Iaşi

articolul anterior articolul urmator

Corporatista care pune motive populare pe pânză şi pe sticlă: „Totul a început din pasiunea pentru cusut“

0
9 Aug 2018 04:12:39
Autor: Simona Stanciu
Georgiana Matei - Motive FOTO arhivă personală
Georgiana Matei - Motive FOTO arhivă personală

Ieşeanca Georgiana Matei a creat brandul „Motive“ împreună cu o prietenă. Tinerele valorifică produse marcate cu simboluri populare: tricouri, cămăşi, obiecte de porţelan marcate manual cu însemne tradiţionale.

În timpul liber, Georgiana Matei îşi valorifică o pasiune aparută în primii ani de şcoală; cusutul. Deşi mare parte a zilei şi-a petrece în birourile de sticlă din centrul Iaşiului, tânără absolventă a Facultăţii de Geografie pune pe pânză, în orele de după program sau în weekend, motive tradiţionale româneşti.
 
Totul a început în 2012, când s-a implicat într-un alt proiect de valorificare a motivelor populare, dar după câţiva ani a pornit „Motive“. „Pagina de Facebook am făcut-o în 2015, iar de atunci am tot crescut. Făceam semne de carte, tricouri cu motive tradiţionale sau căni pictate manual“, explică tânăra. 
Motivele folosite pentru produsele fetelor de la Iaşi sunt cele culese de Ioana Corduneanu, iar culorile preponderente pentru obiectele create de ele sunt roşu şi negru. „Cele mai multe comenzi sunt pentru motivul horei şi cel al coloanei infinitului. În medie, adunat, pentru un tricou lucrăm cam 5-6 ore“, spune Georgiana. 
 
Tricourile sunt cumpărate separat, iar motivele lucrate manual sunt aplicate ulterior, în funcţie de solicitările primite de la clienţi. „Am avut comenzi de la colegi de-ai mei, care vedeau tricourile mele şi erau încântaţi de produs. Oamenii au aflat despre noi din vorbă în vorbă şi aşa cred că este cel mai bine“, detaliază tânăra. 
 
Cea mai încărcată perioadă este înainte de sărbători, când produsele de la Motive sunt foarte solicitate pentru cadouri. „O prietenă din Germania mi-a cerut 12 căni într-o singură comandă pentru a le oferi cadou. Mi-a luat două zile să le fac“, spune creatoarea de „motive“.
Pe viitor, Georgiana ar vrea să crească brandul, dar pentru asta ar avea nevoie de mai mult timp pentru realizarea comenzilor tot mai numeroase. 
 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii