Cum vrea un oraş cu probleme de poluare a aerului să atragă turişti. Puncte vulnerabile în cea mai mare metropolă din Regiunea de Nord-Est

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Strada Lăpuşeanu FOTO Strategia de Turism
Strada Lăpuşeanu FOTO Strategia de Turism

Strategia de Turism a Municipiului Iaşi şi a Zonei Metropolitane Iaşi se află în dezbatere publică, până la finalul acestei săptămâni.

Documentul strategic care va fi valabil până în 2030 îşi propune să facă din Iaşi un oraş atractiv din punct de vedere turistic şi să ducă oraşul în top cinci zone atractive ale ţării. Conform autorilor strategiei, turismul este o miză puternică, iar competitorii direcţi ai Iaşului au demonstrat că aportul turismului la economia locală poate fi unul semnificativ. Strategia mai arată şi că Zona Metropolitană este total necunoscută din punct de vedere turistic.

Una din măsurile propuse în strategie vizează amanjarea de spaţii mai mari destinate pietonilor, iar în acest sens se doreşte extinderea acestor zone din centrul oraşului. În acest sens, municipalitatea ieşeană a lansat în dezbatere publică modificarea circulaţiei rutiere în zona centrală a oraşului prin extinderea suprafeţei pietonale.

Astfel, se propune ca pietonalul Ştefan cel Mare şi Sfânt să fie prelungit până la Casa Modei şi pe strada I. C. Brătianu, respectiv până la Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri”, traseul continuând pe strada Agatha Bârsescu, până la intersecţia cu str. Matei Millo (zona Colegiului „Sf. Nicolae). Măsura survine şi ca urmare a aplicării normelor europene privind îmbunătăţirea calităţii aerului în aglomerările urbane. Mai mult, în utima perioadă, Iaşiul se confruntă cu grave probleme de mediu, fiind printre cele trei oraşe nominalizate de Comisia Europeană, alături de Bucureşti şi Braşov. Autorităţile din domeniul protecţiei mediului au cerut aplicarea de măsuri imediate pentru reducerea nivelului de poluare din oraş, în caz contrat ţara riscând infringement şi amenzi de 200.000 de euro pe zi.

Potrivit strategiei, „asistăm la o segmentare din ce în ce mai puternică a cererii turistice, bazată în primul rând pe motivaţii şi preferinţe comune, mai mult decât doar pe criterii socio-economice“. Astfel, sunt tot mai prezenţi „Călătorii singuri, care ajung să reprezinte frecvent până la jumătate din grupurile de turişti. Aici sunt incluşi: tineri adulţi (foarte familiarizaţi cu tehnologia digitală, bine informaţi, cu aşteptări mari şi sensibili la probleme sociale şi de mediu); studenţii şi elevii (care călătoresc adesea în scop educativ, cu familia sau prietenii etc.), tineri creativi din mediul urban (sub 35 de ani, angajaţi în industrii creative, caută produse şi servicii mai sofisticate“. Astfel, pe fondul problemelor cu poluarea aerului, va fi tot mai complicat de convins turişti să aleagă Iaşiul drept destinaţie de vacanţă.

Citeşte şi:

Industria care produce anual în Iaşi câte o „fabrică fără fum“. Care sunt punctele forte şi pericolele din acest domeniu

Iaşi



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite