Iaşi

articolul anterior articolul urmator

Şapte beneficii ale practicării constante a mişcării. Ce se întâmplă în creierul nostru când încetăm să facem sport

0
15 Mar 2018 05:59:42
Autor: Simona Stanciu
Săptămânal sunt recomandate 150 de minute de mişcare uşoară FOTO Arhivă
Săptămânal sunt recomandate 150 de minute de mişcare uşoară FOTO Arhivă

Este recomandat ca practicarea sportului să devină un obicei constant pentru cei mai mulţi dintre noi, pe tot parcursul vieţii, potrivit specialiştilor.

Experţii de la Mayo Clinic au identificat şapte beneficii ale practicării regulate a ativităţii fizice. Un prim avantaj este menţinerea unei greutăţi corporale optime, deoarece atunci când facem mişcare ardem calorii. Un alt beneficiu vizează reducerea riscului de apariţie a unor boli precum diabet, depresie sau afecţiuni cardiovasculare. Mişcarea constantă întăreşte muşchii şi asigură un nivel ridicat de energie pentru activităţile de peste zi.

Totodată, potrivit experţilor, o şedinţă la sală sau plimbările regulate în natură stimulează creierul să secrete substanţele care ne fac să ne simţim mai relaxaţi şi mai bucuroşi. Exerciţiile fizice practicate regulat ne asigură un somn mai odihnitor, însă nu este recomandat să facem mişcare chiar înainte de culcare pentru că vom fi mult prea energici. Studiul aceleiaşi clinici arată că sportul ne îmbunătăţeşte atât viaţa sexuală, cât şi cea socială.

Potrivit unor studii citate de World Economic Forum, există o legătură puternică între exerciţiile de alergare şi activitatea creierului. Potrivit cercetătorilor, joggingul favorizează apariţia de noi celule nervoase în hipocamp. Potrivit experţilor, noii neuroni trebuie valorificaţi prin activităţi de învăţare. Pe de altă parte, în studii care evaluează impactul reducerii activităţii fizice la atleţi care au peste 50 de ani se arată că creierul nu mai este la fel de bine irigat, ceea ce reduce activitatea din hipocampi.

Studiile actuale recomandă practicarea, într-o săptămână, a 150 de minute de mişcare uşoară (plimbări, aerobic) şi 75 de minute de exerciţii mai intense. Experţii recomandă practicarea cu regularitate a sportului odată cu înaintarea în vârstă.

Citeşte şi:

Cum vrea Iaşiul să devină primul municipiu din ţară cu „zero deşeuri“: de la tarif diferenţiat pentru gunoi până la ateliere de reparaţii

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările