Transalpina a fost redeschisă şoferilor. Circulaţia pe cea mai înaltă şosea din ţară rămâne interzisă doar în timpul nopţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Transalpina. FOTO: Daniel Guţă. ADEVĂRUL.
Transalpina. FOTO: Daniel Guţă. ADEVĂRUL.

Traficul rutier a fost deschis oficial pe Transalpina, şoseaua construită la cea mai mare altitudine din România. Şoferii pot circula pe Drumul Naţional 67C doar pe timpul zilei, cu restricţii de viteză.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunţă că începând luni a fost redeschisă circulaţia rutieră pe DN 67C, şoseaua cunoscută sub numele de Transalpina, aflatăîn Masivul Parâng,  la limita jueţelor Hunedoara, Gorj şi Vâlcea.

„Din cauza vizibilităţii reduse, a ceţii dense, accesul autovehiculelor în intervalul orar 20:00 – 07:00 este strict interzis. Având în vedere dificultatea acestui traseu, cu multiple curbe periculoase şi altitudinea ridicată, viteza maximă de circulaţie pe sectorul de drum menţionat este de 30 km/h. Accesul pe acest tronson de drum este permis doar autovehiculelor cu tonaj mai mic sau egal de 7,5 tone”, a informat CNAIR.

Zăpada depusă pe carosabil a fost înlăturată, s-au finalizat marcajele rutiere şi au fost montate toate elementele de siguranţă şi de semnalizare deteriorate pe timpul iernii, astfel încât comisia întrunită ca urmare a deciziei directorului general al CNAIR S.A şi formată din reprezentanţi ai Companiei şi ai Poliţiei Rutiere din judeţele Vâlcea şi Gorj, a decis deschiderea circulaţiei rutiere pe Transalpina în condiţii de siguranţă a traficului.

Transalpina, numită popular Drumul Regilor, deoarece a fost amenajată în vremea regelui Carol al doilea  este cea mai înaltă şosea din România. Străbate pe creste munţii Parâng, de la Novaci (Gorj) până la Sebeş (Alba), pe o lungime de aproape 148 de kilometri. DN 67 C are punctul cel mai înalt în Pasul Urdele, unde ajunge la 2.145 de metri. Şoseaua străbate Carpaţii Meridionali de la sud la Nord, traversând Masivul Parâng şi este paralelă cu Valea Jiului şi Valea Oltului.

Transalpina 2016, iunie

În anul 2009 a început asfaltarea şi modernizarea acestui drum pe o distanţă de 148 de kilometri, între Sebeş, judeţul Alba si Bengeşti, judeţul Gorj. În 2012 pe mai mult de 99% din traseul Transalpinei primul strat de asfalt a fost aşternut.


Vă recomandăm să citiţi şi:

FOTO Sarmizegetusa Regia şi primii kilometri de asfalt. Şoseaua spre oraşul antic a fost aşteptată două decenii

Principalul drum de acces spre Sarmizegetusa Regia a fost închis traficului rutier din 24 august, când au început lucrările de modernizare. În ultimele două săptămâni, au fost turnaţi primii kilometri de asfalt, iar autorităţile speră ca şoseaua de 18 kilometri spre situl fostului oraş antic să fie finalizată până la sfârşitul anului.

Drumul de marmură spre un sat înmărmurit din Ţinutul Pădurenilor – aşezarea cu biserică şi drum de marmură, dar cu un singur locuitor

Satul hunedorean Alun mai are doar un singur locuitor, însă îi uimeşte pe turiştii care ajung aici nu doar prin liniştea şi frumuseţea locului, dar şi prin drumul de marmură, de aproape zece kilometri, construit în anii ’60, care duce spre localitate.

Autostrada Lugoj – Deva şi „blestemul Peşterii cu lilieci”. Dealul din jurul grotei este excavat, dar liliecii rezistă

Dealul de la marginea satului Şoimuş este excavat în aceste zile pentru a face loc traseului viitoarei autostrăzi Lugoj – Deva, însă în zona Peşterii – Tunel, în care se ascund câţiva lilieci, lucrările sunt blocate. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere caută soluţii pentru relocarea acestor vietăţi.

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite