasi" acarii Pauni".

+1 (1 vot)

Vezi toate comentariile (39)