Şosea de centură inutilă, construită cu o avere. La doi ani după inaugurare, TIR-urile continuă să circule prin oraş

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Şoseaua de centură a municipiului Iaşi FOTO ziaruldeiasi.ro
Şoseaua de centură a municipiului Iaşi FOTO ziaruldeiasi.ro

Şoseaua de centură a municipiului Iaşi, dată în folosinţă în august 2012, este folosită sporadic, mai mult de şoferi dornici de o aventură în afara oraşului. TIR-urile nu sunt obligate s-o folosească deoarece autorităţile n-au reuşit să rezolve o probleme elementară.

Şoseaua ocolitoare a Iaşiului a fost realizată cu o investiţie cifrată la aproximativ 250 de milioane de lei, bani alocaţi exclusiv din bugetul de stat. A fost dată în folosinţă pe 8 august 2012, după aproape patru ani de lucrări, întârzieri şi majorări succesive a valorii contractului.

Cu toate că s-a vorbit despre necesitatea acestei investiţii încă din anii '90 la Iaşi, la doi ani de darea în folosinţă, şoseaua nu-şi justifică denumirea. Vehiculele de mare tonaj nu sunt obligate s-o folosească, deoarece autorităţile n-au reuşit să mute sediul comisariatului vamal, instituţie situată lângă Gara Internaţională a Iaşiului, pe bulevardul Nicolae Iorga, vechea şi actuala şosea improvizată de centură a oraşului.

Comisariatul este vizitat lunar de sute de vehicule de mare tonaj, obligate să-şi sigileze marfa din containere înainte de a părăsi ţara. Teoretic, instituţia trebuia mutată încă din 2012 la ieşirea din Iaşi înspre Vaslui, în incubatorul de afaceri proaspăt construit acolo, intitulat Tehnopolis.

În practică, şefii Primăriei Iaşi n-au reuşit să finalizeze mutarea deşi s-au obţinut avize, spaţii şi s-a construit o rampă de descărcare pentru TIR-uri. În plus, oficialii municipalităţii, conduse de şeful PSD Iaşi Gheorghe Nichita, aruncă vina pe conducerea liberală de la Consiliul Judeţean.

Problema ar fi că Tehnopolis a fost construit printr-un proiect comun primărie-consiliul Judeţean, iar acum ar fi nevoie de o evaluare imobiliară pentru va stabili valoarea de piaţă pentru imobil, teren şi construcţii aferente. După aprobarea evaluării, s-ar stabili cât din clădire revine fiecărei instituţii.

"Până când nu ne pun la dispoziţiile spaţiile din Tehnopolis, nu avem cum să mutăm vama. Nu putem să intrăm cu forţa acolo. Noi am făcut toate demersurile, am cheltuit banii necesari pentru rampele de descărcare", a declarat viceprimarul Mihai Chirica pentru ziaruldeiasi.ro.

În replică, cei de la Consiliul Judeţean susţin că scuza invocată de către cei de la primărie e absurdă. „Vama se poate muta oricând, nu are nicio legătură cu expertiza contabilă şi evaluarea imobiliară. Acestea se fac pentru a împărţi corect şi în baza unor documentele cele două imobile. Sunt două chestiuni total diferite“, a spus Marius Pârciu, purtătorul de cuvânt al CJ.

Cei de la Primăria Iaşi n-au putut înainta un termen până la care problema va fi rezolvată.

Mai puteţi citi:

Noua şosea de centură a Iaşiului nu va îndepărta din oraş maşinile de mare tonaj

Eveniment istoric la Iaşi! Centura oraşului a fost deschisă traficului. Vezi cum au decurs ultimele teste ale inginerilor! FOTOGALERIE VIDEO

„Gaura“ de la centura Iaşiului se adânceşte cu 11 milioane de euro

Şoseaua de centură a Iaşiului şi pasajul Bucium, finalizate în 2012. Care sunt şantierele de pe drumurile naţionale care vor fi închise

Construcţia centurii de trafic uşor din Iaşi, reluată de la zero

Şoseaua de centură a Iaşiului şi pasajul Bucium, finalizate în 2012. Care sunt şantierele de pe drumurile naţionale care vor fi închise

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite