Iaşi

articolul anterior articolul urmator

Misterul dispariţiei motorinei din rezervorul unei locomotive. Ce detaliu l-a salvat pe angajatul CFR acuzat

10
15 Oct 2020 04:01:11
Autor: Ionuţ Benea
Mecanicul ar fi condus locomotiva fară a ţine cont de economia de combustibil FOTO Arhivă
Mecanicul ar fi condus locomotiva fară a ţine cont de economia de combustibil FOTO Arhivă

Un angajat al CFR Iaşi a fost sancţionat de superiori după ce a fost găsit vinovat pentru că nu a condus „econom” o locomotivă. Sancţiunea a fost desfiinţată de prima instanţă, însă decizia nu e definitivă.

Sancţiunea primită de angajatul CFR Ionuţ Hrib a fost acordată în septembrie 2019. Conform acelui document, Hrib a primit o sancţiune de reducere cu 10%, pe trei luni. Motivul pedepsei a fost: „Se face vinovat deoarece fiind de serviciu în data de 06 06.2019 şi 28.06.2019 nu şi-a îndeplinit obligaţia de a conduce economic locomotiva DA 1355 pe care a deservit-o şi o avea în primire la manevra în Staţia Iaşi, înregistrându-se nereguli ICL şi anume supraconsumuri de motorină ca diferenţa”.

În cele două zile în care nu a condus economic, mecanicul ar fi produs un prejudiciu de 50 de litri de motorină în dauna CFR, fiind vorba de un total de aproape 300 de lei.

Judecătorii nu au fost însă de acord cu argumentele reprezentanţilor CFR. “Tribunalul reţine că nu sunt îndeplinite condiţiile răspunderii disciplinare prevăzute de art. 274 alin. 2 din Codul Muncii cât timp vinovaţia mecanicului nu a fost dovedită (...) Intimata nu a făcut dovada că contestatorul se face vinovat de pierderea celor 50 kg motorină”, au stabilit judecătorii ieşeni.

Decizia Tribunalului Iaşi a fost contestată, zilele trecute, de CFR. 

Vă recomandăm să citiţi şi: 

Cum a fost dată afară o violonistă pentru că i-a sunat telefonul la repetiţii. Artista şi-a câştigat postul în instanţă

Părinţii sărmani ai unui copil ucis de gaze de sondă, umiliţi într-un proces cu un colos economic. Date luate „copy-paste” din alt dosar 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

10 Comentarii

Popa Pius
15.10.2020, 04:39:35

Dar "derectorii" trebuiau sa verifice si cum s-a facut in depou intretinerea motorului locomotivei, deoarece o mica uzura a duzelor si a pompelor de injectie, dereglarea injectoarelor sau imbicsirea filtrelor duce la consumuri chiar senzationale, fara a avea si aport de putere.

+10 (10 voturi)
defu gabi
15.10.2020, 08:18:00

La consumuri senzationale poate contribui si vreun angajat, obisnuit sa plece cu cate un "suvenir" de la locul de munca... Solid ori, mai ales, lichid... Pe vremuri, cand combustibilii se dadeau la ratie, erau adevarate retele de aprovizionare paralela cu motorina/benzina/petrol/gazolina prin furtisaguri din industrie ingenios orchestrate chiar de maistri, subingineri, ingineri ori sefuleti. Oalele sparte le plateau insa nevinovatii, soferii, mecanicii, macaragii, stivuitoristii sau madamele de la birou ingropate in hartii care n-aveau habar ce se intampla prin curtea/cladirile/atelierele institutiei...

+8 (8 voturi)
Bibi Loi
15.10.2020, 09:25:23

50 de litri lipsa in doua zile? Adica doua canistre? Daca intr-adevar a avut mult de mers si a condus locomotiva neeconomic, chiar daca motorul era perfect, consumul suplimentar este foarte posibil. Iar valoarea motorinei "lipsa" e ridicola. Cat costa 50 de litri? Din cate vad, cineva din CFR vrea sa-l aranjeze pe mecanic. Ori e vorba de 500 de litri, nu de 50???

+4 (4 voturi)
defu gabi
15.10.2020, 09:43:06

Exista si posibilitatea ca omul sa nu fi pus botul la vreo manarie a sefilor si astia ii fac zile fripte sa scape de el, sa nu-i mai incurce in "afaceri"...

+8 (8 voturi)
Augustin Man
15.10.2020, 10:45:58

Bine, si care-i "detaliul care l-a salvat"? Comentariile cititorilor sint cu multe clase peste articol; nu vi se pare cam jenant pentru dvs.?

+9 (9 voturi)

Vezi toate comentariile (10)

Modifică Setările