Nod rutier uriaş cu patru bretele în locul intersecţiei DN 7 - DN 76 de la intrarea pe Autostrada A1 Deva - Lugoj

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Zona unde va fi construit nodul rutier. Foto: Google Street View.
Zona unde va fi construit nodul rutier. Foto: Google Street View.

Un nod rutier complex va fi construit în locul actualei intersecţii dintre Drumul Naţional 7 Deva – Arad şi DN 76 Deva – Brad, în apropiere de nodul rutier al Autostrăzii A1 de la Şoimuş

Un nod rutier complex, pe două nivele şi cu patru bretele va fi construit în locul actualei intersecţii dintre Drumul Naţional 7 Deva – Arad şi DN 76 Deva – Brad, în apropiere de nodul rutier al Autostrăzii A1 de la Şoimuş.

Podul verde al Autostrăzii Lugoj - Deva. Cum a ajuns ecoductul pentru animale, la doi ani de la construcţie VIDEO

Autostrada Lugoj - Deva. Şoferii scapă de restricţiile de viteză impuse de un an pe sectorul Ilia - Holdea

VIDEO Autostrada Lugoj - Deva: restricţii de tonaj ridicate pe Lotul 3. Camioanele vor putea circula pe el

Autostrada Lugoj - Deva. Ce se întâmplă pe lotul „tunelurilor pentru urşi”, estimat la 300 de milioane de euro

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a depus documentaţia proiectului la Agenţia pentru Protecţia Mediului Hunedoara, pentru obţinerea avizului de mediu.

„Proiectul propune realizarea unei intersecţii denivelate formate din patru bretele care să asigure circulaţia vehiculelor în toate direcţiile de mers eliminând punctele de întoarcere de la km 393+500 şi respectiv 394+600, care cauzează probleme în fluenţa traficului datorită descărcării de pe autostrada Lugoj – Deva lot 4 prin nodul rutier Şoimuş. Pentru realizarea proiectului se va ocupa definitiv o suprafaţă de teren de circa 169.000 metri pătraţi ce aparţine domeniului public al statului şi unor proprietari particulari astfel: în Unitatea Administrativ Teritorială (UAT) Deva suprafaţa care va fi ocupată este de 129.600 metri pătraţi, în UAT Veţel suprafaţa care va fi ocupată este de 26.600 metri pătraţi, în UAT Şoimuş suprafaţa care va fi ocupată este de 12.800 metri pătraţi”, se arată în documentaţie.


Schiţa noului nod rutier, conform studiului de fezabilitate.

Pentru realizarea noii intersecţii denivelate, potrivit proiectului, traseul Drumului Naţional 7 a fost deviat pe partea stângă între km existenţi 393+355 şi km 393+460 şi pe partea dreaptă până în zona curbelor de la km 94+020 pe traseul nou, spre dreapta, revenind în DN 76 (km 0+100), înainte de podul peste râul Mureş.
 

schita noul nod rutier

Mega-intersecţia de pe DN 7  

Vor fi construite patru bretele rutiere şi o subtraversare a DN 7:

Breteaua 1 se va desprinde din DN 7 Deva - Ilia (km 394+020) pe traseul nou, spre dreapta, revenind în DN 76 (km 0+100), înainte de podul peste Mureş, asigurând circulaţia vehiculelor pe direcţia DN 7 Deva - DN 76 Şoimuş.

Breteaua 2 se va desprinde din DN 7 Deva - Ilia (km 394+340) pe traseul nou spre dreapta, subtraversează apoi denivelat DN 7 printr-un pasaj inferior, revenind în DN 76 (km 0+100), înainte de podul peste râul Mureş, asigurând circulaţia vehiculelor pe direcţia DN 7 Deva - DN 76 Şoimuş.

Breteaua 3 se va desprinde din breteaua 2 (firul 2) la km 0+280, spre dreapta, revenind în DN 7 la km 394+860 pe traseul nou, asigurând împreună cu breteaua 2 (firul 2) circulaţia vehiculelor pe direcţia DN 76 Şoimuş - DN 7 Deva.

Breteaua 4 se va desprinde  din DN 76 (km 0+100) spre dreapta, se desfăşoară paralel cu DN7 pe o lungime de circa 430 metri, după care revine în DN 7 la km 394+700 pe traseul nou asigurând circulaţia vehiculelor pe direcţia DN 76 Şoimuş - DN 7 Ilia.


Actualul nod rutier (Dreapta). Sursa: Google Maps

nod rutier deva foto google map

Proiect început din 2017  

În 2019, reprezentanţii CNAIR anunţau că aproape 20 de milioane de euro vor fi investiţi în construcţia noului nod rutier complex menit să reducă riscul accidentelor în zona intersecţiei dintre Drumul Naţional 7 şi Drumul Naţional 76, din imediata vecinătate a autostrăzii Lugoj – Deva.

„Sunt foarte multe avize necesare acestui proiect. Va fi o descărcare a DN 76 cu DN 7, astfel încât să se asigure toate sensurile de mers. Punctele de întoarcere vor fi eliminate de pe DN 7, când va fi finalizată această mega-intersecţie”, susţinea inginerul Olimpiu Ghilezan, reprezentant al Departamentului de Investiţii din cadrul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara.

Studiul de fezabilitate al proiectului a fost realizat în 2017. „DN 7 are trei benzi de circulaţie care prezintă între ele diferenţe de nivel semnificative şi anume: în zona intersecţiei DN7 cu DN76, diferenţa de nivel dintre banda de circulaţie care asigură relaţia Deva – Şoimuş şi banda de circulaţie care asigură relaţia Şoimuş – Arad este de circa 5,27 m, iar intre DN7 şi DN76 în zona virajului la stânga, diferenţa de nivel este de 1,00 m. Totodată, pe DN76, la km 0+100 există un pod peste râul Mureş având o pantă de profil longitudinal de aproximativ 3,68 la sută, iar pe DN7 panta de profil longitudinal este de aproximativ 6 la sută. DRDP Timişoara a realizat o simulare a traficului greu pentru virajul la stânga de pe DN7, soluţia de amenajare a unei intersecţii pe traseul existent nefiind viabilă din punct de vedere al circulaţiei rutiere”, informa Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara, în documentaţia proiectului. Din 2014, în zona de la intrarea în municipiul Deva, pe Drumul Naţional 7 au fost amenajate două giraţii aflate la o distanţă de circa un kilometru una faţă de cealaltă. Pe acest tronson, sensurile de mers sunt despărţite de parapeţi din beton. Soluţia provizorie este folosită pentru a înlătura riscurile de producere a accidentelor rutiere şi ambuteiajele, la intrarea şi ieşirea autostrăzii Deva – Sibiu.

Vă recomandăm să citiţi şi:

Şantierul noii magistrale feroviare din vestul României. Gara Devei după trei ani de lucrări VIDEO

Şoseaua Deva - Lugoj, în şantier. Cum se lucrează pe cel mai aglomerat sector al DN 68A FOTO

Coloşii magistralei feroviare din vestul României. Cum s-a lucrat la cele trei noi poduri peste Mureş VIDEO

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite