Romanian Creative Week, succesul primului mare eveniment cu public organizat în pandemie, la Iaşi FOTO

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Iaşiul, în timpul prezentărilor Romanian Fashion Week        FOTO Arhiva RCW
Iaşiul, în timpul prezentărilor Romanian Fashion Week        FOTO Arhiva RCW

Într-o perioadă în care industriile creative sunt lovite puternic de pandemia de coronavirus, Federaţia Patronatelor din Industriile Creative a făcut un pas firesc pentru dezvoltarea industriilor creative autohtone. Romanian Creative Week, primul mare eveniment public din pandemie, s-a desfăşurat la Iaşi, în perioada 2 – 6 iunie.

Iaşiul a făcut un pas important spre revenirea la normalitate. Capitala Moldovei a găzduit în perioada 2- 6 iunie primul mare eveniment public organizat în context pandemic – Romanian Creative Week (RCW). Organizarea acestui eveniment a venit într-o perioadă în care industriile creative sunt lovite puternic de pandemia de coronavirus.

Organizat de Federaţia Patronatelor din Industriile Creative, Primăria Municipiului Iaşi şi Palas Iaşi, evenimentul a cuprins concerte, festivaluri de modă, film, arte vizuale şi arhitectură, precum şi concursuri, târguri, expoziţii, conferinţe şi workshop-uri, în prezenţa unor invitaţi de seamă. 

„Romanian Creative Week a confirmat faptul că IaşIul este gazda perfectă pentru cel mai mare eveniment dedicat industriilor creative din România şi că are capacitatea de a găzdui un eveniment de talie europeană, în viitorul cel mai apropiat”, declară Irina Schrotter, iniţiatoarea RCW.

GALERIE FOTO 

Accesul la zecile de evenimente din program s-a făcut doar în baza adeverinţei de vaccinare sau a unui test negativ. Chiar şi aşa, ieşenii spun că a meritat. Mulţi dintre participanţi au spus că s-au bucurat din plin de acest prim eveniment organizat în pandemie, reuşind pentru prima dată în ultimii doi ani să se bucure de prezenţa fizică a artiştilor, nemaifiind nevoiţi să se mulţumească cu spectacole sau prezentări online. 

„Aveam nevoie de asta. Sunt vaccinat doar cu prima doză, dar mi-am făcut test înainte. Pentru prima dată simţim că revenim la normalitate. În 2018 am fost la ultimul eveniment de o asemenea anvergură”, spune Robert G., un tânăr care a venit cu prietenii la Romanian Creative Week. 

În cadrul prezetărilor de modă, de exemplu, participanţii au păstrat distanţa fizică unii de alţii, fiind aşezaţi pe scaune aflate la distanţă de minimum doi metri unul faţă de celălalt. 

Romanian Creative Week

FOTO Arhiva RCW

Romanian Fashion Week, după 11 ani 

Pe întreaga de desfăşurare a Romanian Creative Week, Iaşiul s-a transformat într-un adevărat catwalk. Cel mai cunoscut şi longeviv eveniment dedicat industriei modei româneşti, Romanian Fashion Week, a revenit la Iaşi după 11 ani. Smaranda Almăşan, Venera Arapu, Lucian Broscăţean, Ioana Ciolacu, Mihaela Glăvan, Jolidon, Murmur, Andrea Tincu, Irina Schrotter sunt designerii consacraţi care au fost prezenţi la Iaşi.

Toate cele trei seri ale Romanian Fashion Week au încântat miile de spectatori prezenţi la show-urile de modă, prin colecţii care se încadrează în direcţia de responsabilitate, sustenabilitate şi inovaţie. 

Catwalk-ul adus la Iaşi cu şase tiruri a prins viaţă vineri, 4 iunie 2021.

Romanian Creative Week

FOTO Arhiva RCW

„După ce ai stat un an în pijamale, e clar că vrei să te îmbraci. M-am uitat în jur şi am văzut că toată lumea e altfel decât înainte, pentru că am înţeles bucuria de a ne îmbrăca. S-a văzut acest lucru şi în noile colecţii, mult mai colorate, mult mai creative şi zgomotoase. Ne-a revenit cheful de viaţă”, a menţionat Ovidiu Buta, curatorul Romanian Fashion Week. 

Carmen Cherecheş, Prosper Center, Crina Bulprich & Monom, Octavia Chiru, UNArte Bucureşti – Departament Modă, Lucian Broscăţean, Sandra Chira, Cristina Lazăr, Venera Arapu şi Murmur sunt designerii şi brandurile care au deschis, vineri, prezentările de modă din cadrul Romanian Fashion Week.

Festivalul reluat la Iaşi după o pauză de un deceniu nu se putea încheia altfel decât grandios. În ultima seară, duminică, 6 iunie 2021, Ioana Ciolacu, Smaranda Almăşan şi Irina Schrotter au electrizat publicul cu ţinute care au îmbinat culorile puternice cu inovaţia şi responsabilitatea faţă de mediu.

Colier virtual NFT lansat în premieră mondială la Iaşi şi dăruit Nadiei Comăneşti

Patru creativi români, designerul Irina Schrotter, arhitectul Vlad Ţenu, artistul vizual Andrei Cozlac şi IT-istul Andrei Dănilă, au prezentat joi, 3 iunie, în Sala Voievozilor a Palatului Culturii din Iaşi, un colier virtual unicat. 

Creaţia lor, un dar pentru marea gimnastă Nadia Comăneci, reprezintă primul colier NFT omagiu adus unui mare sportiv al lumii. O premieră mondială. Colierul virtual a fost prezentat în cadrul Romanian Creative Week. 

Colierul virtual este realizat din zece piese, simbolizând acel „10 Perfect” obţinut de Nadia la Montreal în 1976. Fiecare piesă a colierului reprezintă, în formă tridimensională, câte o mişcare din exerciţiile la bârnă, la sol, la paralele şi la sărituri cu care Nadia Comăneci a impresionat, în urmă cu 45 de ani, juriul de la Jocurile Olimpice de Vară. 

Prezentă la ineditul eveniment de la Iaşi, prin intemediul unui mesaj video, Nadia Comăneci le-a transmis creatorilor colierului NFT şi fanilor săi câteva cuvinte emoţionante: „Salutări de departe, din Oklahoma. Cu regretul că nu mă aflu la Iaşi, alături de cei patru creativi ai Romanian Creative Week, Irina, Vlad şi cei doi Andrei, mă bucur să văd că performanţele mele de acum 45 de ani inspiră generaţia tânără în continuare. Mi-a plăcut ideea unui nou pionerat, de această dată la răscrucea dintre performanţa sportivă şi tehnologie”

Tehnologie, artă şi viaţă 

Dincolo de evenimentele faţă în faţă, Romanian Creative Week a oferit artă şi dincolo de spaţiile convenţionale. Aşa se face că ieşenii au putut admira „Reactive fountain”, instalaţia lui Andrei Cozlac şi Silviu Apostol, formată din 12 simboluri inspirate din cultura Cucuteni, care înconjoară un bazin cu apă. „Şi cu dezinfectant”, ne spune Andrei Cozlac, ca o dovadă în plus că arta se adaptează mereu, inclusiv la pandemie. 

„Ceea ce este extraordinar la New Media Alley este capacitatea instalaţiilor artistice de a captiva publicul. Oameni care vin să o vadă sau cei care sunt doar în trecere rămân captivaţi. Se face coadă. Scopul proiectului-pilot, ca publicul să fie atras şi să experimenteze proiecte care îmbină creativitatea artistică şi tehnologia, a fost atins”, a declarat Andrei Cozlac.

Seara de duminică, 6 iunie, a fost ultima seară a evenimentului Romanian Creative Week. 

Vă recomandăm să citiţi şi:

Surpriza de care a avut parte un şofer care a parcat pe locul altcuiva. Ce a găsit pe maşină

Oraşul unde şeful Poliţiei Locale are salariu mai mare decât comandantul Poliţiei Judeţene

Iaşi



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite