Ziua decisivă pe Lotul 3 din Autostrada Lugoj - Deva. Directorul CNAIR: „Are loc recepţia bretelei de la Holdea”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Zi decisivă pentru soarta Autostrăzii Lugoj - Deva. Se face recepţia bretelei rutiere de la capătul Lotului 3, la Holdea. dacă totul va fi în regulă la Holdea, autostrada se poate deschide.

UPDATE. Cel mai probabil, luni va fi deschis Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj - Deva şi se va circula cu restricţii de viteză şi tonaj îpe unele sectoare.

Ştirea iniţială:

Vineri a început recepţia lucrărilor la Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva. Cei 21 de kilometri de autostradă din vestul ţării ar putea fi deschişi, în funcţie de rezultatul recepţiei bretelei de la Holdea.

„Astăzi are loc recepţia lucrărilor la breteaua de la nodul Holdea, unde este un contract separat. Când colegii mei, care sunt membrii în Comisia de recepţie, vor decide că este totul în regulă acolo, să poată face procesul verbal, atunci vom anunţa ce urmează. În ce priveşte Lotul 3, avem expertiza făcută de experţi autorizaţi, în care se spune că poate fi deschisă circulaţia pe acest tronson de autostradă, cu restricţii de tonaj şi restricţii de viteză”, a declarat, pentru adevarul.ro, Sorin Scarlat, directorul Companiei Naţionale de Adminstrare a Infrastructurii Rutiere.

CNAIR va reveni cu un comunicat despre situaţia Lotului 3 după finalizarea recepţiei bretelei de la Holdea.

Din 12 august, constructorii Lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, un tronson de 21 de kilometri între Ilia şi Holdea, au solicitat recepţia lucrărilor începute în primăvara anului 2014, astfel încât circulaţia să poată fi deschisă. Antreprenorii spanioli nu s-au înţeles cu reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi cu fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, asupra garanţiei investiţiei şi, de asemenea, au fost acuzaţi că au efectuat lucrări de slabă calitate, astfel că autostrada nu putea fi recepţionată.

Lotul 3, de 21 de kilometri, se întinde între Ilia şi Holdea şi a fost construit de Asocierea de firme Teloxim Con SRL, Comsa SA, Aldesa Construcciones SA şi Arcadis Eurometudes SA, care a obţinut în toamna anului 2013 contractul pentru derularea investiţiei, estimată iniţial la 580 de milioane de lei, fără TVA. Lucrările trebuiau finalizate în vara anului 2016.

Sectoarele Autostrăzii Lugoj – Deva sunt cuprinse în Autostrada A1 Nădlac – Bucureşti care măsoară 580 de kilometri, fiind cea mai lungă din ţară). A1 începe din Bucureşti şi asigură ieşirea spre frontiera cu Ungaria la Nădlac, traversând oraşele Piteşti, Sibiu, Deva, Lugoj, Timişoara şi Arad. În prezent, circa 400 de kilometri (70 la sută) din lungimea autostrăzii se află în exploatare, 9 la sută în şantier şi 21 la sută în planificare sau proiectare. După deschiderea Lotului 3 din vestul ţării vor mai rămâne de executat Secţiunea Margina – Holdea, de circa 10 kilometri, şi Autostrada Sibiu - Piteşti, de 122 de kilometri.


Vă recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Autostrada Lugoj - Deva, în blocaj înaintea inaugurării aşteptate de 5 ani. Lotul 3 nu poate fi deschis, iar pentru Lotul 4 se caută o soluţie de compromis

Autostrada Lugoj - Deva: probleme grave semnalate pe unul dintre tronsoane la recepţia lucrărilor la cei 43 de kilometri. Doar un lot ar putea fi inaugurat

VIDEO Autostrada Lugoj - Deva, Lotul 3. Drumarii pregătesc recepţia celor 21 de kilometri construiţi cu întârzieri record

VIDEO Premieră pe Autostrada Lugoj - Deva, la cinci ani de la startul lucrărilor. Ce se întâmplă pe Dealul Liliecilor şi cât a mai rămas de construit din autostradă 

Autostrada Lugoj - Deva, Lotul 4 înainte de recepţie: „Este exclus ca autostrada să nu fie deschisă până de Sfânta Maria”

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite