Hunedoara

articolul anterior articolul urmator

O locomotivă a deraiat de pe calea ferată Simeria - Petroşani, una dintre cele mai vechi din România

0
26 May 2022 17:20:18
Autor: Daniel Guţă
Locomotivă deraiataă. Foto: ISU Huendoara.
Locomotivă deraiataă. Foto: ISU Huendoara.

Un accident feroviar a avut loc pe calea ferată Simeria - Petroşani. O locomotivă a deraiat în apropiere de halta Băniţa.

O locomotivă a deraiat, joi, 26 mai, pe magistrala de cale ferată Simeria – Petroşani, între haltele Băniţa şi Merişor.  

Secretele celor mai faimoase tuneluri din România. Drumurile croite sub munţi, cu târnăcopul şi dinamita

Calea ferată Hunedoara - Simeria: 137 de ani de la prima călătorie cu trenul între cele două oraşe VIDEO

VIDEO Calea ferată realizată în 50 de ani şi distrusă după un deceniu. Cum a eşuat mega-proiectul „epocii Ceauşescu” început cu prizonierii sovietici

„La faţa locului au intervenit pompierii, cu o autospecială de stingere cu apă şi spumă şi un echipaj SMURD. Traficul este blocat pe ambele linii. Din primele informaţii, mecanicul locomotivei a fost rănit. El a fost transportat la spitalul din Petroşani”, a informat Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Hunedoara.

Pe sectorulul Merişor – Băniţa, în 2017, a avut loc unul dintre cele mai grave accidente feroviare din judeţul Hunedoara. Atunci, un marfar cu 16 vagoane a deraiat, iar ambii mecanici de tren au murit.

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a transmis, printr-un comunicat de presă, că locomotiva izolată, care aparţinea unui operator privat circula de la Băniţa spre Crivadia, iar înainte de a se răsturna, mecanicul a anunţat că nu poate opri în staţia Merişor.

„Traficul feroviar de călători este oprit în acest moment pe relaţia Petroşani - Crivadia, pentru a facilita accesul echipelor de intervenţie, în vederea eliberării gabaritului de cei doi stâlpi rupţi de locomotiva răsturnată. Intervenţiile derulate de SRCF Timişoara au drept scop, în primul rând, de a asigurara gabaritului pe un fir, şi vor continua cu operaţiunile necesare pentru ridicarea locomotivei private, din zona respectivă. Din punct de vedere al circulaţiei trenurilor, menţionăm faptul că la momentul prezent este afectată o singură pereche de trenuri R 2708/R2711, pe distanţa Pui - Petroşani.

Conform graficului de circulaţie, următorul tren înscris să tranziteze această zonă este IR 1822 (Bucureşti - Arad), în jurul orei 23.00, oră până la care estimăm finalizarea intervenţiilor pentru eliberarea gabaritului şi redeschiderea circulaţiei pe un fir”, au precizat reprezentanţii CFR.

 

Calea ferată a cărbunelui, degradată în mai multe locuri
 

Linia ferată Simeria – Petroşani a fost construită în 1870, pentru transportul cărbunelui şi pentru a lega Valea Jiului de restul Transilvaniei, iar cele mai recente reparaţii capitale au avut loc între anii 1976 şi 1988.

Tronsonul feroviar suportă anual peste 5.000 de milioane de tone pe kilometru, iar în zona Merişor - Crivadia, unde declivitatea căii ferate şi curbele sunt mai accentuate, tronsonul este degradat. În unele locuri, elementele suprastructurii căii (şine, traverse, materialul mărunt şi prisma căii) au rămas la un grad avansat de uzură, iar şinele prezintă uzuri verticale şi laterale în curbe, la limita maximă admisă de reglementările specifice în vigoare, se arată în documentaţia unui proiect de reparaţii capitale pe sectorul Crivadia – Merişor.

În ultimii ani, în mai multe puncte au avut loc reparaţii, însă limitele de viteză ale trenurilor au rămas reduse.

Vă recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Secretele lagărului de prizonieri sovietici din Munţii Metaliferi. Unde au fost gropile comune ale ostaşilor morţi pe şantierul căii ferate Deva - Brad

Tunelul impresionant din vremea austro-ungarilor va fi transformat într-un mod inedit, la zece ani de la abandonarea sa

Pe urmele celor mai spectaculoase căi ferate dispărute. Perlele feroviare din urmă cu un secol FOTO VIDEO

„Paznicul” viaductului neclintit de pe calea ferată dispărută a Hunedoarei, cu o istorie de 120 de ani VIDEO

Ce s-a ales de calea ferată a Hunedoarei, pe care circulau trenurile cu mii de muncitori ai combinatului VIDEO

Spectaculoasa cale ferată montană către cetăţile dacice, acum dispărută. Pe vremuri, urşii alergau după trenuri

Austriacul care ţine în viaţă o cale ferată din Hunedoara: „Este monument istoric. Am redeschis-o pentru turişti” VIDEO

Cum a fost distrusă definitiv calea ferată Deva - Brad, mega-proiectul realizat în cinci decenii VIDEO

VIDEO 120 de ani de la deschiderea căii ferate Hunedoara - Ţinutul Pădurenilor. Celebrare inedită a mocăniţei

Drumul de fier al cărbunelui a împlinit 150 de ani. Cum a fost construită calea ferată Simeria - Petroşani

VIDEO Secretele viaductelor gemene ale căii ferate Deva-Brad, „uriaşii de beton şi oţel“ din munţi

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările